Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauppiaan / myyjän uhkailu tavaran loppumisella

Vierailija
24.12.2014 |

Se on ensinnäkin mielestäni erittäin epäkohteliasta, kuin myös typerä junttimainen tapa tyrkyttää ja ikäänkuin pakkomyydä tuptteitaan. Tarkoitan siis sitä kun menet vaikka esimerkiksikultasepän liikkeeseen ja myyjä esittelee koruja. Sitten sanot että menen vielä jonnekin katselemaan ennen ostopäätöstä niin myyjä tokaisee että juu, k nuo loppuvat kohta et älä liikaa mieti. Kun korit ei maailmasta kuitenkaan ole loppumassa. Jos heiltä loppuu niin muilla on ja jos ei nyt niin viikon päästä. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä katselen vielä tarkoittaa ettei palaa koskaan ja myyjän tavara loppuu pian tarkoittaa tervemenoa. Kummaltakin samanlaista käytöstä.

Vierailija
2/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultasepäniikkeillä tosin tuntuu olevan hintakartelli, satumalta korut onvat eurolleen saman hintaisia eri liikkeissä. Teinkin tästä hiljattain kantelun kilpailuvirastoon, katsotaan kuuluuko perästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä otat joulushoppailun vähän liian vakavasti?

Vierailija
4/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 09:24"]Yleensä katselen vielä tarkoittaa ettei palaa koskaan ja myyjän tavara loppuu pian tarkoittaa tervemenoa. Kummaltakin samanlaista käytöstä.
[/quote]

No minä ainakin aina vähänkään kalliimpaa tuotetta ostaessasi koitan katsoa kaikki vaihtoehdot läpi, eli katselen vielä tarkoittaa myös sitä. Harvoin se ostamani juttu sitten sieltä viimeisestä paikasta löytyy eli palaan johonkin missä olen käynyt jo aiemmin.

Minäkin inhoan sellaista tietyllä ärsyttävällä äänensävyllä sanottua "uhkailua" ja se saattaa jopa vaikuttaa ostopäätökseen vaikka olisi muuten ollut kiinnostava tuote.

Vierailija
5/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 09:24"]

Yleensä katselen vielä tarkoittaa ettei palaa koskaan ja myyjän tavara loppuu pian tarkoittaa tervemenoa. Kummaltakin samanlaista käytöstä.

[/quote]

"katselen vielä" tarkoittaa sitä että ostopäätöstä ei ole vielä tehty. Varmuudella ei palata liikkeeseen, jossa saatiin ikävää palvelua. Olen joskus saanut pienen lisäalennuksen tai kaupanpäälisen kun olen palannut liikkeeseen ostamaan tuotteen katselukierroksen jälkeen.

Vierailija
6/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen korumyyjien pwlisilmää kun kauppaavat niitä kalleimpia korujaan aina. En todellakaan ole mikään rahamies vaan perus duunari. Huvittaa ne valkokultaiset sitä sun tätä sarjaa olevat helyt mitkä maksaa tuhottomasti ja ihan samannäköisiä hopeakorujen ym.kanssa. Olen kyllä naiselleni ostanut muutaman kultaisen korun vuosien saatossa mutta ei niitä viitsi ihan joka vuosi ostella. Itselleni kelpaa mieluummin titaani tai hopea. Ahneita paskiaisia joilla taitaa mennä tosi huonosti.

ja asiakkaanko pitäisi ostaa myyjän esittelemät korut liikkeessä käytyään, kyllä niitä vaihtoehtoja täytyy saada punnita ilman että joku viisastelee tavaranloppumisella.'

Vierailija
7/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä sanon asiakkaalle, että tuote on loppumassa tai siitä on vain yksi jäljellä niin puhun kyllä totta. Eli ei se aina ole uhkailua vaan ihan faktaa. Itse en ymmärrä valehtelua myyntityössä. Valheella kun tuppaa olemaan lyhyet jäljet.

Vierailija
8/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 09:36"]

Jos minä sanon asiakkaalle, että tuote on loppumassa tai siitä on vain yksi jäljellä niin puhun kyllä totta. Eli ei se aina ole uhkailua vaan ihan faktaa. Itse en ymmärrä valehtelua myyntityössä. Valheella kun tuppaa olemaan lyhyet jäljet.

[/quote]

Millaisen itkupotkuraivarin asiakas saisikaan jos sattuisi palaamaan ja tavara olisi jo myyty. Parempi varoittaa :)

Vierailija
9/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ostamassa joululahjaksi tietyn korun, jota tyttäreni oli toivonut. Koru löytyi, kaupat tehtiin ja myyjä totesi, että nämä ovat olleet aika suosittuja, tässä menikin viimeinen. Samaan aikaan liikkeeseen tuli asiakas, joka oli ollut samaa korua katsomassa aikaisemmin päivällä. Nyt hän halusi sen, mutta viimeinen oli jo myyty. Tästä toinen asiakas sai aiheen syyttää myyjiä, jotka eivät kertoneet, että koruja ei ole varastossa. Minäkin sain osani ryöpytyksestä, koska olin mennyt ostamaan "hänen korunsa".

Vierailija
10/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua asiakkaana kiinnosta mikä on myyjän varastotilanne. Ostan jos haluan tuotteen ja jos sitä on hyllyssä. Jos ei niin ostan muualta tai odotan että tavaraa tulee lisää. 

Mutta se myyjän äänensävy ratkaisee! Toisinaan tulee varsinkin yksityisyrittäjiltä ivallisella sävyllä et tavara kyl loppuu ihan justiinsa. Se on huonoa asiakaspalvelua. Muutenkin koruliikkeissä asiointi on jotenkin vastenmielistä. Myyjät on usein hirveän niuhoja ja eivät ymmärrä selvää suonea kun sanoo etten etsi tällaista enkä tämän hintaista. Itse olen sellainen että en palaa enää liikkeeseen kun olen paskaa palvelua saanut. Mulla on kuitenkin kotikaupungissani omat vakioliikkeet missä asioin ja palvelu ollut ensikerrasta asti hyvää. Kauppiaan pitää olla tietysti asiantunteva mutta myös hyvin kohtelias ja kuunnella asiakasta koruostoksissa, ne kun ovat tosi intiimejä ostoksia, lähes kaikki ostokseni päätyvät lahjaksi ja ne ovat kalliita. En siis halua ostaa vääränlaista ja kusihousuissa jotain mikä ehkä loppuu kaupasta millä sekuntilla hyvänsä vaan löytää ne oikeat vaihtoehdot! 

Vierailija
11/11 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas joka suuttuu siitä että tavara on loppunut on typerä ja lapsellinen t: nro 11