Miksi ihmiset kävelevät päin?
Kävelin tänään koulusta kotiin. Matkalla naisoletettu henkilö tuli vastaan vasemmalta puoleltani, eikä väistänyt, vaikka hänellä riitti tilaa tehdä niin. Minun oikealla puolellani oli aita ja aidan takana pensaikkoa, joten minä en pystynyt väistämään. Olin siis valmiiksi aidassa kiinni. Tönäisi minua sitten ja tiuski, kun minä muka törmäsin tahallani.
En ymmärrä.
Kommentit (23)
Itse väistän sen verran, ettemme törmää jos toinenkin väistää. Mennyt hermot näihin minäminä-ihmisiin, niin törmätään sitten jos toinenkin ei väistä. Nuorempana melkein aina hyppäsin ojaan kun käveltiin suoraan päin.
Tänään juuri ihmettelin yhtä, joka marssi eteen oikealta hidastellen, että sai. väistää… Olisikojoku daiju? Ei, tuijotti puhelintaan… Alan tästä löhin kävelee päälle ”oho, sori! kun astuit eteen…”
Tuo nainen oli moukka ja toimi väärin. Jos kävi käsiksi tönäistessään, tee poliisille ilmoitus. Varmaan muitakin jo tuuppinut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oli sun vasemmalla puolella?
Tyhjyyttä, mutta henkilö olisi voinut siirtyä 0,50 metriä oikealle (hänestä katsottuna siis). Se ei paljoa vaadi.
Olen huomannut saman kaupoissakin - jotkut eivät halua yhtään väistää. Joitain ongelmia täytyy olla itsetunnon kanssa, koska sitä kompensoidaan tuolla tavalla.
Mä teen yleensä pienen aloitteen ja otan askeleen sivulle. Kaikki luulevat olevansa aina oikeassa vaikka yleensä kävellä saa missä reunassa haluaa, myös se vastaantuleva.
Olin kaupassa kääntymässä kärryjen kanssa hyllyväliin ihan kaikessa rauhassa kun yksi nainen alkoi siinä kiireellä selittämään lapsilleen että nyt äkkiä pois tieltä kun tulee muita asiakkaita. Odotin siinä ehkä kaksi sekuntia kun pikkuihmiset sinkoilivat pois edestä, mulla ei siis ollut kiire mihinkään. Lopuksi tämä nainen ärähti mulle että vois sitä itsekin pyytää siirtymään! Eli minun vika, kai...
Vaan joskus ollaan yli-innokaita kun molemmat väistetään samaan suuntaan jo hyvissä ajoin moneen kertaan. Hymyt ja hyvä mieli tullut molemmille.
Koska sä näytät sille että väistät. Itse olen ottanut taktiikan että jos näyttää että toinen aikoo kävellä päin, pysähdyn. Sillon sen toisen on pakko joko väistää tai kävellä minua päin. 99% väistää.
Sun olisi kuulunut väistää hänen ylhäisyyttään hänen toiselle puolelleen!
Vierailija kirjoitti:
Koska sä näytät sille että väistät. Itse olen ottanut taktiikan että jos näyttää että toinen aikoo kävellä päin, pysähdyn. Sillon sen toisen on pakko joko väistää tai kävellä minua päin. 99% väistää.
Luulin, että ihminen, joka osaa kävellä, tajuaa myös, etten voi sulautua aidan läpi pensaikkoon kävelemään.
Joku kerta ajan kylmästi vastaan tulevan katuun.
Joskus noihin törmää, itse muistan yhdenkin outolinnun Myyrmannissa reilu vuosi sitten, kun oli täydet koronarajoitukset päällä. Minulla oli maski ja seisoin paikoillani odottamassa tytärtä kaupasta, tämä mimmi käveli ilman maskia suoraan päälle, ihan tahallaan (eli ei todellakaan voinut olla näkemättä minua).
Mikä lie koronadenialisti tai aivoistaa sekaisin oleva. Tuolla kulkee aika lailla myös mielenterveyden ongelmista kärsiviä, ja pieni osa heistä voi olla aika aggressiivisiakin (vaikka harvemmin toki).
Olen kuullut että jotkut ihmiset luulee sen olevan merkki alistumisesta jos väistävät. Nämä ihmiset näkee kaiken taisteluna ja muut ihmiset vihollisina? Luonnehäiriöisiä siis. Ei kukaan normaali noin ajattele.
Pitää sanoa että - älä nyrkkiin juokse.
Osa ihmisistä luulee, että jalkakäytävä on kuin maantienlaita, jossa kuljetaan vasenta reunaa. Toinen mokoma on sitä mieltä, ettei oikeanpuoleinen liikenne koske kävelijöitä. Loput hoipertelevat laidasta laitaan.
Niinpä pidän oikean linjani. Jos ihminen uhkaa kävellä päin, pysähdyn viime tipassa. Yleensä nämä kännykäntuijottajat ja muut oikeassaolijat kävelevät päin. Eikä siinä mitään, minä olen aina isompi ja vahvempi ja pysynyt pystyssä.
Minulle sattuu tätä todella harvoin. Näin 195cm 120kg miehenä ilmeisesti sen verran auktoriteettia, ettei mitkään hippiäiset lähde kokeilemaan. Isot karjut puolestaan osaavat käytöstavat.
Se on tää nykyajan minäminäminäminä eikä kukaan muu -kulttuuri.