Masentunut naisystävä katsoo ja puhuu jatkuvasti politiikasta
Ja siis nyt ihan oikeasti tarkoitan koko ajan. Kun tulee koulusta/töistä, alkaa heti katsomaan politiikkaa :D Yleensä eduskunnan kyselytunteja ja youtubesta jatkuvalla syötöllä politiikkaan liittyviä videoita. Lukee tätäkin palstaa ja eritoten politiikkaan liittyviä asioita.
Hän jopa NUKAHTAA kuunnellessa eduskunnan täysistuntoja! Olen huolissani.
Johtuuko se mielenterveyden ongelmista? Kokeeko silloin ihminen tarvetta perehtyä johonkin tiettyyn asiaan? Pakkomielle?
Hän myös juttelee minulle näitä ajatuksiaan päivittäin, jatkuvasti :D
Kommentit (21)
Kyllä tietääkseni politiikan seuraaminen on juuri yksi vakavan masennuksen oireista. Olet syystäkin huolissasi
Voi hyvin liittyä masennukseen. Ehkä haluaa pitää tietoisuutensa ajantasalla politiikasta (toki hieman ehkä menee yli). Haluaa hallita jotain osa-aluetta elämässään. Masentunut on yleensä sellaisessa ajatuksessa elämänsä kanssa että kaikki on vain kaaosta. Saa siis varmaan jotain lohtua kun pysyy ajantasalla.
Kai hän edes kannattaa perussuomalaisia? Sitten on ihan ok.
On suhteellisen normaalia. masentuneella olla joku harrastus/ajanviete, joka vie mielenkiinnon mennessään. Ehkä se siitä tasottuu. Eiköhän hänkin jossain kohtaa tajua, että selväjärkisempänä pysyy katsomatta.
Minäkin olen sitten vissiin masentunut. Kummallista, kun virtaa, iloa ja mielenkiintoa (erityisesti politiikkaan) riittää. Olen tullut isääni, joka on nyt 84 v. Politiikan seuraaminen on meille intohimo.
No hienoahan tuo vain on! Älä huolehdi. Ehkä on kasvanut aikuiseksi ja alkanut asiat kiinnostamaan! Harvaa nuorta kiinnostaa politiikka joten hyvä vaan :)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen sitten vissiin masentunut. Kummallista, kun virtaa, iloa ja mielenkiintoa (erityisesti politiikkaan) riittää. Olen tullut isääni, joka on nyt 84 v. Politiikan seuraaminen on meille intohimo.
Joo siis ihan normaalia on olla kiinnostunut politiikasta, kyllä minäkin sitä seuraan, mutta naisellani on diagnosoitu masennus. Ajattelin jotenkin että johtuuko siitä tuo yltiöpäinen kiinnostus kun ikääkin vasta 25. Mutta hyvä jos on muitakin :D Ei ole sitten niin paha. Ap
Kyllä minuakin masentaa nuo eduskunnan kyselytunnit. Menee usko ihmiskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin masentaa nuo eduskunnan kyselytunnit. Menee usko ihmiskuntaan.
Ne on ihan vaan showta. Politiikkaa tehdään muualla.
Mulla ainakin on masentuneena ollut fiksoitumista tiettyyn asiaan. En sit tiedä, aiheuttaako masennus tuota vai onko toisinpäin, että addiktio aiheuttaa masennusta. Niin tai näin, ilmenevät ainakin mulla yhdessä.
Ja politiikka vain masentaa lisää, minua ainakin. Ehkä naisystäväsi on jumissa siinä kierteessä.
Minulla oli myös muutama masentunut kaveri jotka seurasivat politiikkaa, että ehkä siinä jokin juttu on. Yritin itse vähentää tarkoituksella koska halusin olla paremmalla tuulella ja sitten kun masensi taas, aloin taas seurata politiikkaa. En kyllä ole ihan varma kumpi oli oikeasti ensin, politiikka vai masennus.
Vierailija kirjoitti:
No hienoahan tuo vain on! Älä huolehdi. Ehkä on kasvanut aikuiseksi ja alkanut asiat kiinnostamaan! Harvaa nuorta kiinnostaa politiikka joten hyvä vaan :)
Meinaatko? Minusta nimittäin tuntuu että minun piireissäni ainakin on aina ollut nuoria ihmisiä jotka tietävät politiikasta ja seuraavat sitä jossain määrin. Kukaan ei tunnu olevan ihan kujalla siitä mitä tapahtuu.
Kyllä, politiikan seuraaminen saa jokaisen normaalin ihmisen masentumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai hän edes kannattaa perussuomalaisia? Sitten on ihan ok.
Varmaankin sosialisti. On masentunut Marinin sekoilujen vuoksi.
Keskittyy mieluummin "ratkomaan" ja analysoimaan ulkoisen maailman haasteita ja ristiriitoja, kuin omia ongelmiaan. Pakenee itseään.
Minusta tuo on juuri toisinpäin: masentunut ei seuraa politiikkaa. Masentuneena elämä on käpertynyt itsensä ympärille, ei kiinnosta yhteiskunnalliset asiat.
Sinulla on ap asiat kohtuullisen hyvin, jos politiikka on pakkomielteesi.
Niitä naamoja kun katselee päivät pitkät niin ei ihme jos masentaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on juuri toisinpäin: masentunut ei seuraa politiikkaa. Masentuneena elämä on käpertynyt itsensä ympärille, ei kiinnosta yhteiskunnalliset asiat.
Sinulla on ap asiat kohtuullisen hyvin, jos politiikka on pakkomielteesi.
Ongelmia luetunymmärtämisessä?
Kunhan lukee Setä Arkadian kolumnit, niin homma on ok.
Huom! Ikää 25. Ap