Mikä avuksi? tsetuhoiset ajatukset, syöminen, lihavuus, lihomis kierre vajaa 40v ihmisellä
Laihdutus aina kaatuu suruun, elämän tuskaan.
Olen huomannut, että kun syö jotain hyvää, niin kaikki minun itse m u rha ajatukset katoaa, elämä tuntuu elämisen arvoiselta.
Nytkim mietin, mitä ihanaa syömistä on lounaalla huomenna työpaikkaruokalassa.
Aloin lihomaan tuossa 30 vuotiaana, kun olin kotihoidontuella, oli uusi vieras paikkakunta, ei töitä, ei tuttuja. Ruoka toi sisältöä elämään, leivonta, uudet reseptit.
Nyt täytin 37v ja edelleen sama olo, vaikka esim opiskelen ja olen osa-aikatyössä. Kaikki kuitenkin surettaa, mietin ja suunnittelen omaa kuolemaa, joka päivä itken. Mutta sitten kun saan mahan täyteen, lisäksi sipsiä ja suklaata, niin elämä tuntuu taas hyvältä.
Mutta mutta, paino nyt pyöreästi sata :( kun kolkyt vuotiaana se oli 68kg.
Miten olette päässeet eroon ruuan himo sta
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vierailu ruokaterapeutilla auttaisi, koostaisitte yhdessä ruokaympyrän jota noudattaisit?
En tiedä auttaako, tiedän kyllä mitä pitää syödä. Pääseeköhän psykoterapiaan tk:n kautta? Ap
Vakuutukset kannattaa hankkia ennen kuin menet juttelemaan, muilta osin "hullun leimaa" ei tarvitse pelätä. Nykyään tiedetään yleisesti, että mieli voi prakata kenellä vain ja hoitohenkilökunnalle tuo on ihan arkipäivää. Minun kohdallani esim. fyysisiä oireita ei ole koskaan vähätelty mt-ongelmien perusteella, vaikka tämän kaupungin terveydenhoidossa on puutteita ja sitä on moitittu paljon.
Masennuslääkkeistä Voxra/bupropioni on amfetamiinijohdannainen, eli vähentää ruokahalua ja piristää, laihtuminen on yleinen sivuvaikutus. Varsinaisena laihdutuslääkkeenä käytetään valmistetta nimeltä Ozempic (tuo oli siinä Hurjassa painonpudotuksessakin), se parantaa verensokeria ja suolistohormonien tilannetta eli vähentää sitä kautta ruoanhimoa ja nälkää.
En tiedä, mutta sama kiinnostaa. Mulla on aika lailla identtinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta sama kiinnostaa. Mulla on aika lailla identtinen tilanne.
Tämä on todella turhauttavaa. Ensin on positiivinen ja puhtia täynnä elämäntapamuutokseen. Pian itkee silmät päästä ja olo paranee vain syömällä.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutukset kannattaa hankkia ennen kuin menet juttelemaan, muilta osin "hullun leimaa" ei tarvitse pelätä. Nykyään tiedetään yleisesti, että mieli voi prakata kenellä vain ja hoitohenkilökunnalle tuo on ihan arkipäivää. Minun kohdallani esim. fyysisiä oireita ei ole koskaan vähätelty mt-ongelmien perusteella, vaikka tämän kaupungin terveydenhoidossa on puutteita ja sitä on moitittu paljon.
Masennuslääkkeistä Voxra/bupropioni on amfetamiinijohdannainen, eli vähentää ruokahalua ja piristää, laihtuminen on yleinen sivuvaikutus. Varsinaisena laihdutuslääkkeenä käytetään valmistetta nimeltä Ozempic (tuo oli siinä Hurjassa painonpudotuksessakin), se parantaa verensokeria ja suolistohormonien tilannetta eli vähentää sitä kautta ruoanhimoa ja nälkää.
Eikö tuollainne ole kiellettyä? Aikoinaan 2010 oli myynnissä supertehokas laihdutuslääke, joka kiellettiin juurikin amfetamiinin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
y
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollainne ole kiellettyä? Aikoinaan 2010 oli myynnissä supertehokas laihdutuslääke, joka kiellettiin juurikin amfetamiinin vuoksi.
Ei se ihan puhdasta tavaraa ole, vaan tosiaan sukulainen, josta ei tulla samalla tavalla riippuvaisiksi ja jolla ei kauheasti ole väärinkäyttöpotentiaalia. Se ei vapauta noadrenaliinia ja dopamiinia, vaan ainoastaan estää lievästi niiden takaisinottoa.
Esimerkiksi osa adhd-lääkkeistä on vielä lähempänä perinteistä amfetamiinia, joten tuo ei itsessään ole syy vetää tuotetta pois markkinoilta, jos sivuvaikutukset ovat pieniä.
En tiedä mistä lääkkeestä tuossa on ollut kyse, mutta se on todennäköisesti ollut vain vähän liian vahvaa tavaraa ja siksi vedetty markkinoilta, kun haitat ovat ylittäneet hyödyt.
Onko mikä lääke?