Aftonbladet: Matala koulutustaso korreloi Suomessa rokotevastaisuuden kanssa
Rokottamattomia ovat siis pääosin se peruskoulun tupakkakööri.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008348426.html
Kommentit (299)
Oliko muka uutinen? Tämähän on ollut selvä alusta lähtien
Minusta tässä on nähtävissä evoluutio in action. Länsimaissa ÄO laskee, koska sosiaaliturva mahdollistaa kaikille lisääntymisen, mutta edelleen evoluutio suosii älykkyyttä ainakin jossain määrin.
Vierailija kirjoitti:
En nyt lähtis ap:n tavoin yleistämään "peruskoulun tupakkakööriläisiä" 😊
Itse kuuluin peruskoulusa kyseiseen kööriin, mutta ei se vaikuttanut tulevaan koulutustasooni millään tavalla. Minulla on ylempi korkeakoulututkinto (kuten parilla muullakin samaan kööriin kuuluneella)!
Ite myös entinen tupakkiköörläinen ja nykyinen insinööri. Samasta kööristä on muuten yks juristi ja toinen kirjastonjohtaja
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tuo tutkimus. Olen itse yliopiston professori eli mielestäni ihan kyllin kouluttautunut, mutta rokotetta en nyt raskaana ota. Useita muitakin kollegoita on ilman ensimmäistäkään rokotetta muista syistä, mutta juuri tällaisen uutisoinnin ja raivolietsonnan johdosta moni meistä rokottamattomista on rokottamattomia ihan kaikessa hiljaisuudessa.
Toisaalta tuollainen uutisointi on aika turhaa, koska me terveen itsetunnon omaavat emme ryntää rokotuksille sen takia, että pääsisimme johonkin näennäiseen parempien ihmisten klubiin sen myötä. Surullistahan tuo toki on, että koetaan noin pakkomielteistä tarvetta lokeroida ihmiset ”monilta osin huonoiksi” (rokottamaton JA vieläpä kouluttamaton!) versus nämä paremmat ihmiset.
Ja mikään rokotevastainen en henkilökohtaisesti ole, muut suositellut rokotteet kyllä löytyy eikä omaa olemusta hetkauta muiden päätökset rokottautua tai olla rokottautumatta. Oman tuttavapiirin perusteella uskoisin, että oikeasti suurin osa meistä rokottamattomista on juuri itsenikaltaisia ja toisaalta vaikka ei olisikaan, niin mitä sitten.
Laitatko "professorina" listaa niistä omista syistäsi? Miltä osin ne eroavat jo täällä ikuisesti listatuista: myrkkypiikki, ei tehoa, kokeellinen, rokotehaitat jne? Nythän juuri raskaana olevat ottavat rokotteita, koska korona on niin vaarallinen sikiölle. Miksi sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jahas, kallonmittaajat kaivoivat se
esiin vanhan ja aina toimivan kouluttamattomuuskortin. Tällä samalla kortillahan on pelattu menestyksekkäästi aiemminkin mm. Suomen EU-kansanäänestyksessä. Silloinhan koko valtamedia oli liittoutunut yhteen kampanjoimaan EU-jäsenyyden puolesta ja tätä liittoutumista vastustavat valveutuneet kansalaiset leimattiin vähä-älyisiksi ja kouluttamattomiksi peräkammarin pojiksi tässä propagandaoperaatiossa.[/quoteJuuri näinhän se meni. Eu- vaalit olivat melkoista kansan johdattelua. Nyt on menossa samanlainen aivopesu ja asenteita pyritään muokkaamaan joka päiväisellä uutisoinnilla.
Tietysti asenteita pyritään muokkaamaan. Kansakunnan etu vaatii sitä, että mahdollisimman moni ottaa rokotteen. Suomessa hyssytellään ja pelätään, että rokotevastaiselle tulee paha mieli. Kannatan Italian linjaa ja kovat keinot käyttöön. Kauppakeskusten oville passintarkistajat, eikä mitään asiaa ilman rokotteita mihinkään muualle, kuin pikku ruokakauppoihin ja apteekkiin. Rokottamaton olkoon oikeutettu tekemään valintansa, mutta maksakoon siitä sitten myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän koulutus näkyy siinäkin, kuka pitää maskia.
Suurimmaksi osaksi ne runttuiset ovat niitä, joilla ei maskia ole.
Joo joo, tiedän kyllä, ettei koulutus korreloi köyhyyden tai ulkonäön kanssa, mutta puhunkin stereotyyppisesti.
Kyllä. Tribaalitatuoinnit, mustaksi tai räikeällä värillä värjätty tukka ja amisfarkut. 99% näistä ei näkynyt maskia kaupassa.
Lisäksi vaihtoehtohörhöt. Tyypit jotka hoitavat flunssansa sokeripalleroilla ja mollaavat länsimaista lääketiedettä, mutta kelkka kääntyy aina kuitenkin kun tulee oikea tarve.
Viimeksi mainituista varmasti 99% kääntää sen kelkan esim syöpädiagnoosin saadessaan. Silloin lääketiede kelpaa kyllä.
Surkeaa on ollut lukea otteita amerikkalaisten vaikeaan koronaan sairastuneiden anti-vaxxereiden someista.
”Toivottavasti eivät laita isääsi hengityskoneeseen! Se kone tappaa!”Ja ”thoughts and prayers”, niitähän siellä jaellaan.
T eri kuin aiemmat
Steve Jobsilla oli syöpä mikä olisi saatu hoidettua 60/40 kertoimilla onnistumisen puolesta mutta menikin hoitamaan sitä mehua juomalla ja pähkinöitä syömällä.
Sitten kun meni saamaan oikeaa hoitoa olikin liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Voivoi tyhmät suomalaiset...
Venäjän valtion TV kanava lietsoo rokotevastaisuutta.
Persuhan uskoo mielellään.
Pätee ainakin minun tuttavapiirissäni. Ihmetyttää, koska tilastomatikan alkeet käydään kuitenkin läpi jo peruskoulussa. Tajuan, että jos ei ymmärrä tilastoja, on omien mutu-juttujensa varassa. Mutta eihän se voi olla ymmärtämättömyydestä kiinni, sillä eihän tämä mitään akateemikon aivoja vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tuo tutkimus. Olen itse yliopiston professori eli mielestäni ihan kyllin kouluttautunut, mutta rokotetta en nyt raskaana ota. Useita muitakin kollegoita on ilman ensimmäistäkään rokotetta muista syistä, mutta juuri tällaisen uutisoinnin ja raivolietsonnan johdosta moni meistä rokottamattomista on rokottamattomia ihan kaikessa hiljaisuudessa.
Toisaalta tuollainen uutisointi on aika turhaa, koska me terveen itsetunnon omaavat emme ryntää rokotuksille sen takia, että pääsisimme johonkin näennäiseen parempien ihmisten klubiin sen myötä. Surullistahan tuo toki on, että koetaan noin pakkomielteistä tarvetta lokeroida ihmiset ”monilta osin huonoiksi” (rokottamaton JA vieläpä kouluttamaton!) versus nämä paremmat ihmiset.
Ja mikään rokotevastainen en henkilökohtaisesti ole, muut suositellut rokotteet kyllä löytyy eikä omaa olemusta hetkauta muiden päätökset rokottautua tai olla rokottautumatta. Oman tuttavapiirin perusteella uskoisin, että oikeasti suurin osa meistä rokottamattomista on juuri itsenikaltaisia ja toisaalta vaikka ei olisikaan, niin mitä sitten.
Täälä toinen proffa jonka kollegat ovat ottaneet rokotukset, ja käytämme jopa maskia tilaneen vaatiessa. Otaniemessä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voivoi tyhmät suomalaiset...
Venäjän valtion TV kanava lietsoo rokotevastaisuutta.
Persuhan uskoo mielellään.
Sinua huijaa Kiina, etkä edes ymmärrä sitä.
USA:ssa eniten rokottamaton ryhmä ovat tohtorin tutkinnon omaavat. Jotenkin en ihan usko, että Suomessa kaikki on päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikään rokotevastainen en henkilökohtaisesti ole, muut suositellut rokotteet kyllä löytyy eikä omaa olemusta hetkauta muiden päätökset rokottautua tai olla rokottautumatta. Oman tuttavapiirin perusteella uskoisin, että oikeasti suurin osa meistä rokottamattomista on juuri itsenikaltaisia ja toisaalta vaikka ei olisikaan, niin mitä sitten.Laitatko "professorina" listaa niistä omista syistäsi? Miltä osin ne eroavat jo täällä ikuisesti listatuista: myrkkypiikki, ei tehoa, kokeellinen, rokotehaitat jne? Nythän juuri raskaana olevat ottavat rokotteita, koska korona on niin vaarallinen sikiölle. Miksi sinä et?
Ensinnäkin siksi, että suurin osa ajastani menee hetkellä neljän seinän sisällä kotona tai ulkona nauttimassa luonnosta. Toiseksi siksi, että ei ole olemassa mitään tutkimuksia rokotteen vaikutuksesta sikiöön, kun syntyneitä lapsia rokotetuista äideistä on vielä vähän ja kaikki lapset niistäkin ovat nuoria. Ei minulle suojelevana äitinä riitä tieto siitä, että kahden kuukauden ikäinen vauva vaikuttaa toistaiseksi vielä normaalilta. Miksi ihmeessä en siis pelaisi varman päälle, kun sellainen mahdollisuus minulla on — vieläpä näinkin turvallisesti. Koronan saaminen olisi minulle tällä hetkellä hyvin suuri epätodennäköisyys ja jokainen meistä raskaanaolevista kyllä tietää, että rokotetta suositellaan raskaana oleville vain siksi, että TÄMÄN HETKEN tiedon mukaan rokotteesta on vähemmän haittoja raskaudelle ja sikiölle kuin itse koronasta. Lisäksi rokotetta ei alunperin tämän minunkaan raskauteni aikana missään nimessä suositeltu ja esimerkiksi Saksa purki oman suosittelemattomuuslinjansa vasta ihan hetki sitten, aika paljon Suomen jälkeen.
Mutta se että otat rokotuksen, ei tee sinusta älykästä. Tämä ero on hyvä muistaa ennen kuin alkaa turhaa leijailemaan.
Vierailija kirjoitti:
USA:ssa eniten rokottamaton ryhmä ovat tohtorin tutkinnon omaavat. Jotenkin en ihan usko, että Suomessa kaikki on päinvastoin.
Onkohan jotain luetettavaa linkkiä antaa asiasta? Mikään hihhulin twitteri kirjoitus ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta se että otat rokotuksen, ei tee sinusta älykästä. Tämä ero on hyvä muistaa ennen kuin alkaa turhaa leijailemaan.
Mutta se ettei ota tekee ihmisestä tyhmän.
Viisas osaa lukea oikeaa tietoa ja päättelee onko rokotteesta todennäköisesti haittaa (ei ole) kun taas vähemmän viisas lukee facebookista Pirjo-Sirkan facebook kirjoituksen missä kerrotaan rokotteen vaarallisuudesta ja uskoo sen.
Minä uskon hopeaveteen ja voimakristalleihin. Ja kaikki taudit paranee kissan matolääkkeillä. Kyllä näin on, ihan itse katsoin youtubesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon hopeaveteen ja voimakristalleihin. Ja kaikki taudit paranee kissan matolääkkeillä. Kyllä näin on, ihan itse katsoin youtubesta.
Kyllä esim. hopeansininen iho on merkki älykkyydestä
Ovat kaikki sen verran nuoria, että paljon mahdollista. Ehkä siellä muutama kandi jo on joukossa