Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te joulun inhoajat teette näin jouluna?

Vierailija
24.12.2014 |

Vietättekö esimerkiksi sitä jollain tapaa toisten mieliksi tai painostuksesta vai oletteko viettämättä ollenkaan?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä inhoamista joulussa muka on? Jokainen voi tehdä siitä omannäköisensä..Meidän perheessä kukaan ei hössötä, lapsen kaverilla on synttärit aattona ja on muodostunut perinteeksi mennä sinne, loppuillasta ollaan vaan. Jouluruokaa ei tehdä. Huomenna vanhempien luokse syömään. Omalle lapselle pari pientä lahjaa ja meille aikuisille tämä on vaan ylimääräistä vapaata. Luulen että tämä" inhoaminen" johtuu ainoastaan siitä kun vertaillaan itsensä muihin ja jokaisen joulu pitäisi olla samanlainen. Ei sen tarvitse, uskaltakaa erottua!!

Vierailija
22/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 10:39"]

Että kehtaattekin pilata sukulaistenne ja miehen joulun, toivottavasti Luoja puutuu asiaan. Uskomaton mielipide, SIUNATTUA JOULUA!

[/quote]

Tuo typo pelasti päiväni: Eiköhän Luoja todellakin ole jo puutunut näihin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna lähden ulkomaille, vaikka yksin. Tai vietän itsekseni joulun. Niin väsynyt tähän.

Vierailija
24/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia pakko ostaa niille lahjoja ja joka jouluisena perinteenä käydään syömässä anoppilassa. Mikä onni! En todellakaan itse väsäisi laatikoita ja kinkkuja. Kun on sen aika ja rahavarat riittää, aion viettää joka joulun aasian lämmössä :).

Vierailija
25/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä. Mies kävi muutamassa perheessä joulupukkina, minä hissuttelin kotona ja laittelin ruokaa kuten normaalina viikonloppuna: lammaspataa. Syötyämme pelaillaan ja surfaillaan netissä ja mennään ajoissa nukkumaan. Telkkaria ei pysty katsomaan, laitettiin kiinni kun siellä nyyhkittiin yksinäisten yksinäisistä jouluista. Miksi ei vaan saisi olla itsekseen? No, joulunviettoa tämäkin: ihanaa kun saa vaan olla.

Vierailija
26/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseen.

Vierailija
27/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 19:24"]

Lasten takia pakko ostaa niille lahjoja ja joka jouluisena perinteenä käydään syömässä anoppilassa. Mikä onni! En todellakaan itse väsäisi laatikoita ja kinkkuja. Kun on sen aika ja rahavarat riittää, aion viettää joka joulun aasian lämmössä :).

[/quote]

Miksi ei voi vaikka itse tehdä laatikoita? Turhaa kuule halveksia muiden jouluvalmisteluja, olisit jättänyt menemättä, ja kertonut ettet arvosta pask*****

Vierailija
28/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 17:44"]Mitä inhoamista joulussa muka on? Jokainen voi tehdä siitä omannäköisensä..
[/quote]

Ehkä se, että vaikka siitä yrittää tehdä omannäköisensä, niin aina jollakin jouluihmisellä on sanottavaa asiaan tai tämä alkaa vaatimaan toisenlaista suhtautumista jouluun ja sitten suututaan, kun ei tehdä hänen mielikseen yhtä sun toista. Vaikka eihän tästä tarvitse välittää, mutta aina sitä tietynlaista jouluperinnettä tungetaan silti väkisin joka tuutista. Kyllä se pidemmän päälle alkaa inhottamaan.

Vierailija
31/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Tietenkin inhotaan oikein sydämiemme kyllyydestä!

Vierailija
32/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin rauhasta - sekä sisäisestä että ulkoisesta. 

Vierailija
33/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 09:17"]

Vietättekö esimerkiksi sitä jollain tapaa toisten mieliksi tai painostuksesta vai oletteko viettämättä ollenkaan?

[/quote]

Olen vauvapalstalla, heh. En tosin inhoa joulua, en vain vietä sitä. Olen oikeasti tällä hetkellä lomamatkalla. Viimeksi olen viettänyt joulua 5 vuotta sitten vanhempieni mieliksi heidän luonaan. Sitä ennen oli myös viisi vuotta edellisestä joulun vietosta. 

Vierailija
34/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petän vaimoani :)

Vierailija
35/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 17:44"]

Mitä inhoamista joulussa muka on? Jokainen voi tehdä siitä omannäköisensä..Meidän perheessä kukaan ei hössötä, lapsen kaverilla on synttärit aattona ja on muodostunut perinteeksi mennä sinne, loppuillasta ollaan vaan. Jouluruokaa ei tehdä. Huomenna vanhempien luokse syömään. Omalle lapselle pari pientä lahjaa ja meille aikuisille tämä on vaan ylimääräistä vapaata. Luulen että tämä" inhoaminen" johtuu ainoastaan siitä kun vertaillaan itsensä muihin ja jokaisen joulu pitäisi olla samanlainen. Ei sen tarvitse, uskaltakaa erottua!!

[/quote]

Tai uskaltakaa ihan vaan olla viettämättä sitä jos siltä tuntuu. Heti kun lopetin yrittämästä tehdä siitä "oman näköistä" olo helpottui. Tajusin, että aikuisen ihmisen ei ole mikään pakko viettää jotain mitä ei halua viettää. Ei vaikka olisi lapsia.

Vierailija
36/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin muulloinkin. Tänään olen pessyt kolme koneellista pyykkiä, tehnyt safkaa, lenkkeilllyt koiran kanssa jne. Lapsi meni isälleen.

Vierailija
37/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä inhoamista joulussa on? Miksi juhannusta ei inhota sitten samalla vimmalla? Joulun voi jokainen laittaa ja viettää kuten tahtoo. Enemmän minua juhannuksena harmittaa kun kaikki lähtee mökille ja itse en pääse. Kaupunki on tyhjä. Jouluna Helsingissäkin on vilskettä alkuiltaan asti, kiva oli alkuillasta katsella kun joulupukit menivät naapureihin:).

Ihanaa kun on monta vapaata:).

Vierailija
38/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 20:19"]

En ymmärrä mitä inhoamista joulussa on? Miksi juhannusta ei inhota sitten samalla vimmalla? Joulun voi jokainen laittaa ja viettää kuten tahtoo. Enemmän minua juhannuksena harmittaa kun kaikki lähtee mökille ja itse en pääse. Kaupunki on tyhjä. Jouluna Helsingissäkin on vilskettä alkuiltaan asti, kiva oli alkuillasta katsella kun joulupukit menivät naapureihin:).

Ihanaa kun on monta vapaata:).

[/quote] Niin ja yksi tapa on olla viettämättä sitä. Jokainen tavallaan.

Vierailija
39/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli hirveää, kun tein kotikäynnin potilaan luo ja jouduin samalla valmistamaan jouluruokia ja koristelemaan kuusen. Inhosin jokahetkeä ja pyysin sitä oikein potilaalta anteeksi. Olin niin nyreänä. että bussikuskikin kysyi, onko kaikki hyvin ja miksi olen niin allapäin. Heti kun pääsin kotiin, ahdistus katosi, hymy palasi kasvoille ja nautin yksinolosta - todella. Ihanan hiljaista. Ei ole pakko tehdä mitään. Ehkä yksin vietettynä rentouttavin päivä vuodessa. :) Olen jo viettäyt 10 joulua yksin (eli tottunut, enkä koskaan ole ollutkaan jouluihminen).Onneksi ystäväni hyväksyvät minut tällaisena eikä kukaan ole loukkaantunut. Olen muutenkin aika erakko. 

Vierailija
40/60 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 09:34"]

Minä en varsinaisesti vihaa_joulua_, ainoastaan suomalaista joulupakotusta ("pitää syödä näin ja tehdä tuota ja olla tällainen, muuten ei tule joulu/joulu on pilalla"). Kummasti se ahdistus katosi kun muutin ulkomaille, maahan jossa joulu ei ole mitään ylimääräistä häseltämistä vaan sen voi viettää jopa ihan mukavasti.

[/quote]

Samoin! Jo kymmenen ulkomailla asuttua joulua takana ja samalla kymmenen viettämätöntä joulua. Edelleen jotkut jaksavat ihmetellä, erityisesti nyt kun meillä on lapsiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän