Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla valmislaatikoita jouluna ?

Vierailija
22.12.2014 |

Tuntuu ,että olen ainoa. Ostin tänään kokkikartanon laatikot kaupasta.Lisukkeeksi on lohta,siikaa ,kinkkua ja kalkkunaa. Pidän niin noista laatikoista,en ole koskaan itse tehnyt laatikoita.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan laatikoita on turha väheksyä, sillä ne ovat hyviä! Niissä myös maistuu porkkana ja lanttu, ei mikään pahvi toisin kuin arkisemmissa eineksissä.

Vierailija
42/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. En ole ikinä tehnyt itse laatikoita. Sen sijaan kalat graavataan itse.

Vierailija
44/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintolakokki ja juuri tänään ostin valmiit laatikot (paitsi imelletyn teen itse), valmiina myös sienisalaatti, punajuurisalaatti, rosolli... :)

Vierailija
45/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-henkisen perheemme jouluruuat on pääasiassa kaupasta valmiina (peruna- porkkana- ja lanttulaatikot, sienisalaatti, rosolli sekoittamista vaille valmis, kalat valmiina). Tortut teen valmiista voitaikinalevyistä, piparitaikinan teen itse, kaljan teen uutteesta, muutaman joulukakun teen alusta loppuun itse. Koska laatikoita syö vain muutama perheenjäsen, eikä niitä mene paljon, en ole tehnyt niitä itse, vaikkei se varmasti kovin työlästä olekaan. Aikaa jouluvalmisteluihin on rajallinen määrä, joten en ole ehdoton asian suhteen.

Vierailija
46/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ite lanttu ja porkkanalaatikot, imelletyn perunalaatikon ostin koska en oo ikinä sitä maistanu niin nyt ostin kokeeksi.

Vierailija
47/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:03"]Jopa itse joulupukilla on. Tuli telkkarista Saarioisten dokumentti.
[/quote]

:-D

Vierailija
48/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaupan laatikot. Ollaan miehen kanssa kahdestaan, menekki sen verran pieni ettei olis järkeä alkaa tekemään itse.

Vierailija
49/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:08"]Ostin Lidlistä Saarioisten laatikot. Mies vie meiltä aina äidilleen jouluruokaa, eli tänä vuonna kaupan laatikoita. Myös kalat ostin valmiina. Kinkkua meillä ei olekaan, mutta teen naudanfileestä kastikkeen. 

Ja olen suurtalouskokki.
[/quote]
Suutarin lapsella ei ole kenkiä...

Vierailija
50/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on niitä sitä tahtia myyty, että varmasti on ja hyvin monella. Toki on paljon myyty esim lanttua, porkkanaa jne. varmaankin 50% / 50% valmiit ja itse tehdyt. ketä edes kiinnostaa 

Vierailija
51/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlaruokana eineksiä. Justiinsa :).

Vierailija
52/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:56"]Juhlaruokana eineksiä. Justiinsa :).
[/quote]
No jos on tottunut Saarioista syömään arkena, niin kai se joulunakin menee :D.

Vierailija
53/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kellään muulla kuin ap:llä ei olisi tänä jouluna niitä valmislaatikoita, niin ensi jouluna ei olisi ap:lläkään. Se, että niitä ylipäänsä valmistetaan ja otetaan vieläpä kauppoihin myytäväksi, on aika hyvä todiste, että ainakin aikaisemmin niitä on muutama muukin ostanut.

Vierailija
54/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunattuja Saarioisten laatikoita syödään meillä ja on aina paremman makuisia kuin anoppilassa viikon väkerretyt laatikot. Hah!

Vierailija
55/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:06"]

Sika helppo tekaista ja se maku: taivaallinen!

[/quote]

Miten tekaistaan sika?
[/quote]

Tätä kannattanee kysyä anopeilta ;)

Vierailija
56/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:56"]

Juhlaruokana eineksiä. Justiinsa :).

[/quote]

Niin, eihän se perinteisiin kuulu. Mutta eipä 1800-luvulla kyllä ollutkaan ruokateollisuutta, ei sen puoleen. 

Vierailija
57/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antakaapa sitten ohje tai linkki oikeasti kätevästi valmistettavaan, herkulluseen lanttu- ja porkkanalaatikkoon. Tarvitsen myös tarkat maustamisohjeet. Olen kerran tehnyt laatikot itse ja kyllä harmitti, ei ollut mitenkään hyvää vaikka olenkin ihan kelpo kotikokki. Samoin anopin tekemät ja seurakunnalta tilatut laatikot eivät ole vetäneet vertoja saarioisten äideille. Saarioisen laatikot on todella hyviä!

Vierailija
58/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nuo laatikot eivät edes ole mitään juhlaruokaa, suomalainen jouluperinne vaan niitä vaati kinkun seuraksi pöytään. Ne on arkista juuresmössöä, mitään gourmettia en niistä löydä - oli ne sitten kuinka hyvin tahansa tehtyjä. Syömme Saarioisen porkkana- ja lanttulaatikoa karjalanpaistin lisukkeena lähes ympäri vuoden ja ilmeisesti monet muutkin, koska niitä kaupan einestiski notkuu.  Ne on ihan hyviä, ja minulla on paljon parempaakin tekemistä kuin juuresten kuorinta, keittäminen ja survonta :)

Vierailija
59/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse porkkanalaatikon oikeista porkkanoista, bataatti-vuohenjuustolaatikon ja punajuuri-auralaatikon. Mies toi lanttulaatikon työpaikkaravintolastaan, on siellä tehtyä. Muita laatikoita ei tule.

Vierailija
60/60 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon teillä jouluna yleensäkin menee niitä laatikoita? Meillä menee korkeintaan 2 sellaista 700g lanttulaatikkoa, en kyllä itse viitsi tehdä, tykkään kaupan lanttulaatikosta. Muita meillä ei ole ollut vuosiin kun ei kellekään oikein kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme