Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Yritin putsata hajulukkoa ja...

Vierailija
05.12.2014 |

Käsienpesuallas ei vetänyt, joten ajattelin pestä kylppärin käsienpesualtaan hajulukon ihan omin avuin. Käsitykseni mukaan se pitää aina silloin tällöin putsata. Olen hölmö ja uusavuton opiskelija, ja olen laiminlyönyt sen puhdistuksen.

No... Kun yritin avata hajulukkoa ja ottaa sen pois, onnistuin jotenkin myös nostamaan sen viemäriin menevän putken hiukan pois paikaltaan, mutta en saanut sitä enää takaisin! Nyt sieltä viemäristä kuuluu kauhea humina, veden lorina ja sieltä puhaltaa ilmaa. Tyhmiä kysymyksiä: olenko voinut rikkoa jotain, vaan onko se lorina vaan naapurin vedenkäytöstä tulevaa? Olen ihan paniikissa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään ole pysyvästi rikkonut, jos mistään ei vuoda mitään vettä tms. Yleensä sen viemäriin menevän putken saa kyllä itse laitettua takaisin paikoilleen, usein siinä on sellainen kierrettävä osa välikappaleena, mikä täytyy ruuvata takaisin paikoilleen kun on putkenpäät saanut kohdalleen. 

Joka tapauksessa, jos mistään ei vuoda vettä niin mitään paniikkia ei ole. Koita saada koottua homma itse takaisin tai sitten soitat huoltoyhtiöön. 

Vierailija
2/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinimutanttininja Donatello siellä vain piereskelee, älä huoli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ei vuoda, mutta se putki lähti paikoiltaan. En ole uskaltanut käyttää väkivaltaa siihen putken takaisin laittoon paikalleen. Ilmaa se puhaltaa, uskallanko jättää mahdollisen huoltoon soiton vasta huomiselle?

-ap

Vierailija
4/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kyseessä ollut muovinen hajulukko? Jos, niin niitä ei kannata aukoa, eivät nimittäin kestä aukomista. Näin on minulle kertonut parikin putkimiestä.

Vierailija
5/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muovinen! Voi ei mitä teen?

Vierailija
6/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vuokralainen edes saa availla putkia?

Vierailija
7/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet sä sinne vettä valuta, niin ei kai sille tarvii mitään tehdä ennen maanantaita. Ota taskulamppu ja sihtaa kohdilleen.

Vierailija
8/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko mennä ku vihitty, sano akka

Vierailija
9/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avasin muovisen hajulukon joskus vuokrakämpästä ja se hapertui käsiin.

Luin isännöitsijän ohjeesta että hajulukkoa ei saa asukas itse avata.

No, en voinut tai kehdannut enää soittaa, joten hain putkiliikkeestä uuden, oli kyllä hankala löytää uusi sopiva myyjän avustuksellakin, mutta onnistuin.

Ps. Tuki se puhaltava putkenpää vaikka yöksi jotenkin. Ettei haju nouse tai huone viilene.

Vierailija
10/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:00"]

Vettä ei vuoda, mutta se putki lähti paikoiltaan. En ole uskaltanut käyttää väkivaltaa siihen putken takaisin laittoon paikalleen. Ilmaa se puhaltaa, uskallanko jättää mahdollisen huoltoon soiton vasta huomiselle?

-ap

[/quote]

Kyllä voit jättää huoltoon soiton huomiselle, kunhan et päästele siitä lavuaarista vettä. Jos päästelet, vesi valuu lattialle sieltä irtonaisesta osasta, todennäköisesti lattiasiiliin melko harmitta. Mutta parempi että peseydyt vaikka suihkussa kunnes huollosta tullaan korjaamaan tuo.

t. 2

Vierailija
11/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisille vastaajille!

-ap

Vierailija
12/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lattiassa olevassa reiässä josta ilmeisesti onnistuit ottamaan sen putken pois on kuminen tiiviste ja se putki saattaa olla hieman nahkea saada siihen takaisin. Pyöräytä sormella saippuaa (vaikka tiskiainetta) siihen reiän reunoihin ja koeta sitten työntää putki takaisin. pyörittele sitä hieman edestakaisin samalla kun painat päätä reikään niin menee helpommin. Sitten vaan ruuvaat hajulukon takaisin kiinni ja ensi kerralla osaatkin avata hajulukon panikoimatta.

Vierailija
13/13 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, luin otsikon, että "yritin putsata haulikkoa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan