Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla valmislaatikoita jouluna ?

Vierailija
22.12.2014 |

Tuntuu ,että olen ainoa. Ostin tänään kokkikartanon laatikot kaupasta.Lisukkeeksi on lohta,siikaa ,kinkkua ja kalkkunaa. Pidän niin noista laatikoista,en ole koskaan itse tehnyt laatikoita.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt valmiista lanttu ja porkkanasoseesta laatikot jo monena vuotena. Todella helppoa ja edullista. Kyllä ne minusta maistuu paljon paremmalta kuin valmislaatikot, ei mahda mitään.

Vierailija
22/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:07"]Ihme vouhotusta. Palakaa loppuun te ylisuorittajat.

Yltiösuomalainen kuvitelma, että kaiken pitäisi olla vaikeaa. "Hetken kestää elämä, ja sekin synkkä ja ikävä" saatana.
[/quote]

Yhyy, vituttaa varmaan olla tuollainen laiska paska niinkuin sinä. Monet tekevät itse laatikot koska tulee edullisemmaksi sekä se tärkein: Maistuu paremmalta! Mielummin olisin ilman kun söisin mitään valmisruokia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ikinä. Joulu on mulle vuoden tärkein juhla, joten valmistelut on aloitettu jo juhannuksena. Tällöin tehtiin vihdat ja pakastettiin siiklit pakkaseen. Aattona koivuvihta ja uudet perunat. Meille ruoka on joulun tärkein asia, siksi en halua mitään valmista.

Vierailija
24/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain maksalaatikko ostetaan, muut teen itse. On helppo tehdä ja maistuvat paremmilta kuin kaupan versiot. Maksalaatikon kanssa on toisinpäin, kaupan maistuu paremmalta kun mun väkertämä.

Vierailija
25/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:10"]

No ei ikinä. Joulu on mulle vuoden tärkein juhla, joten valmistelut on aloitettu jo juhannuksena. Tällöin tehtiin vihdat ja pakastettiin siiklit pakkaseen. Aattona koivuvihta ja uudet perunat. Meille ruoka on joulun tärkein asia, siksi en halua mitään valmista.

[/quote]

Elämän tarkoitus on siis sisäistetty! Jess!

Vierailija
26/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ennen ollut valmislaatikot (toisin kuin kaikilla työkavereilla). Ja ollaan oltu täysin tyytyväisiä. Tänä vuonna kokelin pikkujoulun kunniaksi tehdä itse lanttu- ja porkkanalaatikot. Porkkanalaatikon tein ilman riisiä, kun en itse tykkää riisistä. Tuli ihan hyvät, joten teen jouluksikin. Samaten teen ekan kerran itse graavilohta. Ehkä suurin syy itsetehtyihin on, että valmiit on turhan suolaisia. Ja teko oli helppoa valmiista soseesta :) Eikä meitä ole koskaan haitannut foliorasiatkaan. Niin ja kinkun ostan valmiina siivuina. Tärkeintä ei ole, kuka ruuan on tehnyt, pääasia, että sitä on tarpeeksi ja että kaikkea on. Hyvää Joulua kaikille!

Vierailija
27/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö eineksiä arkenakaan niin saati sitten jouluna. Juhla-ateriaan ei mielestäni valmisruoat kuulu. Teen kaikki salaatit ja laatikot itse. Lohen ostan valmiiksi savustettuna.

Vierailija
28/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:12"]

[/quote]

Elämän tarkoitus on siis sisäistetty! Jess!

[/quote]

no ei joulu sentään elämän tarkoitus ole =)

Vierailija
29/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:07"]Ihme vouhotusta. Palakaa loppuun te ylisuorittajat. Yltiösuomalainen kuvitelma, että kaiken pitäisi olla vaikeaa. "Hetken kestää elämä, ja sekin synkkä ja ikävä" saatana. [/quote] Yhyy, vituttaa varmaan olla tuollainen laiska paska niinkuin sinä. Monet tekevät itse laatikot koska tulee edullisemmaksi sekä se tärkein: Maistuu paremmalta! Mielummin olisin ilman kun söisin mitään valmisruokia..

[/quote]

No mä olen niin laiska etten juhli joulua ollenkaan. Niin laiska että vietän jouluni viiden tähden hotellin sviitissä. Että niin.

Vierailija
30/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:13"]

En syö eineksiä arkenakaan niin saati sitten jouluna. Juhla-ateriaan ei mielestäni valmisruoat kuulu. Teen kaikki salaatit ja laatikot itse. Lohen ostan valmiiksi savustettuna.

[/quote]

tähän. En ymmärrä miksi ostaisin juhlaan eineksiä kun en niitä koskaan arkenakaan syö.

Vierailija
31/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanalaatikon teen itse ja lanttulaatikko ostetaan valmiina, jonka sitten tuunaan ja laitan uuniin. :)

Vierailija
32/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:06"]Saarioisten lanttulaatikko on parempaa kuin anopin tekemä.
[/quote]Ei tosiaan ole, ainkaan mulla!

Vierailija
33/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on vain kolme, eikä lapsi syö kuin nokareen laatikoita. Ostamme ison lanttulaatikon ja pienen maksa- sekä porkkanalaatikon. Noin pientä määrää ei kannata itse alkaa väsäämään.

Vierailija
34/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ostaa peruna- ja maksalaatikon. Muut on ihan kamalaa paskaa.

Vierailija
35/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:59"]

Tuntuu ,että olen ainoa. Ostin tänään kokkikartanon laatikot kaupasta.Lisukkeeksi on lohta,siikaa ,kinkkua ja kalkkunaa. Pidän niin noista laatikoista,en ole koskaan itse tehnyt laatikoita.

[/quote]

Meillä on lanttulaatikko. Sitä menee n. kaksi lusikallista. Ostan sen pienimmän valmiina ja pikkuisen tuunaan kermalla.

Imelletyn perunalaatikon teen itse ja muita laatikoita meillä ei syödä.

Vierailija
36/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 16:59"]Tuntuu ,että olen ainoa. Ostin tänään kokkikartanon laatikot kaupasta.Lisukkeeksi on lohta,siikaa ,kinkkua ja kalkkunaa. Pidän niin noista laatikoista,en ole koskaan itse tehnyt laatikoita.
[/quote]

Mä paistan Kympprejä, jo monetta vuotta, ovat kotikutoisia hyviä tuotteita

Vierailija
37/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON!

Olen yh ja hoidan joulun kokonaan yksin ja meille tulee kuitenkin pari sukulaistakin. Eli ihan riittää, kun ennen aattoa työn ohessa ilman autoa hoidan kauppakäynnit, suunnittelen joulupukkivierailun, hoidan lahjaostokset , hankin kuusen ja tuon sen yksin kotiin, koristellaan lapsen kanssa kotia, siivotaan, leivotaan piparit ja siinä samalla pyöritän sitä arkea. Helposti stressaannun jo tästä.

Aattona käymme hautausmaalla, syomme kauniisti katetussa pöydässä tuunatut laatikot, itse kuitenkin syön lähinnä niitä kaloja, ja kinkkua. Joulupukki käy ja lapsi iloitsee joululauluista ja lahjoista.

Mielestäni ihan hyvä joulu, vaikkei stressannut perunoiden kuorimisesta siihen imellettyyn perunalaatikkoon ;)

Vierailija
38/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:05"]

Miksi pitäisi itse väsätä laatikoita? Hirveä työ. Kokkikartanolla on todella hyviä ruokia.

[/quote]

Ei ole kauhea työ, itse käytin valmiita tuoresoseita niin jäi yksi vaihe pois. Ja ihan helppoa. Kaikki sekoitetaan ja sitten vaan paistetaan !

Vierailija
39/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/60 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 17:06"]

Sika helppo tekaista ja se maku: taivaallinen!

[/quote]

Miten tekaistaan sika?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi