Onko meillä poikkeuksellinen parisuhde?
Jos kavereihin vertaan, niin tunnen että olen outo. Liikun bussilla lastenvaunujen kanssa, kaverini ei. Heillä on joko 2 autoa tai sitten pysyvät kotona ja odottavat, että auto kotiutuu kumppanin menoilta. Meillä siis on 1 auto. Me asutaan kerrostalossa, muut omakotitalossa. Muut juovat alkoholia tämän tästä, me mieheni kanssa 2-3 krt vuodessa. Muilla on moottorikelkat, veneet, asuntoautot ja meillä on mieheni kanssa teltta. :D Tykkäämme vaeltaa. Ystävät reissaavat vuodessa 4-5krt, me pääsemme reissuun noin kerran vuodessa. Välillä tuntuu vaan ettei ystävien kanssa ole oikein mitään yhteistä. Kuulostaa varmaan kateudelta, mutta enemmän minua häiritsee tuhlaava elämäntapa. Enkä ole mikään viherpiipertäjä, mutta kai se on niin että toisten elintaso on tällä tavoin normaali.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tällaisia ihmisiä, jotka kokee olevansa erityisiä, kun tekevät asioita eri tavalla kuin heidän lähipiirissään tai mikä on "normi". Halusit varmaan ap kuulla, että olet todella erityisen ajattelevainen ja reipas eikö? Ei ap, et ole yhtään erityinen lumihiutale, olet ihan tavallinen köyhä niinkuin moni muukin. Se että kuljet bussilla ei tee sinusta vihreää jeesusta.
Pian ap rientää kertomaan, että perheen tulot ovat 250k vuodessa, että ei oo siitä kiinni, ja kaverit elävät kulutusluotoilla ja luottokorteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo myönnän, että ei oo virallisesti parisuhteen sisäisiä asioita, mutta eräs ystäväni mietti ääneen, että kuinka olen ottanut työttömän kumppanin. Tokikaan työttömyys nyt ei kestänyt montaa kuukautta, mutta kertoisiko se jotain tästä, miksi otin nämä materia-asiat esille?ap
Voisitko sä ap nyt avata selkeämmin MITÄ sä haluat tietää? Että ootteko omituisia kun ette matkustele ja teillä on vain yksi auto? Vai mikä sun pointti on?
Ei sillä ole mitään pointtia, halusi vain keskustelun, jossa kehutaan häntä kuinka juuri noin pitää elää ja hyi hyi tuhlaavat kaverit. Paheksutaan, että lainalla varmaan elävät jne. Eniten varmaan kaipasi tällaista lausetta: " jos kaikki eläisivät niinkuin sä niin ei olisi huolta ilmastonmuutoksesta/ap on tosi fiksu kun miettii kulutustaan ja elää säästeliäästi" jne. Hohhoijjaaaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tällaisia ihmisiä, jotka kokee olevansa erityisiä, kun tekevät asioita eri tavalla kuin heidän lähipiirissään tai mikä on "normi". Halusit varmaan ap kuulla, että olet todella erityisen ajattelevainen ja reipas eikö? Ei ap, et ole yhtään erityinen lumihiutale, olet ihan tavallinen köyhä niinkuin moni muukin. Se että kuljet bussilla ei tee sinusta vihreää jeesusta.
Mua ei kiinnosta yhtään, oonko vihreämpi. Joo köyhä vissiin sit oon, mutta mitään energiansäästöluonnonarvopokaalia en oo metsästämässä.
No selvästi olet köyhä ja koitat peittää omaa alemmuudentunnettasi selittämällä itsellesi että olet niin epätuhlailevainen, vaikka oikeasti eläisit samalla tavalla kuin ystäväsi jos sulla olisi siihen rahaa. Yrität nyt vain viherpestä omaa elämäntapaasi, jotta ei tuntuisi niin karvaalta olla köyhä.
Luitko sitä kommenttia missä kerroin, mitä kaverini sanoi? Mua lähinnä ärsyttää kavereissa se, että ääneem ihmetellään meidän tapaa elää. Nyt sitten ihmettelen "alemmuudentunteineni" kanssa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta en nyt ymmärrä miten teidän parisuhde liittyy kavereittenne elämänmenoon? Ethän sä kerro teidän parisuhteesta mitään, etkä kavereiden. Sähän luettelet vaan miten teillä toimitaan kulutuksen ja matkustelun kanssa verrattuna kavereiden vastaavaan toimintaan.
Mutta ei, jos halusit kuulla että olette jotenkin erikoisia niin ette ole. Ihan taviksia ootte.
Kaverit tuntuu ihmettelevän, miksi meillä on nämä luetellut asiat näin kuin ne ovat, että ei ole samalla tavalla kuin heillä. He eivät liiku bussilla, vaan omilla autoillaan... Tulee välillä sellaista kommenttia, että "miksi ette muuta omaan", "miten sä kävellen tulit", "siellähän sataa, kyllä sun autolla pitäis kulkea"...
AP, teidän auto ja omistukset eivät liity mitenkään parisuhteeseen.
Parisuhde tarkoittaa sun ja sun kumppanisi suhdetta. Rakkautta, seksiä, puhumisen ja olemisen laatua.
Sun perheesi kulutustottumuksista siis on kyse, ei parisuhteesta. Kulutustottumuksenne ovat ihan normi täällä stadissa nuorten, koulutettujen aikuisten parissa. Osin siksi, että nuoret haluavat asua keskustassa, jossa ei ole omakotitaloja ja kerrostaloasunnotkin maksavat puolesta miljoonasta ylöspäin. Parkkipaikkaa on hankala löytää ja julkinen liikenne pelaa hyvin
Tuollainen omakotitalojen ja yksityisautoilun ylikorostus on tyypillistä maaseudulle ja alempaan keskiluokkaan. Koeta kestää kavereitasi, kullakin on oikeus arvostaa erilaisia asioita.
Niin totta, omakotitaloasumista korostetaan maaseudulla. Vanhempani olivat maalta, ja heille oli tärkeää asua omakotitalossa.
Autoilua on pakkokin korostaa kun ei julkiset kulje.
Et näemmä edes tiedä, mikä on maaseutu.
Ei siellä korosteta omakotitaloasumista - se on siellä ainoa asumismuoto. Nääs maaseudun erottaa taajamista mm. juuri se, ettei siellä ole rivi- ja kerrostaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pian ap rientää kertomaan, että perheen tulot ovat 250k vuodessa, että ei oo siitä kiinni, ja kaverit elävät kulutusluotoilla ja luottokorteilla.
Haha. No osa elää ja osa ei, tarkemmin en tiedä ja bruttotulot ovat tippuneet roimasti 65 tn 20tn vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta yhtään, oonko vihreämpi. Joo köyhä vissiin sit oon, mutta mitään energiansäästöluonnonarvopokaalia en oo metsästämässä.
No selvästi olet köyhä ja koitat peittää omaa alemmuudentunnettasi selittämällä itsellesi että olet niin epätuhlailevainen, vaikka oikeasti eläisit samalla tavalla kuin ystäväsi jos sulla olisi siihen rahaa. Yrität nyt vain viherpestä omaa elämäntapaasi, jotta ei tuntuisi niin karvaalta olla köyhä.
Luitko sitä kommenttia missä kerroin, mitä kaverini sanoi? Mua lähinnä ärsyttää kavereissa se, että ääneem ihmetellään meidän tapaa elää. Nyt sitten ihmettelen "alemmuudentunteineni" kanssa täällä.
Mikä siinä ärsyttää, muuta kuin se että tiedät itsekkin ettet voi elää elämää niinkuin muut ja koet olevasi sen takia huonompi.. Jos olisit sinut oman elämäsi kanssa, sinua ei ärsyttäisi muiden ihmettelyt yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohje sulle: Seuraavan kerran tokaiset että te elätte just niinkuin haluatte ja eläkää te muut mites tykkäätte. Niin yksinkertaista.
No siis, te olette köyhiä ja kaverit eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta en nyt ymmärrä miten teidän parisuhde liittyy kavereittenne elämänmenoon? Ethän sä kerro teidän parisuhteesta mitään, etkä kavereiden. Sähän luettelet vaan miten teillä toimitaan kulutuksen ja matkustelun kanssa verrattuna kavereiden vastaavaan toimintaan.
Mutta ei, jos halusit kuulla että olette jotenkin erikoisia niin ette ole. Ihan taviksia ootte.
Kaverit tuntuu ihmettelevän, miksi meillä on nämä luetellut asiat näin kuin ne ovat, että ei ole samalla tavalla kuin heillä. He eivät liiku bussilla, vaan omilla autoillaan... Tulee välillä sellaista kommenttia, että "miksi ette muuta omaan", "miten sä kävellen tulit", "siellähän sataa, kyllä sun autolla pitäis kulkea"...
Niinhän sinäkin ihmettelet kavereiden omistamisia ja tekemisiä. On teillä siis jotain yhteistä nähtävästi, toistenne ihmettely!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha. No osa elää ja osa ei, tarkemmin en tiedä ja bruttotulot ovat tippuneet roimasti 65 tn 20tn vuodessa.
Teidän tulot vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää, muuta kuin se että tiedät itsekkin ettet voi elää elämää niinkuin muut ja koet olevasi sen takia huonompi.. Jos olisit sinut oman elämäsi kanssa, sinua ei ärsyttäisi muiden ihmettelyt yhtään.
Onhan se loukkaavaa, jos ystäväsi sanoo että miten viitsit olla ihmisen kanssa joka on (oli) työtön? Sama melkein kuin sanoisit, että miten voit olla ihmisen kanssa, jolla on masennus, diabetes, pienet tulot tai luomi nenässä? Mutta joo on meillä pienet tulot, se tuli selväksi ja se oli selvää jo ennen tätä kirjoitusta. Anteeksi että ilmaisin itseni täysin moukkamaisesti. Ehkä se on totta, että olen katkera, että tiettyjä asioita en ole saanut. Mutta se miten itsestäänselvyyksinä asioita pidetään välillä, se on ärsyttävää.
Sanoisin aloitukseen, että jos tuttavapiiri tuntuu ihan ufolandialta omaan itseen niin ehkä kannattaa hankkia uusia tuttuja. Kaikkien ihmisten välillä on eroja, mutta sosiaalisen verkoston pitäisi perustua kuitenkin pohjimmiltaan niihin samanlaisuuksiin, koska niistä tulee se yhteenkuuluvuuden tunne, joka on ihmissuhteissa tärkeämpää kuin mikä ehkä tällä hetkellä on muodissa.
Voisitko sä ap nyt avata selkeämmin MITÄ sä haluat tietää? Että ootteko omituisia kun ette matkustele ja teillä on vain yksi auto? Vai mikä sun pointti on?