Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän naisen viestit hämmentävät. Onko rakastunut vai haluaa ystävyyttä?

Vierailija
21.10.2021 |

Onkohan tämä nainen romanttisessa mielessä kiinnostunut vai vain läheisenä ystävänä? Hän siis tutustuessamme sanoi olevansa hetero. Siksi olen epävarma.

Rakastuin tähän naiseen ulkomailla häneen palavasti. Olen siis itsekin nainen. Kumpikin oli tuolloin varattu, joten mitään ei tapahtunut. Meillä oli hyvin vahva veto toisiimme heti. Viestittelyä yömyöhään, halusimme olla kaksin, irrallaan porukasta jne, oli myös avointa flirttiä.

Kun tulin hänelle kaapista ja kysyin taas hänen suuntautumisestaan, hän sanoi ettei hän tiedä sittenkään. Seuraavana aamuna hän kertoi nähneensä eroottisia unia naisista ja totesi, että "ehkä olen sittenkin bi".

Kun kerroin hänelle tunteistani, hän sanoi minun saaneen hänet sekaisin, että hän ei varma mitä tämä on.

Lähtöpäivänä itkimme ja halasimme pitkään. Suukotin häntä spontaanisti hiuksiin, hän huokaisi syvään ja sanoi "minä rakastan sinua".

Olen myös kertonut hänelle, että haluaisin olla hänen kanssaan, mutta että olen eroamassa ja minun pitää ensin hoitaa kuvio Suomessa loppuun kunnialla.

Lähdön jälkeen hän on lähettänyt seuraavanlaisia viestejä.
Kuulostaako hän romanttisessa mielessä kiinnostuneelta vai vain ystävänä?

- On nyt jo ikävä. Mutta me ollaan ikuisesti yhdessä.
- Olen onnellinen sitten kun tulet luokseni.
- Neljänä erillisenä viestinä:
On
Niin
Ikävä
Sinua
- Yhtäkkiä myöhään illalla ilman kontekstia "on ikävä sinua"
- Meidän yhteinen aika on parasta mitä minulle on tapahtunut. Minulla on yksinäinen ja surullinen olo ilman sinua.
- Sinä sait minut kasvamaan.
- Haluan esitellä sinut ystävilleni.
- Minulla on joskus outoja oloja. Sinun kanssasi minun ei koskaan tarvinnut pistää iloista naamaa päälle. Meidän välillä ei koskaan ollut mitään esittämistä. Oli vain me kaksi.
- Kuuntelen tätä biisiä tosi usein. Se saa minut ajattelemaan sinua (biisi oli Glass Animalsin Heat Waves).
- Olet kuin ihme joka tuli elämääni. En ikinä olisi voinut uskoa että
- Äänesi kuuleminen tekee minut niin onnelliseksi. Voit tehdä minusta osan jokapäiväistä elämääsi.
- Minun täytyy opetella tulevina kuukausina paljon kärsivällisyyttä. Tapasin ystäväni X:n - siis hänet jonka sivusuhde olin). Kerroin hänelle tosi paljon sinusta. Me ollaan edelleen ystäviä, me rakastettiin toisiamme syvästi. (Tämä mies oli siis naimisissa, heillä oli tämän naisen kanssa suhde. Mies lupaili erota, nainen odotti pitkään, mutta mies ei eronnut).
- Hän kertoi että hänen poikaystävänsä jätti hänet, että "mies ei särkenyt sydäntäni sillä en rakastanut häntä". Hän sanoi myös että rakastaa minua todella ja että "minun pitää vain parantua ja sinun myös".
- Uusi suunnitelmani on muuttaa Suomeen.
- Kiinnostaa nähdä, että haluanko Suomen-reissuni jälkeen enää ollenkaan palata takaisin.

Tämän naisen viestit hämmentävät. Onko rakastunut vai haluaa ystävyyttä?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ihmiseltä, joka ei halua olla yksin. Sinä tulit sopivaan tilanteeseen, kun kipuili aiemmassa suhteessaan. Olisiko nyt pettynyt miehiin ja haluaisi kokeilla suhdetta naisen kanssa. Olisin hieman epäluuloinen suhteen aloittamisessa tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
22/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa ihmiseltä, joka ei halua olla yksin. Sinä tulit sopivaan tilanteeseen, kun kipuili aiemmassa suhteessaan. Olisiko nyt pettynyt miehiin ja haluaisi kokeilla suhdetta naisen kanssa. Olisin hieman epäluuloinen suhteen aloittamisessa tällaisessa tilanteessa.

Olen samaa mieltä. Siksi on hyvä, että hän itsekin sanoi, että hänen pitää ensin toipua, ja minun myös. Ja jätti lopun avoimeksi - että katsotaan mitä tapahtuu, ja joka tapauksessa ollaan ystäviä. Ainakaan hän ei ole käyttämässä minua laastarina.

Olen siis naimisissa, eroamassa olemme olleet mieheni kanssa jo vuosia, mutta erillään kahdessa maassa olo sinetöi sen, että meidän on parempi olla erillään. Suomessa on onneksi kuuden kuukauden harkinta-aika ja se aika toivottavasti vähän auttaa selvittämään, kuinka syvät tunteet naisella on.

Olemme olleet nyt puoli vuotta erillämme ja siis tunteneet yhteensä noin 10 kk. Tunteet vaikuttavat yhä olevan yhtä syvät. Mutta tosiaan, aika näyttää ja minun pitää "sinkkuuntua" ja naisen toipua pettymyksestään, että pystyy arvioimaan oikeasti, onko tässä mahdollisuuksia jollekin enemmälle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti vielä sanoa, että hän piti paluunsa jälkeen joskus monen päivän taukoja viestittelystä. Kun otin tämän puheeksi, ja sanoin, että yliajattelijana pelkään että hän ei tahdo olla enää yhteydessä kanssani, hän sanoi että häntä pelottaa. Että väleillemme tapahtuu jotain tai satutamme toisiamme. Että hän ei halua kuvitella elämää ilman minua. Ja siksi hän ei aina tiedä aina mitä sanoa. Ja siis itselläni on sama pelko ja siksi viestittelimme aika harvakseltaan. Tuon keskustelun jälkeen meidän välit on alkaneet taas muuttua aika normaaleiksi.

Mutta siis hyvä asia on se, että hän ei harrasta "love bombingia" vaan enemmänkin vaikuttaa siltä, että häntä pelottaa, kun minun suhteeni tila on vielä auki. Olen itse ollut paljon suorasukaisempi.

Ap

Vierailija
24/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Siksi on hyvä, että hän itsekin sanoi, että hänen pitää ensin toipua, ja minun myös. Ja jätti lopun avoimeksi - että katsotaan mitä tapahtuu, ja joka tapauksessa ollaan ystäviä. Ainakaan hän ei ole käyttämässä minua laastarina.

Olen siis naimisissa, eroamassa olemme olleet mieheni kanssa jo vuosia, mutta erillään kahdessa maassa olo sinetöi sen, että meidän on parempi olla erillään. Suomessa on onneksi kuuden kuukauden harkinta-aika ja se aika toivottavasti vähän auttaa selvittämään, kuinka syvät tunteet naisella on.

Olemme olleet nyt puoli vuotta erillämme ja siis tunteneet yhteensä noin 10 kk. Tunteet vaikuttavat yhä olevan yhtä syvät. Mutta tosiaan, aika näyttää ja minun pitää "sinkkuuntua" ja naisen toipua pettymyksestään, että pystyy arvioimaan oikeasti, onko tässä mahdollisuuksia jollekin enemmälle.

Ap

Vaikuttiko hän muuten vakaalta tyypiltä? Viestit on hankalia ja ilmeisesti siis on toinen kieli vielä vai miten kommunikoitte? Jollain muulla kuin äidinkielellä? Suoraan sanottuna hirveän vaikea päätellä mitään sen perusteella.

Luottaisin fiilikseen joka sinulle tuli kun olitte yhdessä. Kaikki muu on toissijaista.

Vierailija
25/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein tarkoitat ?

Vierailija
26/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaikuttiko hän muuten vakaalta tyypiltä? Viestit on hankalia ja ilmeisesti siis on toinen kieli vielä vai miten kommunikoitte? Jollain muulla kuin äidinkielellä? Suoraan sanottuna hirveän vaikea päätellä mitään sen perusteella.

Luottaisin fiilikseen joka sinulle tuli kun olitte yhdessä. Kaikki muu on toissijaista.

Meidän oli heti tosi helppoa olla toistemme kanssa, ymmärsimme toisiamme ja pystyimme puhumaan hyvinkin henkilökohtaisista asioista turvallisen tuntuisesti. Jo ennen siis kuin kehittyi mitään romanttisia viboja. Ja niitäkin hän selvästi yritti peitellä tosi pitkään.

Hän vaikutti tunnetasolla kypsältä livenä. Keskustelimme vaikeistakin asioista ja tuntuu, että molemmat opimme toisiltamme.

Hän on myös käynyt masennuksen jälkeen terapiassa vuosia ja vaikuttaa olevan hyvin tietoinen mielensä liikkeistä. Hän on luonut hyvin menestyksekkään uran ja ystävyyssuhteet hänellä kuulostavat olevan pitkäaikaisia ja syviä. Mutta toki olen tuntenut hänet niin vähän aikaa, että en voi olla täysin varma.

Ap

Vierailija
27/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus vaatii rohkeutta, se vaatii sitä että on hauras ja avoin toiselle ihmiselle. Silläkin uhalla että turpiin tulee.

Vierailija
28/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus vaatii rohkeutta, se vaatii sitä että on hauras ja avoin toiselle ihmiselle. Silläkin uhalla että turpiin tulee.

Niinpä.

Toisaalta pelottaa hirveästi, että olenko hylkäämässä ihan ok -suhteen naisen takia, jota en tunne kunnolla.

Mutta toisaalta olin eroamassa pitkään aiemmin jo. Eli oikeasti en ole edes vaihtamassa ihmistä toiseen. Tämä nainen lähinnä kirkasti asioita, joita jo tiesin.

Ap

Vierailija
29/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti onko Tämä miehellesi reilua, kun olet toisessa naisessa kiinni. Vai kannattaisiko päästää hänet irti.

Sinä voit sitten olla sinkkuna jonkin aikaa ja selvittää päätäsi.

Vierailija
30/32 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti onko Tämä miehellesi reilua, kun olet toisessa naisessa kiinni. Vai kannattaisiko päästää hänet irti.

Sinä voit sitten olla sinkkuna jonkin aikaa ja selvittää päätäsi.

Tämä on totta. Otan ison riskin ja voin jäädä yksin, mutta tässä nykyisessä kuviossa ei ole yhtäkään voittajaa. Joku ratkaisu pitää tehdä ja lakata roikottamasta muita ihmisiä.

ap

Vierailija
31/32 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että miehesi suhteen olet päätöksesi jo tehnyt. Nainen sitten joko lähtee mukaan leikkiin tai ei.

Vierailija
32/32 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että miehesi suhteen olet päätöksesi jo tehnyt. Nainen sitten joko lähtee mukaan leikkiin tai ei.

Ikävä kyllä taidat olla oikeassa..

Rakastuminen toiseen, syvästi, niin että olen täysin etääntynyt tunnetasolla miehestäni, kertoo että suhteessamme on jotain pielessä. Nainen on lopulta toissijainen asia tässä kuviossa, ensin pitää tarkastella tätä olemassa olevaa suhdetta rehellisesti. Ja sydämessäni tiedän vastauksen. Kipeää se tekee, sillä välitän miehestäni todella enkä halua satuttaa. Mutta satutan nyt enemmän kuin jos päästäisin hänet irti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän