Lohduttakaa! muut eivät tahdo noudattaa jouluperinteitä
Joulu pilalla (melkein). Haluaisin niin kovasti viettää joulua niinkuin sitä on aina ennen vietetty, mutta tuntuu että vanhempani ja siskoani eituo asia juurikaan tunnu kiinnostavan. Meillä esimerkiksi aloitetaan jo tänään jouluruokien syöminen, kun taas omasta mielestäni aatto ei tunnu aatolta jos jouluruokia ei aloiteta vasta silloin. Muulla perheellä ln myös kova tarve viimeistään tapaninpäivänä päästä reissuun, kun itse haluaisin nauttia joulusta rauhassa.
Hölmöiltähän nämä ajatukseni kuulostavat omaankin korvaan, mutta minkäs sille mahtaa, jos joulu on minulle vuoden tärkein juhla. Asun vielä kotona, kuten pari vuotta nuorempi siskonikin, joten "omaa" joulua minulla ei ole mahdollista vielä viettää. Eikä se miltään tuntuisikaan yksin, kuitenkin perhejuhla kyseessä.
Miten saisin itseäni "tsempattua"?
Kommentit (2)
Olen 20v, sitä odotankin kun joskus saan pyytää läheisiä omaan kotiini joulun viettoon. Varmaankin tässä on myös taustalla jonkinlainen haikeus siitä että lapsuuden joulut on vietetty ja joulun "taika" kadonnut ja sen takia haluaisin mahdollisimman paljon viettää joulun niinkuin ennenkin.
Minkä ikäinen olet? Itsekin muistan, että kotona asuessa alkoi ärsyttämään jotkut vanhempien (sinänsä ihan normaalit ja harmittomat) tavat. Kun aikuistuu, tulee omia mielipiteitä ja näkemyksiä monenlaisista asioista ja ne eivät aina täsmää vanhempien näkemyksiin. Se on normaalia. Ajattele niin, että nyt mennään vanhempiesi ehdoilla ja sitten kun muutat omillesi, järjestät asiat juuri niinkuin sinä haluat.