Joululaulujen mysteerit
Tähtien valoa, hyvyyttä jaloa, lämmintä hymyä
Lahjaksensa kiltit lapset saa
No eipä oo kummoiset lahjat... Vaikka lienee tuo parempi kuin se, mitä tuhmat lapset mahdollisesti saavat. Pahuutta ja pimeyttä? Suljetaanko heidät komeroon koko jouluksi?
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:51"]
Hupsis tupsis pimpeli pompeli, hiiri se kissalle takkia ompeli. Kaikki vaan joukkohon leikkiä lyömään ja puuroa syömään kun joulu on!
Hmmm?
[/quote]
Mikäs tässä mietityttää? :) -Ap
[/quote]
No tuo eka lause. Miten niin juuri nyt hiiri ompeli kissalle takkia? Miten se kuuluu jouluun?
Yhtä hyvin (tai huonosti) voisi laulaa esim. hupsis tupsis pimppeli pomppeli, pukkiko onkin vähäsen homppeli.... itse asiassa vois sopia jopa paremminkin...
[/quote]
Loistava versio! xD Mä oon tosin aina ajatellut, että hiiri valmistaa kissalle joululahjaa. :) -Ap
"Tässä tuomme sulle mettä, vilpoisaa kuin lähdevettä."
Ei kai kukaan nyt mettä juo? Mikseivät lapset tarjonneet pukille vaikkapa maitoa tai glögiä?
10 Taavettia ja Tiinaa kehoitetaan nousemaan kannoille (reen jalaksille seisomaan) jotta mökin Miina pääsee rekeen istumaan
Hiiri ompeli kissalle takkia on symbolikieltä. Jouluna on rauha ja kaikilla hyvä tahto, jopa jahdattava uhri hyvyyksissään ompelee kiduttajalleen lahjaa.
Kello löi jo viisi, "aaaarghh", örisivät sängynpohjalta Juhani ja Liisi.
Miksi joulupukkia pyydetään käymään tänne, vaikka Emme pelkää? Kävi lapsena sääliksi Emme-parkaa.
Klassikko: "kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen, kun näin silmät tonttusen".
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen"
Onko jouluun siis kaksi vai kolme yötä?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:13"]Klassikko: "kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen, kun näin silmät tonttusen".
[/quote]
Oho myöhästyin :D -17
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 14:15"]
Ihan oikeastiko aikuiset (?) ihmiset eivät tiedä, mitä virke "Lensi maahan enkeli / joutuisampi tuulta" tarkoittaa? Enkeli oli nopeampi eli joutuisampi kuin tuuli.
[/quote]
Ihan oikeastiko aikuinen (?) ihminen ei ymmärrä vitsiä/ lapsen mielessä syntynyttä ajatusvirhettä?
Tulkoon joulu: "tulkoon toivo kansoille maan, pääsköön vangit vankiloistaan". Ei helkutti, mitä siitäki nyt tulis jos vangit vapautettais aina jouluna?! Kaikki murhaajat ja pedofiilit vapaaks vaan, onhan nyt sentään joulu.. Niin typerät sanat täs veisus, ettei mitään järkee :D
Joulumaa: "Voi, jos jostain saada voisin suuren puurokauhan, sillä antaa tahtoisin mä maailmalle rauhan! "
Omituinen ajatus, miksi maailmanrauha tulisi kauhalla antaen?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 17:58"]
10 Taavettia ja Tiinaa kehoitetaan nousemaan kannoille (reen jalaksille seisomaan) jotta mökin Miina pääsee rekeen istumaan
[/quote]
No hyvä kun tuokin selvisi, olen aina ajatellut täsmälleen samoin kuin 10.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:51"]
Hupsis tupsis pimpeli pompeli, hiiri se kissalle takkia ompeli. Kaikki vaan joukkohon leikkiä lyömään ja puuroa syömään kun joulu on!
Hmmm?
[/quote]
Mikäs tässä mietityttää? :) -Ap
[/quote]
No tuo eka lause. Miten niin juuri nyt hiiri ompeli kissalle takkia? Miten se kuuluu jouluun?
Yhtä hyvin (tai huonosti) voisi laulaa esim. hupsis tupsis pimppeli pomppeli, pukkiko onkin vähäsen homppeli.... itse asiassa vois sopia jopa paremminkin...
[/quote]
Eikös se vanha satu ollut nimeltään "Hiiri kissalle räätälinä"? Kun piti tehdä ensin takki, mutta jokin meni pieleen ja aina tuli pienempi asuste, ja lopulta kangas hupeni kokonaan, kissa suuttui ja söikö lopulta hiiren?
Vangit vankiloistaan, niin ajattelen kunkin henkilökohtaisia kahleita, ei konkreettisia vankeja?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:52"]
Miksi äiti suuteli joulupukkia???
[/quote]
ja isukki nauraa, kas kun ei vedä pukkia turpiin
"Me käymme joulun viettohon
niin maisin miettehin,
nuo rikkaan täyttää aatokset,
ja mielen köyhänkin:
Suun ruoka, juoma, meno muu.
Laps' hankeen hukkuu, unhoittuu."
Tuo viimeinen lause saa aina niskavillat pystyyn... :-/
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 17:58"]
[/quote]
No hyvä kun tuokin selvisi, olen aina ajatellut täsmälleen samoin kuin 10.
[/quote]
Minuakin on aina vaivannut, kun Miina jätetään kävelemään mutta Taavetti ja Tiina saavat kyydin. Mutta tuohan on mukava selitys, kaikki pääsevät rekeen. Ruunaparka tosin joutuu kiskomaan oikein olan takaa.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 16:52"]Miksi äiti suuteli joulupukkia??? [/quote] Isi esitti joulupukkia ;)
[/quote]
Niinhän siinä muka on ideana. Meillä päin kyllä on ihan tavallista, että naapurustossa miehet pukittavat aina naapurien lapsia.
"Tuossa mökin Miina kulkee kirkolle. Taavetti ja Tiina nouskaa kannoille." Siis pyydettiinkö reen kyytiin Taavetti ja Tiina mutta ei Miinaa ja miksi ei? Vai oliko Miinalla oli oma reki ja Taavettia ja Tiinaa kehoitettiin menemään sen kyytiin? :)