Miksi kaikki eivät hae rokotetta?
Miksi rokottamattomia on? En ymmärrä enkä ole tähän mennessä kuullut mitään järkevää perustetta olla hakematta rokotetta. Kertokaa rokottamattomat miksi suostutte riskeeraamaan itsenne ja muut?
Kommentit (45)
Jokaisella rokottamattomalla on oma painava syynsä. Valinta on henkilökohtainen ja kyllä, oman terveytensä suhteen saa ja pitää olla itsekäs.
Niin on rokotteen valinnutkin: rokote kun suojaa VAIN ottajaansa taudin vakavalta muodolta- jos suojaa.
Laitetaanpa tähän tällainen ajatus; jos on 100000 panosta pistooliin ja yhdessä on luoti ja muutamassa puupää, niin kuinka moni laukaisisi aseen ohimollaan? Itse odottelen, josko kuitenkin lähiaikoina saadaan kehitettyä myös perinteiseen tekniikkaan perustuva rokote, näitäkin kehitellään koko ajan. Tosiasia on kuitenkin se. että rna-rokotteet olivat aiemmin kiellettyjä ihmiskäytössä ja aivan systä, eikä niiden keksijä suosittele niiden käyttöä edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella rokottamattomalla on oma painava syynsä. Valinta on henkilökohtainen ja kyllä, oman terveytensä suhteen saa ja pitää olla itsekäs.
Niin on rokotteen valinnutkin: rokote kun suojaa VAIN ottajaansa taudin vakavalta muodolta- jos suojaa.
Luitko edes aloitusta? Siinä kysyttii juuri näitä "painavia" syitä. Rokote suojaa myös kanssa eläjiä siten ettei rokotettu kuormita sairastumisellaan muita ja makaa osastolla köhimässä.
Taas samaa jankutusta. t. rokotettu
En tee sillä mitään. Olen perusterve ja urheilullinen, elänyt normaalisti tämän kokoajan, enkä ole ollut kertaakaan kipeänä. Mitäs se teitä rokotettuja kiinnostaa, eikös sen rokotteen pitänyt suojata :D
Todennäköisemmin voitan lotossa kuin päädyn koronan takia sairaalaan. Ystäväni sen sijaan sai rokotteesta sydänlihastulehduksen ja oli sairaalassa useita päiviä. Iltalehti todennäköisesti tosin laski hänetkin rokottamattomaksi teho-osaston kuormittajaksi ;)
Vierailija kirjoitti:
En ota rokotetta seuraavista syistä:
1. Puuttuu avoin debatti ja on kova tsensuuri. Jos kerran rokote on niin turvallinen, miksi?
2. Viime kevään THL touhut veivät luottamuksen auktoriteetteihin.
3. Ristiriitainen info valtamediasta, mikä muuttuu tarpeen mukaan. Brittiläisen tutkimuksen mukaan rokotetut tartuttavat saman viruskuorman ja rokotteen teho hiipyy nopeasti.
4. Totaalinen epäloogisuus koko touhussa. Onko joku ajatellut, miten vesirokon tavalla aerosolina tarttuva virus ei tartu keskiyön asti vaan vasta sen jälkeen, kun samassa tilassa olleet patistetaan kadulle ja takaisin sisään pääsee vain rokotepassilla. XD
5. Tämä uskomattoman agressiivinen painostaminen ja vihan lietsominen ihmisten väliin on oksettavaa.
6. Rokotehaitat
7. Se, että viralliset rokotetutkimukset tulevat vasta vuonna 2023.
8. Vielä kerran : EPÄLOOGISUUS.
Olen ottanut kaikki muut rokotteet. En juo hopeavettä enkä usko salaliittoteorioihin,
Tässä on miljoona dollaria saatavilla, jos joku todistaa koronarokotteet turvallisiksi:
https://www.skirsch.io/vaccine-resources/
Tottakai menet tekemään miljoonan, kerta ne on turvallisia? No ala mennä ja todista asia ja olet miljonaari.
Olen rokottamaton koska minulla oli korona maaliskuussa. Tartunta työpaikalta. Rokotusvuoroni (1. rokote) olisi ollut toukokuussa. Silloin sanottiin että puoleen vuoteen ei koronan sairastamisen jälkeen ole asiaa rokotukseen. Jossain vaiheessa ohjetta oli muutettu: 2kk väliä taudista riittää. Tästä ei ilmoitettu koronan jo sairastaneille lainkaan.
Koronan sairastaneille annettiin aluksi kaksi rokotetta. Käytäntöä kuitenkin muutettiin yllättäen ja asiaa mitenkään perustelematta: yksi rokote sairastaneelle riittää. Koronapassia ei yhden rokoteannoksen saanut, koronan jo sairastanut saa.
Liian epämääräistä, sekavaa, poukkoilevaa. En ota.
Ikäiselleni perusterveelle sairaalaan koronan takia joutumisen riski on alle 1/10000/2vko. Itselläni etätyötä tekevänä ja pienissä piireissä liikkuvana vielä paljon pienempi kun luvussa mukana vaikkapa kaupan kassat. Eli noin 1/20000 voisi olla realistinen riski.
Toisin sanoen riski siihen, että että seuraavan 2 vuoden sisällä, koronatilanteen jatkuessa nykyisellään, joudun koronan takia hoitoon on 0,13%.
Riski siis olematon.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaanpa tähän tällainen ajatus; jos on 100000 panosta pistooliin ja yhdessä on luoti ja muutamassa puupää, niin kuinka moni laukaisisi aseen ohimollaan? Itse odottelen, josko kuitenkin lähiaikoina saadaan kehitettyä myös perinteiseen tekniikkaan perustuva rokote, näitäkin kehitellään koko ajan. Tosiasia on kuitenkin se. että rna-rokotteet olivat aiemmin kiellettyjä ihmiskäytössä ja aivan systä, eikä niiden keksijä suosittele niiden käyttöä edelleenkään.
Rokottamaton tosin tekee tuon niin, että laittaa pistooliin 100 panosta, joista yhdessä on luoti ja muutamassa puupää.
Oma on valinta, haluaako mielummin 1/100 todennäköisyyden kuolemalle vai 1/10000.
Vierailija kirjoitti:
Ikäiselleni perusterveelle sairaalaan koronan takia joutumisen riski on alle 1/10000/2vko. Itselläni etätyötä tekevänä ja pienissä piireissä liikkuvana vielä paljon pienempi kun luvussa mukana vaikkapa kaupan kassat. Eli noin 1/20000 voisi olla realistinen riski.
Toisin sanoen riski siihen, että että seuraavan 2 vuoden sisällä, koronatilanteen jatkuessa nykyisellään, joudun koronan takia hoitoon on 0,13%.
Riski siis olematon.
Jokainen muuten voi tehdä tuon laskutoimituksen tässä Oxfordin yliopiston laskurissa:
Yhtenäkään vuonna ei ole kukaan kysynyt punkkirokotukseni eikä influenssarokotukseni perään. Oletan että tässä on sama linja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riski siis olematon.
Jokainen muuten voi tehdä tuon laskutoimituksen tässä Oxfordin yliopiston laskurissa:
Antoi 0.05% luokkaa riskin sairaalahoitoon, mutta se on sairastettu ihan kotona lähes olemattomin oirein.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki on helpompi sysätä muiden syyksi. Huudellaan oikeuksien perään, mutta velvollisuuksista ei hiiskuta mitään.
Tuo pätee aika monessa asiassa yhteiskunnassa. Itse olen kaikki muut velvollisuuteni hoitanut ja siitä huolimatta olen hieman "sivussa" kaikesta ja kelpaamaton.
Ehkä tässä asiassa saan olla ihan omaa mieltä.
Vaikka otat rokotteet, korona tarttuu sinuun silti. Rokote ei suojaa sinua koronalta, se saattaa vain lieventää oireita. Rokotetut ovat ne jotka tuota tautia edelleen levittää. Miten ihmiset ei tajua tätä? Ihmiset ovat jostain saaneet päähänsä että rokote estää koko koronan tarttumisen, mitä helvettiä? Onks ihmiset noin tyhmiä?
Mikä teki marek viruksesta niin tappavan? Siinä syy.
En ole ottanut rokotetta, koska pelkään haittavaikutuksia ja koska pystyn tällä hetkellä välttelemään tartuntaa pysyttelemällä kotona. Haen vain kerran viikossa ostokset kaupan pihalta venttiilitön hengityssuojain naamalla, joten en muillekaan ole vaaraksi.
Vierailija kirjoitti:
En tee sillä mitään. Olen perusterve ja urheilullinen, elänyt normaalisti tämän kokoajan, enkä ole ollut kertaakaan kipeänä. Mitäs se teitä rokotettuja kiinnostaa, eikös sen rokotteen pitänyt suojata :D
Todennäköisemmin voitan lotossa kuin päädyn koronan takia sairaalaan. Ystäväni sen sijaan sai rokotteesta sydänlihastulehduksen ja oli sairaalassa useita päiviä. Iltalehti todennäköisesti tosin laski hänetkin rokottamattomaksi teho-osaston kuormittajaksi ;)
Öh, jos huono geenilotto käynyt, voit sairastua vakavasti. Kukaan ei tietääkseni ole kuolematon. Ja rokote suojaa jo rokotettuja, mutta eipä oli kivaa, että kaikkivoipaisuuskuvittelijoiden vuoksi sydän- ja syöpäleikkauksia perutaan. 😓
Tekstistäsi välittyy minä minä minä. 🤔
Monelle näiden nykyisten koronarokotteiden jälkeen on tullut pitkäkestoisia, kuukausia kestäviä haittavaikutuksia, joille ei löydy mitään täsmällistä hoitoa. Tutkimuksia tehdään, mutta lääkärit eivät löydä mitään syytä. Oireet pysyvät. Moni ei ota toista rokotetta. Näistä ihmisistä ei puhuta missään, heitä ei huomioida mitenkään muuten paitsi heidät niputetaan yhteen näiden salaliittoteoreetikkojen ja kaupungilla juoksevien rokottamattomien bailaajien kanssa. Ilmapiiri on sellainen, että mitä väliä tällä pienellä joukolla on tässä suuressa mittakaavassa. Nämä ihmiset jätetään täysin oman onnensa nojaan. Itselläni on harvinaisia allergioita ja reaktioita takana, joten tiedän mitä tuo on. Ottaisin rokotteen heti, jos se olisi turvallinen ja estäisi tartuntojen leviämisen.
On toki, mutta se kehoitus jättää rauhaan pisti silmään. Tämähän on keskustelupalsta.