Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerronko työkaverille tunteistani?

Vierailija
21.10.2021 |

Nyt on niin, että olen ihastunut työkaveriini, vieläpä sellaiseen, jonka kanssa teen päivittäin töitä yhdessä.

Hän olisi mulle ihan "sopiva", mutta koska olen naimisissa kuten hänkin, ei mitään suhdetta synny. En halua erota, koska uskokaa tai älkää, rakastan puolisoani yli kaiken.

Tämän takia olenkin vakavasti miettinyt kertovani ihastuksestani työkaverille, jotta hän voi sen tiedon varassa myös muuttaa käytöstään. Itse olen jo päättänyt, etten aio viettää työkaverin kanssa yhtään kahden keskistä aikaa tai viestitellä vapaa-ajalla.

Työkaverin tunteista en tiedä. Jokin vaisto sanoo, että on myös hiukan ihastunut, ainakin yhdessä ollessamme on aina jotenkin latautunut tunnelma. Ne pitkät katseet ja kauniit puheet, kaikki tietää mistä puhun. Hiukan pidemmäksi venytetyt hetket kahdestaan.

Mutta juuri tuon latautuneen tunnelman olisin valmis vaihtamaan vaivaantuneisuuteen, ehkä jopa työkuvioiden muutokseen. Mutta toivon että hän lähtisi, koska minä olin töissä ensin ja hän tuli ja sekoitti pääni.

En kerro tunteistani, jotta saisin vastakaikua, vaikka ymmärrän että siltä se voi vaikuttaa. Kaikki jotka ovat joskus olleet ihastuneita varattuun tietävät, että tunne on samaan aikaan koukuttava mutta myös aivan hirveä.

En myöskään ole keksinyt mitään tapaa, jolla ihastuksen vain saisi loppumaan. Kun toisen kanssa synkkaa niin hyvin, on vaikea keksiä joitakin "virheitä", päinvastoin, työkaverini on mielestäni aivan ihana, hauska, fiksu ja kiltti.

Oli myös vaihe kun koitin olla hänelle mahdollisimman tyly ja tympeä, käyttäydyin kuin idiootti. En halua loukata häntä.

Mutta en myöskään jaksa enää näitä "ihastumishuuruja" ja huonosti nukuttuja öitä. Kaikkihan on lopulta kiinni kemiasta eikä mistään halusta pettää puolisoa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuo pahin ihastumisvaihe haihtuu nopeasti. Tilalle tulee välittäminen. Itsellä vähän tämän kaltainen tilanne töissä. Työkaveri on jotenkin tosi suojeleva minua kohtaan, mutta ei enää tuijottele tai lähesty muuten. Puolustaa kyllä herkästi minua, jos joku on kohdellut väärin. Ehkä enemmän sellainen sisarellinen suhde.

Vierailija
62/65 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuo pahin ihastumisvaihe haihtuu nopeasti. Tilalle tulee välittäminen. Itsellä vähän tämän kaltainen tilanne töissä. Työkaveri on jotenkin tosi suojeleva minua kohtaan, mutta ei enää tuijottele tai lähesty muuten. Puolustaa kyllä herkästi minua, jos joku on kohdellut väärin. Ehkä enemmän sellainen sisarellinen suhde.

Kuulostaa kyllä enemmän rakkaudelta. Siihen kuuluu suojelunhalu. Mutta hyvä, jos olette löytäneet tasapainon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojen on rakastumisia ja ihastumisia tullut. Yllättyisitte, miten paljon ihmisillä on tunteita toisiaan kohtaan esimerkiksi työpaikoilla. Tunteissa ei ole mitään väärää, mutta varattuna ei koskaan kannata lähestyä. Eli ap, älä missään nimessä kerro. Sinua aletaan kohdella työpaikalla erilailla. Jutut kyllä leviää. Lopulta sinun on pakko vaihtaa työpaikkaa. Olen nähnyt niin monta vastaavaa juttua. Ole varovainen!

Vierailija
64/65 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä juuri nyt sellainen tilanne, että olen mennyt ihastumaan työkaveriin. Aloitin muutama kuukausi sitten työt. Tiedän hänen olevan varattu ja olen sitä itsekin, vieläpä aika tuoreessa ja myös onnellisessa suhteessa, eli en ikinä tekisi mitään asialle. Hän ei tiedä minusta mitään taustatietoja. Silti on hankalaa olla miettimättä juuriki näitä pitkiä katseita, tikusta asiaa-tekemisistä, molemmin puolin. Kurjaa, kun tällainen vaan tulee, vaik en ole tilannut tällaista eikä hänkään. Jotenkin haikeena aina sanotaan heipat, kun lähdetään töistä...miksi??? Kun ei ees tunneta, puhutaan vaan työasioita

Vierailija
65/65 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastus on sotkenut pääsi tai sitten olet naiivi. Kolmas vaihtoehto on, että nämä ovat vain peitemotiiveja, kun todellisuudessa haluat tietää vastataanko tunteisiisi. 

Jos et aio aloittaa suhdetta on typerää ja lapsellista mennä kertomaan tunteista. Itse asiassa se on toiselle osapuolelle myös loukkaavaa ja itsekästä, jos hänellä myös on tunteita. Se luo välillenne salaisuuden, joka on muilta suljettu. 

Älä yritä huijata muita että tässä olisi kyse sinun vilpittömyydestäsi ja hyvästä tahdosta. Hullu ihastuminen sotkee turhaan elämäsi, ellet aio mennä sen mukana ja tulet katumaan kertomistasi.