Miten muistaa automaattivaihteiston kirjaimet?
Mies osti reilu vuosi sitten meille automaattivaihteisen auton, mutta en vieläkään muista automaattisesti mitä ne kirjaimet tarkoittaa siinä vaihdekepin vieressä. Aluksi minulla oli lappu vaihteiden vieressä kertomassa mikä kirjain vastaa mitäkin, mutta mieheni mielestä oli käsittämätöntä, että en osannut niitä vieläkään ulkoa parin kuukauden jälkeen ja hän heitti muistilapun pois. Nykyään pidän muistilappua aina laukussani ja ennen ajamaan lähtemistä käyn sen läpi. Mutta tätä en voi kuitenkaan tehdä, kun mies on kyydissä. Minulla on tästä kamala stressi etenkin, kun joudun ajamaan mieheni katsoessa vieressä ja menen entistä enemmän paniikkiin ja sekaisin. En ymmärrä miten en voi oppia niitä! Ärsyttää myös se, että mieheni mielestä tämä oli hauska kertomus joulupöydässä sukulaisille. Saivat sitten nauraa makoisasti minun kustannuksellani :(
bemus kylläkin p r n d
Kuten kaikissa muissakin autoissa koska juuri tämä on se standardi järjestys, jos on vielä joku "low" gear tai pienempiä pakkovaihteita niin se tulee sitten D:n jälkeen.