mitä lastesi mummo(anoppi) antoi lapsille lahjaksi?
Kommentit (59)
No kertokaas nyt muutkin.
Meidän anoppi antoi 4v. leluja varmaan 300 eurolla
ja 7 vuotiaalle rahaa 200 euroa ja kaikkea tilpehöörää n.200 eurolla :)
Meille vanhemmille lahjakortin kylpylään, uuden telkkarin(jotta lapset saa vanhan) lumilingon ja leipäkoneen plus muuta pientä kodin tavaraa.
ihana anoppi, kiitos :)
Lapsi 5kk ja ei mitään koska on ollut kuolleena jo viisi vuotta.
Sama kuin no 2. Ei mitään siis. Olen eronnut lasten isästä 8 v sitten ja vuosi vuodelta lahjat hupeni, kunnes 3 vikana vuonna ei mitään enää. Synttärinä saa lapset joskus 20 euroa satunnaisesti. Lasten muistaminen hiipui kun tyttärensä sai lapsen 5 vuotta sitten. Sen jälkeen ei ole enää kiinnostaneet poikansa lapset.
Ei mitään. Miehen poika 8v ja yhteiset lapsemme 1v3kk ja 4kk. Kaikkien miesten siskojen lapset saavat kyllä lahjoja..
Vauvapulkan, lahjakortin lastentarvikeliikkeeseen (sanoi ettei hän oikein tiennyt mitä tarvitaan ja halutaan niin saadaan itse hakea lapselle tarvittavat ja mieluisat jutut) ja hänen tekemät (todella suloiset!) villasukat, käsineet ja villapuvun. Lapsi on 10kk, meidän ensimmäinen lapsi ja anopin ensimmäinen lapsenlapsi.
Minulle anoppi muuten antoi suvussa aina tyttäreltä tyttärelle periytyvän korun, koska hänellä ei omaa tyttöä ole. Saatiin miehen kanssa myös lahjakortti kylpylä-hotelliin (viikonloppureissu) ja siinä lupaus että hän hoitaa lasta kun tahdomme mennä.
Ei kai edes tarvitse erikseen mainita, että olemme anopin kanssa todella hyvissä väleissä ja minäkin ostin hänelle mieluisat lahjat :)
Mun äiti antoi kaikille kolmelle teinille (13v, 15v ja 18v) 3999 e kuten tekee joka 3. vuosi. Lapset saavat rahat itselleen ja saavat päättää, mitä niille tekevät.
Miehen äiti on kuollut, ei siis lahjoja.
Anoppi ei lähetä lapsilleni 23,21,13 edes joulukortteja saati lahjoja. Ei ole mieluinen miniä eikä lapsenlapset.
Jos saa vastata täältä mummikin, niin annoin 8v ja 10v lapsille 30e per nuppi. Vuoden varrella ostelen sukkia, heijastimia, jalkapallokortteja, koulutarvikkeita yms. ja käydessäni annan kolikoita karkkirahaksi.
Olen myös anoppi/mummi ja ostin pojlle junaradan osia (yhteensä 250 e arvosta) ja divarista pari-kolme toivomuslistassa ollutta kirjaa (4 euroa). Toivottavasti ei kukaan kauhistele käytettyjen lahjojen ostoa :-)
Lisäksi ostin kahdelle tuntemattomalle vähävaraisemmalle lapsille lahjat, ja piilotin niitten sisään 50 euron setelit. Toivottavasti löytävät nekin perille.
4v sai kirjan, oma poika sai kirjan ja miniä sai Marimekon paidan.
3v ja 7v sai kumpikin kirjan ja itsekudotut villasukat
11-vuotias sai paksun fantasiakirjan ja karkkeja. Poika, joka ei koskaan ole lukenut kirjoja kuin koulussa ne muutamat pakolliset.
En tiedä mitä sai isänsä äidiltä, luetteli kyllä saamansa lahjat, mutta ei muistanut mikä on keneltäkin. Lapsi siis isänsä kanssa tämän joulun.
Tuollaisen opettavaisen melulelun ja pulkan.
Anoppi osti Ariel setin pikku legoja ja dvd:n 7v tytölle ja 2v pojalle lego duplo kuorma-auton, lelu traktorin ja paidan ja housut. Rahaa antoi 300€.
No minun lapseni mummo lapsen isän puolelta ei antanut mitään kuten ei syntymäpäivänäkään. Yhteyttä ei pidä eikä muutenkaan huomio, lapsi on jo todella vieraantunut ns. mummosta vaikka ikää vasta 6 vee. Ei kyllä olla lapsen isän kanssa enää yhdessä.