Miksi ihmiset kävelevät päin?
Kävelin tänään koulusta kotiin. Matkalla naisoletettu henkilö tuli vastaan vasemmalta puoleltani, eikä väistänyt, vaikka hänellä riitti tilaa tehdä niin. Minun oikealla puolellani oli aita ja aidan takana pensaikkoa, joten minä en pystynyt väistämään. Olin siis valmiiksi aidassa kiinni. Tönäisi minua sitten ja tiuski, kun minä muka törmäsin tahallani.
En ymmärrä.
Kommentit (23)
Nuoret kävelevät pareittain todella usein päin, vaikka vastaantulevalla ei mahdollisuutta väistää. Pysähdyn silloin ja en enää välitä vaikka vähän kopsahtaa lastenvaunua vasten. Yleensä he väistävät viime hetkellä, kun tajuavat, ettei heitä väistetä.
Suomessa tämä on kulttuurikysymys ja sitä tekevät myös maahan tulleet. Esim. Japanissa kukaan ei törmää toisiinsa, heiltä olisi opittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää sanoa että - älä nyrkkiin juokse.
Aivan turha jakaa ihmisiä "normaaleihin" ja "epänormaaleihin". Siinä osoitat itse oman typeryytesi. Kukaanhan ei ole mielenterveysongelmsansa valinnut, vaan sen ovat muut ihmiset hänelle aiheuttaneet. Kiuaamalla ja alistamalla. Se "normaali" voi yksi kaunis päivä olla "epänormaali", kun joku muu tarpeeksi kovaa tuuppasee. Siihen ei ole mikään pitkä matka. Elämässä pitkälti vaan sattumaa ja hyvää tuuria, jos säästyy pahuudelta ja mieli säilyy näin murtumattomana.
Naisella taisi olla toinen käsitys. Pidithän sinä 2 metrin turvavälin vai ajoitko kärryilläsi kiinni lapsiin? Koska ajoit kiinni lapsiin niin kyllähän siinä kiire tulee väistää, vaikka tekisit tuon "rauhassa".