Mikä on paras alle 30 euron joululahja, jonka olet saanut
Kommentit (49)
Onko tämä nyt noloa, mutta: Afrikan tähti -peli. Muualla olin saanut pelata, tämän sain kun äidille ilmoitin, että sen haluan, että olen seurannut hintoja ja nyt se olisi saatavana hintaan 14,90 (huom. markkoina, vuosi oli 1977).
Koskaan ikinä en ole pitänyt peliä afrikkalaisia halventavana tai kolonialismin edustajana, yksinkertaisesti siksi, että Suomi, jota ei edes ollut valtiona olemassa, ole ollut kolonialistinen. Esimerkiksi ei tullut mieleenkään, että Tangeria tai Kairoa hallitsivat muut kuin ko. maiden omat asukkaat tai edes tiennyt, että Afrikasta on viety niin paljon rikkauksia muualle (eikä sellaista muuten pelissäkään tehdä!).
En tiennyt tuolloin varhaisteininä muuten sitäkään, että afrikkalaiset, myös arabit, ovat itse yleisesti orjuuttaneet muita jo kauan ennen kuin alkoivat pyydystää ja myydä orjia eurooppalaisperäisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5kg rasia vihreitä kuulia
se liimaaja nuolee aina molempia puolia ja länttää ne yhteen.
Siksi kuulat onkin niin hyviä 😛
Se kun poika tulee tyttöystävänsä (en kysy enää nimeä se on mikä milloinkin) käymään. Maksaa minulle aina vähintään 500 € joten reilusti alle sen 30 €. Pääsen helposti miinuksen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Rasia jossa on mahdollisimman paljon ananas ja kirsikka konvehteja.
Noi on ihania, ananaksesta en muuten kauheasti tykkää, mutta konvehdeissa se on hyvää.
Lahjakortti donitsikahvilaan. Oli hyvää kahvia ja tuli käytyä samalla kun kävin kaupassa.
Tykkään suklaasta