Olipas harvinaisen inhottava jouluaatto äidin takia
Äiti oli pitänyt kunnon palopuheen veljelleni hänen ollessaan vanhemmillani kylässä. Äitini oli mm. sanonut että minä, veljeni ja kaikki muut sisarukseni emme merkitse äidilleni yhtään mitään. Tuntui älyttömän pahalta, kun veljeni kertoi tuosta asiasta minulle. En olisi ikinä uskonut rakkaan äitini koskaan sanovan noin.
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 00:25"]Äidilläsi voi olla nyt joku tosi paha tilanne psyykkisesti tai jopa fyysisesti voi aiheuttaa ajatteluun ongelmia? Älä ota liian henkilökohtaisestti tollasta. Puhu äitisi kanssa.vanhentuvien ihmisten ajattelu on joskus tosi kummallista.
[/quote]
Voi olla. Olen epäillytkin jonkin aikaa hänen jutuistaan päätellen, että mielenterveydellisesti hänellä ei ole kaikki kunnossa. Silti tuntuu oudolta ja myöskin pahalta, että hän sanoo tuolla tavalla.
Kuulit myös toisen käden tietoa. En nyt sano, ettei veljesi olisi rehellinen, mutta et ole ollut paikalla, et voi tietää mistä keskustelu todella on alkanut, mitkä ovat äitisi vaikuttimet, oliko hän humalassa, masentunut, huolestunut veljestäsi, välinpitämätön teistä kaikista, poissa tolaltaan vai lievästi vittuuntunut johonkin pikkuasiaan.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 00:39"]Kuulit myös toisen käden tietoa. En nyt sano, ettei veljesi olisi rehellinen, mutta et ole ollut paikalla, et voi tietää mistä keskustelu todella on alkanut, mitkä ovat äitisi vaikuttimet, oliko hän humalassa, masentunut, huolestunut veljestäsi, välinpitämätön teistä kaikista, poissa tolaltaan vai lievästi vittuuntunut johonkin pikkuasiaan.
[/quote]
Ei ollut humalassa ja oli jotenkin aidosti suutuksissaan.
Luin ketjun. Heti ensimmäisenä tuli mieleen alkava alzheimerin tauti. Kannattaa muistaa että se voi tulla myös suhteellisen nuorelle ihmiselle.
Jos vain onnistuu, niin äiti pitäisi saada mahdollisimman pian lääkäriin.
Äidilläsi voi olla nyt joku tosi paha tilanne psyykkisesti tai jopa fyysisesti voi aiheuttaa ajatteluun ongelmia? Älä ota liian henkilökohtaisestti tollasta. Puhu äitisi kanssa.vanhentuvien ihmisten ajattelu on joskus tosi kummallista.