Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

gallup: kuinka paljon miehenne ovat auttaneet jouluvalmisteluissa

Vierailija
23.12.2014 |

ja siivouksissa?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hoitanut melkein kaiken tänä vuonna.

Vierailija
2/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivasi kamoja kaappeihin, että siivooja mahtuu sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla puolet on tehnyt. Hänellä kun ei ole tapana auttaa siivouksessa tms. vaan tehdä oma osuutensa.

Vierailija
4/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mitään ja vituttaa... Oonko mä nyt siis sellanen marttyyriäiti? Hyi.

Vierailija
5/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan mies mitään auta, se hoitaa omat hommansa. Ei se ole mikään äidin pikku apulainen, jota mä työnjohtajana ohjaan ja opastan.

Vierailija
6/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vähän. Sillä oli vielä töitä tänäänkin, minulla alkoi loma viime viikolla. Ollaan lasten kanssa pääasiassa tehty hommia. 

Vierailija
7/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroi. Kaatoi joulukuusen. Savusti kalan ja paistoi kinkun. Paketoi lahjoja kanssani. Kävimme jouluruokaostoksilla. Minä pesin saunan ja kylppärin, vessat, luutusin ja pyyhin pölyt ja lasten kanssa raivasin tavaroita. Vaihdoin lakanat. Tein laatikot, leivoin lasten kanssa, koristelin kuusen ja kotia, ostin lahjat myös miehen vanhemmille sekä yhteisille kummilapsille ja lapsille. Mies keittää aina joulupuuron ja minä taas laitan jouluaterian. 

Vierailija
8/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on tehnyt, mitä on tehtäviä eteen tullut. Ei tarvinnut kysyä, imuroitko, pesi lattiatkin, ja painepesurilla saunan. Kysyy kyllä, onko tuo ja tuo tehtävä, kun näkee, että minä teen koko ajan ja joku homma on jäänyt  kesken, kun hyppäsin välillä toiseen paikkaan. Mies tekee kaikkea, paitsi ei leivo muuta kuin valmiiksi tehdystä taikinasta pipareja. Joulupöydän tarjollelaitto on yleensä mun homma, mies kattaa pöydän. Eli yhdessä tehdään, mitä kumpikin kokee osaavansa.

Vierailija
9/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosi tänään. Minä kävin kaupassa ja teen ruoat. Huomenna vie lapset päivällä ulos, että saan kokata rauhassa. Sitten 3 seuraavaa päivää syödään niitä ruokia. Muut saa hoitaa ruoat pöytään seuraavina päivinä.

Vierailija
10/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan yhtä paljon on tehty eli minä aloitan lahjojen oston aikaisemmin, mutta mieheltä löytyy kyllä jouluvaihde...

Vierailija
11/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki kaikki ruoat ja minä siivosin. Mies haki kuusen ja lapset koristeli. Yhdessä ostettiin lahjat mutta minä pakkasin ne kaikki.

Vierailija
12/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mitä vain pyydän, mutta minusta on ärsyttävää, että asenne on hänellä lähtökohtaisesti juurikin se, että avustaa minua.

Ei suunnittele itse ikinä mitään, olen koko homman (lastenhoito, vapaa-ajan suunnittelu ja arjen rullaus) aivot ja sitten joudun koko ajan pyytämään"apua" kun ei itse tajua. Epäitsenäistä, itse olen vastakohta eli oma-aloitteinen ja toimelias.

On paketoinut lahjoja ja ollut kanssani niitä ostamassa, graavannut lohen ja äsken sai kinkun uuniin (kunhan kysyi siitäkin joka vaiheesta neuvot ensin)kun ääneen voivottelin teini-pojalle, ettei ole aikaa viedä koiraa ulos kun kädet täynnä keittiössä. Mies katsoi leffaa. En jaksanut pyytää apua, kun ei itse tajua tarjota sitä/ osallistua pyytämättä.

Imuroi kyllä ja pyykkiä pesee itsenäisesti, ja käy kaupassakin, mutta siitäkin asiasta kysyy mitä pitää ostaa jne. vaikka voisi itsekin jääkaappiin kurkata ja päätellä...

Toisinaan ahdistaa, nyt jouluna annan mennä enkä ainakaan ala riitelemään.

Tein itse laatikot, perunasalaatin, joululimpun sekä sinapin ja aamulla skagenröran sekä puuroa ja lohimoussea. Tykkään tehdä, ei sillä. Olisi vain kiva, jos muutkin..

Vierailija
13/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aika paljon hoputtaa että siivosi oman vessansa. Mä oon sitten hoitanut muuten koko talon ja kaupassakäynnit ja ruuanlaitot tusinalle. *meinaa ärsyttää*

Vierailija
14/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ollut ihan hirveän väsynyt :( Hänellä on perussairaus, joka näyttää taas vievän voimia. Ei ole paljon joulun eteen tehnyt, vaikka on aika vannoutunut jouluihminen, kun ei kerta kaikkiaan jaksa, ja se selvästi ottaa sitä päähän. 

Vierailija
15/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouksen teki kokonaan, sekä keitti lantut. Paketoi lahjat.
Minä olen hoitanut ostokset (mies inhoaa kauppoja), mutta kauppareissuillakin mies on kuskina kumminkin.

Vierailija
16/36 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, mitä nyt lapsien perään kattonut kun olen pyytänyt.Mut kai se sit niin menee kun kerran hoitovapaalla tässä vielä ollaan...mut auta armias kun meen töihin niin alkaa miehelle nakki viuhua.

Vierailija
17/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siivottiin yhdessä joulusiivot, oikeastaan aika lailla puoliksi tänä vuonna

Vierailija
18/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vei koirat parin tunnin lenkille, että sain rauhassa pestä lattiat ja muutenkin siivota. Kuurasi kylppärin ja saunan katosta lattiaan. Isoimpana juttuna hoisi joulun ruokaostokset ja molempien vanhemmille joulukukat ja muut viemiset. Vihaan ruuhkaisia kauppoja joulun alla, miehellä sen sijaan on lehmän hermot. Naureskeli vaan tänään tullessaan, että eipä ikinä ennen ole tarvinnut noin pitkään etsiä vapaata paikkaa Sellon parkkihallista. Itselläni olisi varmaan mennyt jo siinä vaiheessa hermot ja suunniteltu joulumenu olisi vaihtunut lähipitserian antimiin..  Paraikaa siivoilee keittiöitä karjalanpiirakkaurakkansa jäljiltä.

Vierailija
19/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Minä olen tehnyt perunasalaattin, luumukiisselin ja lanttulaatikon, mies loput ruuat. Hoitaa myös joulusaunan (ulkosalla) ja teki 20 jäälyhtyä. Minä hoidan kattauksen ja koristelut. Appiukko toi kuusen. Firma siivosi.

Vierailija
20/36 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki melkein kaiken. Itse oon stressannut ja itkenut ja surrut isääni. Mies leipoi, teki laatikot, siivosi, pesi saunan ja haki kuusen. Itse oon vaan tilannut lahjat netistä ja paketoinut ne ja hoitanut lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi