Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvettiin sukujoulut!

Vierailija
24.12.2014 |

Meillä on 4 kk ikäinen tyttö, joka on miehen suvulle eka lapsenlapsi ja eka lapsenlapsenlapsi mummolleen. Tietty piti sitten lähteä jouluksi sukulaisiin 200 km päähän kotoa, että mummo saa olla mukana pikkuisen ekassa joulussa. Mummo asuu yksin, vieressä asuu tyttärensä perheineen. Tietty sekä meidän perhe että appi ja anoppi majoitettiin sinne tädille, että "mummo saa olla rauhassa" - siis se mummo, joka haluaa olla osa vauvan joulua ja joka asuu noin 7 huoneen talossa yksinään. Me ollaan täällä miehen tädin perheen vierashuoneessa koko porukka eli minä, mies, vauva ja appivanhemmat!

Iltapäivällä porukka kävi kirkossa ja haudoilla, minä olin tytön kanssa "päiväunilla" eli pakoilin miehen tätiä, joka halusi ruuanlaittoapua. Onneksi tyttö ei millään tahtonut nukahtaa ja sen kuuli. Kirkosta kun tulivat niin oli joulusaunan vuoro ja miehen suku hymisi, että menkää te nuoret keskenään, saatte olla kahden, me kyllä vauvaa katsotaan sillä aikaa. Ja sittä muikeaa ilmettä ja silmäniskuja. Kysyin suoraa, että pilluako sillä miehellä on tarve saada ja miehen suku tuijotti minua kauhuissaan. Että noin ei sanota. Minä kysyin, että miksi ei, kun teistä jokainen näyttää siltä, että menkää nuoret rauhassa naimaan. Samantien sanoin, että saunan jätän väliin, joku toinen pariskunta saa puolestani mennä lauteita jyskyttämään.

Appivanhemmat on kauhuissaan, minä enemmänkin ihmeissäni, että jos asiasta puhutaan, niin puhutaan sen oikealla nimellä. Ensi yöstä tulee takuulla hauska, kun tyttö valvottaa, appi kuorsaa ja mies piereskelee.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:55"]

Ap tässä on mokannut ja raskaasti. Se nyt vaan on niin, että vaimo ei voi häpäistä miehensä sukulaisvanhuksia.

[/quote]

Mitä häpäisemistä se on, jos kysyy, että pilluako se oma mies on vailla? Eihän ap tarjonnut sedälle mitään koeajoa vaan puhui omasta aviomiehestä ja lapsensa isästä.

[/quote] 

Väärä paikka, väärä aika,se vikana.

[/quote]

Mutta nuorelle naiselleko sopii ikäihmisen sanoa mitä tahansa?

[/quote]

Tuo on leikkiä, monissa suvuissa.Kuulun itse yhteen Suomen suurimpaan sukuun, ja yleistä vanhemmilla, eivät taatusti tarkoittaneet todesta otettavaksi.

[/quote]

No sittenhän ne tietää, että se nuorempi nainen on leikissä mukana.

[/quote]

Ei, vaan ap suuttui, olisi pitänyt mennä saunomaan, se on must sukujoulussa ja kehua että yritetään toista lasta perään, suosio olisi ollut taattu.

Vierailija
62/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:19"]

Ai, joulupöydässäkin saa sanoae, että mua panettaa, ap:n jutut ovat täysin vastaavia. Olikohan tarkoitus järkyttää KOKO SUKUA.

[/quote]

Joulupöydässä sopii sanoa, että panettaa, kunhan setämies on ensin sanonut, että kuusen alla leikittely olisi paikallaan, vaakamamboa tekisi nyt mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nuorena 90-luvun lapsena ihmettelen eikö aikuiset ihmiset voi seksistä puhua oikeilla termeillä ja lopettaa typerät vihjailut. Jos kerran seksilinjalle puheessa mennään, on kestettävä nykynuorison mutkaton ja normaali suhtautuminen pilluun  ja seksiin. En käsitä ollenkään miten kuusi penskaa maailmaan synnyttäneet mammat kavahtaa sanaa pillu tai kyrpä.

Vierailija
64/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymätöntä

Vierailija
65/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:32"]

Minä tiedän suuren suvun jäsenenä, että se oli huumoria, EI todesta otettavaa. Testasivat...

[/quote]

Ap vastasi testiin ja voitti sen, koska osasi vastata pikkutuhmaan kiertelemättä ja punastelematta. Seksi on seksiä, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Eikä siinäkään, että ei halua seksiä keskellä päivää suvun kurkkiessa saunan ikkunoista

Vierailija
66/85 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:59"]

Miehen olisikin pitänyt sanoa sukulaisilleen, että eivät sano noin törkeitä juttuja.

[/quote]

Sehän se onkin, että ilmeisesti sukulaiset eivät suoraan sanoneet mitään törkeää, vaan muut eleet tekivät saunaanmenoehdotuksesta vihjailevan. Jos setämies sanoo, että menkää nyt kahdestaan saunaan, niin kuuluuko siihen alkaa ärisemään, että älä puhu tollasia törkeyksiä mun vaimolle!!11 :D Sitten saakin olla suvun keskuudessa loppuikänsä se pipipää, joka kilahtaa kun pyydetään saunomaan. Minusta tuollaisiin vihjailuihin ei oikein voi reagoida mitenkään tylikkäästi, vaan vaihtoehdot on antaa suoraa palautetta tai alistua kuuntelemaan korkeintaan kiusaantuneena hymistellen. 

Vierailija
67/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen miniä, jonka mielestä ap ylireagoi. Oletko itse ap varattomasta suvusta, ei ne mummot halua lapsiperhettä joukkoonsa, vaikka olisi 10 huonetta, jos on tottunut hiljaisuuteen. Tosi varattomissa perheissä nukutaan kaikki siinä yhdessä huoneessa. Vaikutat köyhältä niin materiaalisesti kuin henkisesti. Suuri suku on ihana, sukua on ympäri Suomen ja sukujuhliin menemme aina, kun ne pidetään siis joka 6 vuosi, juuri se suku kyseessä.

Vierailija
68/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No keksitty juttu koko tarina :) Pitäähän sitä nyt yksi tarina kehitellä, miten kauheita sukulaisia on olemassa!

Vierailija
69/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 09:33"]

Tässä Joulutarinassa miniä ei ollut ainoa, joka ei osannut olla ihmisiksi.

Ettekö todellakaan etukäteen tienneet, että kukaan ei voi majoittua jossakin mummon 7 huoneesta vaan teitä ahtautuu 5 henkeä yhteen vierashuoneeseen?

Terveisin miniä, joka ei ole koskaan lähtenyt kotoaan mihinkään muualle joulunviettoon ja jonka vuoksi muu suku on sukujouluista luopunut.

[/quote]

Kyllä tiesimme, että sinne joudutaan. Tosin tieto tuli vasta siinä vaiheessa, kun olin varannut hotellihuoneen ja sain kuulla, että ei tietenkään mihinkään hotelliin vaan kaikki on AINA jouluksi majoittuneet sinne samaan pihapiiriin. Yritin puhua järkeä miehelle ja järkeä anopille ja järkeä apelle, mutta kaikki kilpistyi siihen, että eihän se ole mikään sukujoulu, jos suvun nuorimmainen ei edes ole paikalla.

Nyt me muuten olemme hotellissa :). Mies ei kestänyt valvomista ja lattialla nukkumista, tyttö kun on ottanut parina yönä oikein kunnon kilarit siitä, että huoneessa on neljän aikuisen aiheuttamaa puhinaa ja kuorsausta. Se ihana sukujoulu kun on sitä, että muut nukkuu vuoteissa ja meidän perhe lattialla (no joo, appi sanoi, että minä saan parisängystä toisen puoliskon vauvan kanssa, anoppi yritti nukkua toisella puoliskolla, mutta kun tyttö itkee, ei kukaan huoneessa nuku).

Minä olen tänä jouluna tehnyt uhrauksen parisuhteen puolesta!

Vierailija
70/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 11:02"]

Täällä toinen miniä, jonka mielestä ap ylireagoi. Oletko itse ap varattomasta suvusta, ei ne mummot halua lapsiperhettä joukkoonsa, vaikka olisi 10 huonetta, jos on tottunut hiljaisuuteen. Tosi varattomissa perheissä nukutaan kaikki siinä yhdessä huoneessa. Vaikutat köyhältä niin materiaalisesti kuin henkisesti. Suuri suku on ihana, sukua on ympäri Suomen ja sukujuhliin menemme aina, kun ne pidetään siis joka 6 vuosi, juuri se suku kyseessä.

[/quote]

Olet oikeassa, olen varattomasta suvusta. Isoäidilläni on 12 huoneen hirsitalo, josta on aina löytynyt pari hiljaista makuuhuoneta talon toisesta päästä, vaikka köyhä isoäiti toisessa päässä taloa noin 30 metrin päässä olisikin nukkumassa. Siellä on myös 3 wc:tä ja suihku/pesuhuonetta, täällä miehen varakkailla sukulaisilla vain 1 wc/talo. Sen isoäidin takia me tänne jouluksi jouduimme, se kun halusi, että eka lapsenlapsenlapsi on jouluna luonaan, mutta sitten ei saatukaan mennä sinne yöksi - huomaatko sattumalta mitään ristiriitaa miehen isoäidin toiveissa? Tulkaa tänne, mutta älkää olko meillä!

Suuri suku voi olla ihana, mutta oma suku on silti mukavampi. Mieluummin menen ensi vuonna vaikka köyhimmälle tohtorisedälleni kartanoonsa kärsimään henkisesti ja aineellisesti köyhästä joulusta kuin nukun huoneessa, jonka miehen varakkaan sukulaiset kaikessa rikkaudessaan meille tarjoavat.

Miksi teillä on sukujuhlat vain joka 6. vuosi, jos suku on noin rakas?

Vierailija
71/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 11:16"]

[/quote]

Olet oikeassa, olen varattomasta suvusta. Isoäidilläni on 12 huoneen hirsitalo, josta on aina löytynyt pari hiljaista makuuhuoneta talon toisesta päästä, vaikka köyhä isoäiti toisessa päässä taloa noin 30 metrin päässä olisikin nukkumassa. Siellä on myös 3 wc:tä ja suihku/pesuhuonetta, täällä miehen varakkailla sukulaisilla vain 1 wc/talo. Sen isoäidin takia me tänne jouluksi jouduimme, se kun halusi, että eka lapsenlapsenlapsi on jouluna luonaan, mutta sitten ei saatukaan mennä sinne yöksi - huomaatko sattumalta mitään ristiriitaa miehen isoäidin toiveissa? Tulkaa tänne, mutta älkää olko meillä!

Suuri suku voi olla ihana, mutta oma suku on silti mukavampi. Mieluummin menen ensi vuonna vaikka köyhimmälle tohtorisedälleni kartanoonsa kärsimään henkisesti ja aineellisesti köyhästä joulusta kuin nukun huoneessa, jonka miehen varakkaan sukulaiset kaikessa rikkaudessaan meille tarjoavat.

[/quote]

En uskoa satuihisi, älä siis valehtele kartanoista ym. Sukuseurat ovat joka vuosi, sinne mennään, ja sukulaisia on ympäri Suomea, mukavaa. Sukujuhla ei ole sukuseura.

Vierailija
72/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen miniä, jonka mielestä ap ylireagoi. Oletko itse ap varattomasta suvusta, ei ne mummot halua lapsiperhettä joukkoonsa, vaikka olisi 10 huonetta, jos on tottunut hiljaisuuteen. [/quote]

Anoppi ja appi kahdestaan ei enää olisi ollut mikään "lapsiperhe" yöpymään mummon luona.

Selittäisikö 84, mitä tarkoitat "sukuseuroilla"? Joku lestadiolaisten bileet vai mitä? Sukuseura voi olla rekisteröity tai rekisteröimätön yhdistys, ei se tarkoita tavallisesti mitään tapahtumaa tai kokoontumista. Eräät sukuseurat järjestävät myös sukujuhlia, joko vuosittain tai harvemmin.

Vierailija
73/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 11:16"]

[/quote]

[/quote]

En uskoa satuihisi, älä siis valehtele kartanoista ym. Sukuseurat ovat joka vuosi, sinne mennään, ja sukulaisia on ympäri Suomea, mukavaa. Sukujuhla ei ole sukuseura.

[/quote]

Ei sinun tarvitse uskoa, meillä köyhillä on joskus aika uskomaton elämä. Tosin on rumaa sanoa, että toinen valehtelee kartanoista, jos ei tiedä totuutta. Sillä tohtorisedällä on yksi kartano ja sen veljellä toinen. Isoäitini ei asu kartanossa vaan muuten vain mukavankokoisessa talossa.

Meillä sukujuhlia on erilaiset tasavuosisynttärit, häät, rippijuhlat ja hautajaisetkin (vrt. perhejuhla >< sukujuhla). Sukuseuroilla on lisäksi omia tapaamisiaan nimellä sukukokous. Eri suvuissa on erilainen terminologia, meillä köyhissä suvuissa asiat on nimetty näin.

Vierailija
74/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme wt-meininkiä tuommoiset kaksimieliset vihjailut. Millaisissa suvuissa tuo on ihan normaalia ja tavallista? Meillä on ihan duunarisuku, mutta ilmeisen sivistynyt sellainen kun ei tuollainen  junttikäytös tulisi kuuloonkaan.

Vierailija
75/85 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:55"]

Ap tässä on mokannut ja raskaasti. Se nyt vaan on niin, että vaimo ei voi häpäistä miehensä sukulaisvanhuksia.

[/quote]

Mitä häpäisemistä se on, jos kysyy, että pilluako se oma mies on vailla? Eihän ap tarjonnut sedälle mitään koeajoa vaan puhui omasta aviomiehestä ja lapsensa isästä.

[/quote] 

Väärä paikka, väärä aika,se vikana.

[/quote]

Mutta nuorelle naiselleko sopii ikäihmisen sanoa mitä tahansa?

[/quote]

Tuo on leikkiä, monissa suvuissa.Kuulun itse yhteen Suomen suurimpaan sukuun, ja yleistä vanhemmilla, eivät taatusti tarkoittaneet todesta otettavaksi.
[/quote

Ap laittoi leikille rajat. Hän osoitti, että ei välitä tuollaisesta leikistä. Toki hän teki sen aika juntilla tavalla, mutta minä nostan hattua rohkeudesta.

Vierailija
76/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis multa meni nyt ohi, kokiko ap tuon "menkää nyt rauhassa kahdestaan saunaan" pervoksi vai ainoastaan sukulaismiehen heiton? Koska en tiedä olenko outo mutta tuossa kehotuksessa ei ole kyllä musta yhtään mitään pervoa eikä vihjailevaa, vaan ihan vaan normaali tapa sanoa että saatte rauhassa saunoa kahdestaan, että saatte hetken lomaa muksusta eikä tarvitse myöskään ihan koko iltaa istua sosialisoimassa sukulaisten kanssa. Ja ei kai kukaan muutenkaan saunassa seksiä harrasta? 

Vierailija
77/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Joulutarinassa miniä ei ollut ainoa, joka ei osannut olla ihmisiksi.

Ettekö todellakaan etukäteen tienneet, että kukaan ei voi majoittua jossakin mummon 7 huoneesta vaan teitä ahtautuu 5 henkeä yhteen vierashuoneeseen?

Terveisin miniä, joka ei ole koskaan lähtenyt kotoaan mihinkään muualle joulunviettoon ja jonka vuoksi muu suku on sukujouluista luopunut.

Vierailija
78/85 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä minä just luin tuosta aloituksesta? Jos tuo oli tositarina eikä joku keksitty provo niin ap saa kyllä vuoden idiootti - palkinnon tuolla suorituksella. Ap teki lähinnä suvulle selväksi että ap:lle ei kannata pahemmin jutella koska ei tiedä että mitä se möläyttää seuraavaksi :)

Vierailija
79/85 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset auttanut täti parkaa ruoanlaitossa? Olet tökerö vieras

Vierailija
80/85 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ AP!! Hyvää joulua sinulle ja perheellesi, jatka samaan malliin!