Selittäkää mulle miten tehohoito voi vieläkin olla kuormittunut, vaikka kohta 80 % rokotekattavuus täynnä?
Eihän rokotetut joudu tehohoitoon. Eikä millään matikalla voi olla niin että juuri tuo 20 % rokottamattomia täyttää teho-osastot.
Kommentit (1185)
Mikä 80%?
Ja mitä se hyödyttäis jos esim helsingissä olis 20% rokottamattomia? Rokottamattomat ne tehohoidot täyttää lähes täysin.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki, jotka ei rokotetta ota, kuoloo pois. Vapautuu työpaikkoja, asuntoja jne. Pelkkää plussa kansakunnan kannalta.
Aika lyhytnäköistä tuo siun ajattelu. Rokotteet eivät ole ideallisia, eikä ole tämäkään. Joskus rokote toimii paremmin ja joskus huonommin. Myös ihmisten välillä on suuria eroja, kuinka rokote toimii.
Sinun hieno näkemyksesi oikeudenmukaisuudesta ei vain tule toteutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä on rokotettuja myös. Olet aivan oikeassa, pelkästään rokottamattomat eivät millään riitä täyttämään sairaaloita. Meilläkin istutaan just parhaillaan kotona etätöissä.
Ei tehohoidossa käsittääkseni ole ainakaan kahteen kertaan rokotettuja juuri ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi halutaan väkipakolla ja painostaen rokottaa kaikki, vaikka rokote ei selvästikään toimi?
Voi taivaan talipyssyt kuinka yksinkertaista voi väki olla. Nimenomaan se rokote toimii silloin tehtävnsä mukaan kun se estää tehohoitoon joutumista ja kuolemia lähes kokonaan. Ja ei rokotteeseen ei kuole suhteetonta määrää ihmisiä Suomessa tai missään muuallakaan. Kaikki luvut mitä lukee jonkun somepäivityksissä pitää itse tarkistaa alkuperäisistä lähteistä eikä uskoa sokeasti kun joku valehtelee.
Pahoittelen, minulla ei ole some-tilejä joten en todellakaan kerää sieltä tietoja joihin perustan näkemykseni.
Yhdessä asiassa olen kanssasi samaa mieltä. Tiedot pitää itse tarkistaa eikä uskoa sokeasti kun joku valehtelee. Mediassa puhutaan maailmanlaajuisesti rokottamattomien pandemiasta, mutta koska en usko sokeasti kaikkea niin tarkistin eri valtioiden virallisista lähteistä koronatilastoja ja mm. Briteissä rokotettuja on kuollut enemmän (1613) kuin rokottamattomia (722) yli puolen vuoden seuranta-aikana. Katso sivut 19 ja 20:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uplo…
Kyllähän tuo rokottamattomien pandemialta näyttää kun omassa linkissäsi rokottamattomia sairastunut neljännesmiljoona ja rokotettuja vain 85 000. Rokotekattavuus briteissä on kuitenkin varsin kohtuullinen.
Tämä reilu 20% ROKOTTAMATTOMIA täyttää sairaalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske paljonko on 20% suomalaisista niin voisit sitten huomata selityksen ihan ite
Mutta miten tehohoidon ahdinko voi olla nyt ihan samaa luokkaa kuin ennen rokotuksia? Vaikka 80 % pian rokotettu. Ap
Etkö lue lehtiä tai katso uutisia? Miksi kyselet keskustelupalstoilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske paljonko on 20% suomalaisista niin voisit sitten huomata selityksen ihan ite
Mutta miten tehohoidon ahdinko voi olla nyt ihan samaa luokkaa kuin ennen rokotuksia? Vaikka 80 % pian rokotettu. Ap
Hahahah.. Nyt sain hyvät naurut. Et taida olla mikään tilastomatemaatikko?
Mikä on ammattisi ?
Mikä siinä nyt on taas epäselvää? Koronavirus jyllää nyt oikein innolla sen rokottamattoman 20 prosentin joukossa. Ennen rokotuksia se jylläsi koko 5+ miljoonaisen kansan parissa. Sairaalahoitoon joutuu tosin vielä pieni osa rokotettujakin, mutta moninkertainen määrä rokottamattomia, joita on siis vajaa miljoona, eli 1/5 kansasta
Vierailija kirjoitti:
Noin suuri prosentti suomalaisia ei ole sairaalassa, vaan pieni kourallinen tuosta 20 prosentin joukosta. Heistä kaikki eivät ole suomalaisia. Suurin osa heistä ei ole nuoria vaan keski-ikäisiä lihavia miehiä.
Rokotettu sairastuu todennäköisimmin 21 päivän aikana piikin jälkeen, jolloin THL merkitsee hänet tilastokikkailulla "rokottamattomaksi".
https://mobile.twitter.com/mattantZ/status/1451115551829471240/photo/1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi halutaan väkipakolla ja painostaen rokottaa kaikki, vaikka rokote ei selvästikään toimi?
Sen sijaan että myönnettäisiin rokotteen tehottomuus onkin pistetty vainot pystyyn ja soihdut ja astalot heiluen juostaan rokottamattomien perässä ja syytetään heitä kaikesta?
Ei ole rokottamattomien vika että rokote on surkea.
Rokote toimii. Rokottamattomalla on 16-kertainen riski joutua sairaalahoitoon suhteessa rokottamattomaan. Kannattaa siis ottaa se rokote.
Tämä. Mutta kun selitys ei kriitikoille kelpaa, vaan yhä uudelleen ihmetellään huuli pyöreänä.
Vierailija kirjoitti:
Hurjaa että noin pieni prosentti täyttää sairaalat, ja minä joka kuulun rokottamattomien piireihin, en vieläkään tiedä yhtään joka olisi tehohoitoon tai edes sairaalaan joutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi taivaan talipyssyt kuinka yksinkertaista voi väki olla. Nimenomaan se rokote toimii silloin tehtävnsä mukaan kun se estää tehohoitoon joutumista ja kuolemia lähes kokonaan. Ja ei rokotteeseen ei kuole suhteetonta määrää ihmisiä Suomessa tai missään muuallakaan. Kaikki luvut mitä lukee jonkun somepäivityksissä pitää itse tarkistaa alkuperäisistä lähteistä eikä uskoa sokeasti kun joku valehtelee.
Pahoittelen, minulla ei ole some-tilejä joten en todellakaan kerää sieltä tietoja joihin perustan näkemykseni.
Yhdessä asiassa olen kanssasi samaa mieltä. Tiedot pitää itse tarkistaa eikä uskoa sokeasti kun joku valehtelee. Mediassa puhutaan maailmanlaajuisesti rokottamattomien pandemiasta, mutta koska en usko sokeasti kaikkea niin tarkistin eri valtioiden virallisista lähteistä koronatilastoja ja mm. Briteissä rokotettuja on kuollut enemmän (1613) kuin rokottamattomia (722) yli puolen vuoden seuranta-aikana. Katso sivut 19 ja 20:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uplo…
Kyllähän tuo rokottamattomien pandemialta näyttää kun omassa linkissäsi rokottamattomia sairastunut neljännesmiljoona ja rokotettuja vain 85 000. Rokotekattavuus briteissä on kuitenkin varsin kohtuullinen.
Olisiko niin että riskiryhmäläiset sairastuvat rokotteista huolimatta?
Vierailija kirjoitti:
Rokotettu sairastuu todennäköisimmin 21 päivän aikana piikin jälkeen, jolloin THL merkitsee hänet tilastokikkailulla "rokottamattomaksi".
Onko jotain uskottavaa lähdettä tai edes sellaista jonka olisit ymmärtänyt suurinpiirtein oikein?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikki, jotka ei rokotetta ota, kuoloo pois. Vapautuu työpaikkoja, asuntoja jne. Pelkkää plussa kansakunnan kannalta.
Kyllä ne kuolee, ole huoleti. Jonain päivänä. Kukaan ei jää tänne päivystämään. En kyllä jäisi heiltä vapautuvia asuntoja odottamaan kuitenkaan.
Jos ap ei ymmärrä tilatoja ,prosenttilaskua ja loogisia syys-seuraussuhteita niin ihan turha selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että myönnettäisiin rokotteen tehottomuus onkin pistetty vainot pystyyn ja soihdut ja astalot heiluen juostaan rokottamattomien perässä ja syytetään heitä kaikesta?
Ei ole rokottamattomien vika että rokote on surkea.
Rokote toimii. Rokottamattomalla on 16-kertainen riski joutua sairaalahoitoon suhteessa rokottamattomaan. Kannattaa siis ottaa se rokote.
Tämä. Mutta kun selitys ei kriitikoille kelpaa, vaan yhä uudelleen ihmetellään huuli pyöreänä.
Hetken huuma. Katsoitko nämä
https://instagram.com/stories/jonesvirallinen/2689310834543562887?utm_s…
Vierailija kirjoitti:
Oikein, koska suojaa ei ole vielä syntynyt. Miksi ei ottanut rokotettu ajoissa, kun oli saat avilla olisi oikea argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskuntana osallistumme kaikenlaisten foliot¨hattujen sairaalahoitoon, kun kyseessä on PANDEMIA? Maksakoot itse hoitonsa, kunneivät ota rokotetta…
Se, kehen henkeä ”olet rokotteen ottamalla suojellut” saattaa myös olla oleellisista asioista eri mieltä ja sitten käännät kelkkansi?