Mitä mieltä - pitääkö kaverin maksaa?
Oltiin siis neljän hengen porukalla sovittu, että lähdetään risteilylle. Varasimme hytin hyvissä ajoin ja yhteishinta oli noin 100€, eli per nenä maksettavaksi tuli 25€.
Nyt yksi henkilö ilmoittikin, ettei hän aio lähteä mukaan. Syynä ei ole mikään sairastuminen tms. hän ei vain viitsikään lähteä. Ei ole maksanut osuuttaan hytistä eikä kuulemma aiokaan maksaa. Matkustajaakaan ei voi enää vaihtaa.
Tiedän että summa on pieni eikä tässä nyt ole kysymys rahasta vaan periaatteesta. Eniten ärsyttää kaverin ylimielinen ja välinpitämätön suhtautuminen asiaan. Muut osallistujat ovat maksaneet minulle tuon 25€, eli minä joudun nyt siis maksamaan kaksi kertaa enemmän siksi ettei yhtä henkilöä huvita lähteä.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:20"]Ja siis olen tätä mieltä siksi, että teille on yksi hytti varattuna, eli yhden peruminen ei muuta tilannetta muuta kuin parin euron lisämaksulla muita lähtijöitä kohtaan.
.
Jos teitä olisi esim. viisi lähtijää ja siksi olisi täytynyt varata toinen hytti, niin siinä tapauksessa peruja ehdottomasti maksaisi tuon ylimääräisen hytin ellei peruminen onnistuisi.
.
-23
[/quote]
Se on kyllä 8,3 euron lisämaksu kaikille kolmeen pekkaan.
Törkeä kaveri, pakko sanoa. Vähän viilentäisin välejä & ei enää mukaan ainakaan ilman maksua.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:31"]
Oltiin siis neljän hengen porukalla sovittu, että lähdetään risteilylle. Varasimme hytin hyvissä ajoin ja yhteishinta oli noin 100€, eli per nenä maksettavaksi tuli 25€.
Nyt yksi henkilö ilmoittikin, ettei hän aio lähteä mukaan. Syynä ei ole mikään sairastuminen tms. hän ei vain viitsikään lähteä. Ei ole maksanut osuuttaan hytistä eikä kuulemma aiokaan maksaa. Matkustajaakaan ei voi enää vaihtaa.
Tiedän että summa on pieni eikä tässä nyt ole kysymys rahasta vaan periaatteesta. Eniten ärsyttää kaverin ylimielinen ja välinpitämätön suhtautuminen asiaan. Muut osallistujat ovat maksaneet minulle tuon 25€, eli minä joudun nyt siis maksamaan kaksi kertaa enemmän siksi ettei yhtä henkilöä huvita lähteä.
[/quote]
et joudu maksamaan kaksi kertaa enemmän....
[/quote]
25€ (apn osuus) + 25€ (feidaajan osuus) = 50€ eli kaksi kertaa enemmän. Mitä et ymmärrä?
[/quote]
et oo tosissas..
[/quote]
älä viitsi. ei kaikki osaa yhteenlaskua. se on niin vaikeeta.
Mistä näitä jankkaajia aina sikiää? Perustaisitteko oman matikkaketjun kiitos!
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:43"]
Tuollaisen kaverin kanssa en toiste suunnittelisi matkaa.
[/quote]
Paitsi jos kaveri toimii varaajana ja muut maksaa sille jos jaksaa...
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 12:13"]
No en minä ainakaan pakottaisi maksamaan. Jaatte maksun lähtijöiden kesken, siitä ei kovin montaa roposta enempää per naama tule. . Ensi kerralla sitten ette alunperinkään pyydä tätä perujaa mukaan tai pyydätte rahat etukäteen kaikilta. . Ja kerrotko vielä missä ei onnistu matkustajan vaihto? Kun me ollaan saatu se niin TallinkSiljalla kuin Viikkarilla vaihdettua ihan matkaanlähtöpäivänä.
[/quote]
Matkan hinta ei tosiaan paljon nouse vaikka kolmeen pekkaan maksettaisiin mutta kuten sanoin, mielestäni on enemmän periaatekysymys. Oli kyseessä sitten iso tai pieni summa. Ja Siljalla mennään, tuolla aiemmin korjasinkin että lisämaksusta voi näköjään vaihtaa. -ap
[/quote]
No ehkä vika on sitten itsessäni kun en osaa laivareissuja ottaa niin vakavasti, risteilyillä kun tulee käytyä useamman kerran vuodessa. Ja hytit kun yleensä saa niin halvalla niin olen itse maksanut koko hytin ja mukaanlähtijät ovat sitten halutessaan tarjonnut laivalla pari tuoppia...
Mutta en silti tajua tässä yhden hytin tapauksessa tätä vouhkaamista kun te olisitte sen varanneet ilman kaverianne kuitenkin. Hytin hinta on se vakio, oli siellä yksi tai neljä matkustajaa. Jos sitä jonkun "periaatteen" vuoksi tehdä elämästään vaikeaa niin antaa palaa.
[/quote]
25€ (apn osuus) + 25€ (feidaajan osuus) = 50€ eli kaksi kertaa enemmän. Mitä et ymmärrä?
[/quote]
Se näsäviisastelee, kaksi kertaa enemmänhän olis 50 euroa enemmän, noin periaatteessa. Joudut siis maksamaan kaksinkertaisen hinnan, et kaksi kertaa enemmän.
Eipä se matkatoimistokaan tietyssä vaiheessa enää palauta rahoja..
Rahat tiskiin vaan kaverilta. Ihmettelen jollei tajua..vaikkei ole miljoonista kyse,
mutta silti minusta hänen kuuluu maksaa matkaosuutensa.
Kyllä tulee maksaa. Nimenomaan periaatekysymys. Itse ilmoitan aina, että jos lupautuu lähtemään mukaan niin vaikka peruttaisi niin maksaisi. Voihan olla, että muutkaan ei olisi lähtenyt jos olisivat tietäneet, että summa onkin yli 25 e. Nyt pienistä rahoista kiinni, mutta ilmoitettu hinta on hinta ja sen mukaan päätökset on tehty.
Ottaisin itseeni (mielenstäpahoittaja olen ehkä). Minusta kuuluisi maksaa. Täydellisessä maailmassa pitäisi itsestäänselvänä, että tottakai maksaa, mutta muut lähtijät tahtoisivat osallistua kustannuksiin myös ja jokainen lähtijä maksaisi vaikka sen 30e (kun kerran se koko hytti olisi kolmeen pekkaankin pitänyt ottaa) ja lähtemätön sitten loput.
mutta joo, muutenhan ne voi samalla logiikalla nyt kaikki kaverit perua ja lopulta sinä maksat koko maksun siitä, että saat yksinäsi risteillä. eihän se oikein ole ajateltu, periaatteena juurikin.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 11:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
et oo tosissas..