Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan leikkimään köyhää. Paljonko rahaa käytössä/kk?

Vierailija
23.12.2014 |

Alan uuden vuoden jälkeen leikkimään köyhää. Paljonko rahaa jätän asumismenojen jälkeen käyttöömme? Perheessä kaksi aikuista, kaksi yläkoululaista ja yksi alakoululainen plus koira. Tuleeko muut mukaan kisamaan? Tästähän saisi hyvän tosi tv-sarjan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:59"]

Miksi nelosviesti on saanut niin paljon alapeukkuja? Sossun normit ovat about nuo, kunnasta riippuen. Jos oikea summa onkin 1700€/kk, eihän se heitä paljoakaan arviostani?

[/quote]

No ihan vaan siksi, että itse en ole koskaan saanut noin paljoa rahaa sossusta ikinä. Olen joutnut hakemaan välillä kun olen olltu töyttömänä ja avopuoliso opiskelee amk:ssa ylempää tutkintoa, molemmat olemme 30v. Eikä lapsia, vuokralla asutaan vvo:lla. Ikinä en ole saanut sossusta 200-300€/kk enempää. En vaikka olisi ollut mikä tilanne. 

Ja ei, en saa liitonpäivärahaa. Puolisoni nostaa opintolainaa. Missä kaupungissa asut, ei ainakaan täällä Tampereella saa tuollaista summaa. Ainoat tulot on tällä hetkellä kelan opintorha ja työttömyyskorvaus, sekä asumistuki. Muita kuluja on sähkö, netti, puhelin, kotivakuutus ja puolisolle bussikortti. Ruokaan jää kuukaudessa n. 200€. 
[/quote]

Ilmeisesti et ymmärrä miten toimeentulotuki muodostuu. Tietenkään et saa 1700€ sossusta. Se olikin laskettu kahdelle aikuiselle ja kolmelle lapselle.

Teille kuuluu yhteensä 408€x2+vuokra. Tämä todennäköisesti tulee opintotuesta, opintolainasta, työttömyystuesta ja asumistuesta täyteen. Mikäli ei tule, saatte ne loput, juuri ne muutamat sataset sossusta. Vai meinasitko että teidän pitäisi yllämainittujen tukien lisäksi saada 1700€ sossusta?

Vierailija
22/24 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:45"]1700e on toimeentulotuen perusosat teille. Tämä siis asumiskulujen ja julkisen puolen terveydenhoitomenojen (sis. reseptilääkkeet) jälkeen.
[/quote]

HÄH, minulla jää tuo asumiskulujen jälkeen ja olen hyvätuloinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 20:45"]1700e on toimeentulotuen perusosat teille. Tämä siis asumiskulujen ja julkisen puolen terveydenhoitomenojen (sis. reseptilääkkeet) jälkeen.
[/quote]

HÄH, minulla jää tuo asumiskulujen jälkeen ja olen hyvätuloinen!
[/quote]

Onko teitä viisi henkeä, jolle tuo summa pitää jakaa?

Vierailija
24/24 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, lasket vuokrien ja muiden pakollisten menojen jälkeen noin 150 euroa per nuppi ruokiin kuukaudessa, sitten vähennät vielä jonkun yllärimenon siitä. Koska köyhä joutuu usein lainaamaan rahaa koska toi määrä ei riitä niin seuraavassa kuussa onkin sitten vielä vähemmän käytettävissä kun velat on maksettava.

Itse olen onnellinen kun tämä velkahelvetti on ensi vuonna ohitse, olen vuoden elänyt todella pienillä varoilla enkä ole saanut sossuavustusta vaan ylimääräisillä töillä ja esimerkiksi ompelemalla olen saanut rahaa elämiseen. Hyvä puoli tässä on se että olen oppinut tulemaan toimeen hyvin pienellä tuloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi