Vuokranantaja - miksi kiellät koiran ja menetät hyvät vuokralaiset?
Olemme vakituisessa työssä oleva hoitajapariskunta. Meillä on vakituiset paikat ja etsimme kaksiota Helsingistä. Etsimme pitkäaikaista vuokra-asuntoa. Olisimme hyvät, vakaat vuokralaiset, mutta silti hyvin moni vuokranantaja kirjoittaa että lemmikit ei sallittuja. Katsoimme yhtä unelmakämppää, joka oli kallis mutta upea ja olisimme ottaneet sen. Mutta ei onnistu kun on sisäsiisti 5 kiloinen koira. Se kämppä on tyhjillään edelleen ja me etsimme asuntoa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte koiraystävällisen asunnon kantakaupungista, vuokratkaa Lumolta :) Ei takuuvuokraa ja netistä voi vapaasti valita mieluisen kodin vapaana olevista. Paljon vapaita koteja nytkin.
Älytöntä tämä koti-sanan yliviljely. Tyhjät ja vapaat asunnot eivät ole koteja, vaan ASUNTOJA.
Vierailija kirjoitti:
PISKIN RÄKSYTYS HÄIRITSEE NAAPUREITA
Mene hoitoon.
Olkaa tyytyväisiä ettei teitä huoli joku eläintenvihaaja vuokralle, eläintenvihaajat ei oo normaaleja ja niistä on näin myös muuta haittaa. En ikinä menisi vuokralle jonnekin missä eläimet on kielletty, vaikken omistaisi edes lemmikkiä. Kyllä tuollainen eläintenvihaaja vuokranantajasta kertoo jo kaiken.
Mulla on itselläni useampia asuntoja, joita vuokraan, isäni peruja, ja lähtösääntöisesti on että ei lemmikkejä, mutta jos joku kysyy, niin haluan tavata sen lemmikin. Olen itse eläinrakas ja nuorena ollut innokas palveluskoiraharrastaja, mutta pitää olla järki päässä, koska vahinkojen ja huolimattomuuden ja välinpitämättömyyden jälkien remppaaminen on kallista puuhaa. Siihen menee herkästi parin vuoden vuokratuotot ja vitu..sen ja vaivan määrälle ei voi edes kilohintaa laskea.
Itsekin aikoinaan vuokralla asuessa toinen koiristani eroahdistui, ja ulvoi ja haukkui kämpässä ja keksi järsiä betoniseinää, vaikka sillä oli päivisin toinen koira seuranaan. Vähänks kiva, onneksi faija oli rakennusalalla ja auttoi korjaamaan. Ja tuota eroahdistusta ei voi päällepäin päätellä koirasta. (En saanut koiraa muuallekaan, joten se piti lopettaa)
Mutta joo, olen tehnyt poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa olen nähnyt koirapalstoilla (itsekin koiranomistaja, ja sitäkin kautta tiedän koirien tuhoja) että kysellään miten voi piilottaa vuokranantajalta koiran tuhoja tai paikkailla mahdollisimman halvalla (huonolaatuisella) koiran repimää lattiaa tai seinää. Olen pahoillani puolestanne, mutta minulla on pyöreästi sata tonnia kiinni per asunto. Ja kokemusta myös siitä miten tahmeaa on periä vuokralaiselta tuhonsa aiheuttamia kuluja.
Oikein kasvatetut koirat ei tuhoa yhtään mitään. Ei tarvi yleistää jos jotkut ihmiset ei osaa kasvattaa koiria oikein. Koiralle annetaan selvät pelisäännöt ja tarpeeksi virikettä pienestä asti ja rakastettu koira on tyytyväinen eikä levoton tuhoaja.
Harmi kun osa vastanneista vuokranantajista vaikuttaa jopa epäasialliselle. Juuri noita vältän itse viimeiseen saakka ja haluan jutella näiden kanssa. Luonnevikaiset ja muuten hankalat saa selville muutamalla kysymyksellä, jotka psykiatrina työskentelevä ystäväni joskus opetti.
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa olen nähnyt koirapalstoilla (itsekin koiranomistaja, ja sitäkin kautta tiedän koirien tuhoja) että kysellään miten voi piilottaa vuokranantajalta koiran tuhoja tai paikkailla mahdollisimman halvalla (huonolaatuisella) koiran repimää lattiaa tai seinää. Olen pahoillani puolestanne, mutta minulla on pyöreästi sata tonnia kiinni per asunto. Ja kokemusta myös siitä miten tahmeaa on periä vuokralaiselta tuhonsa aiheuttamia kuluja.
Totta tuokin, mutta lähtökohtaisesti joku nelikiloinen tai vanha ja rauhallinen koira ei tuohon edes kykene. Lattiathan lemmikkien kanssa voivat olla koetuksella mutta voivathan vaikka lapsetkin vaurioittaa lattiaa, samoin vieraalta voi läikkyä. Ihmettelen miksei asunnoissa ole vanhoja kunnon muovimattoja. Ne yleensä kestävät. Kaksipiippuinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein kasvatetut koirat ei tuhoa yhtään mitään. Ei tarvi yleistää jos jotkut ihmiset ei osaa kasvattaa koiria oikein. Koiralle annetaan selvät pelisäännöt ja tarpeeksi virikettä pienestä asti ja rakastettu koira on tyytyväinen eikä levoton tuhoaja.
Hei! Sinä saat vuokrata asuntojasi niillä määreillä mitkä sinä katsot itsellesi hyviksi. Minä voin ohjata ne koiralliset kyselijät sinun luoksesi. :)
Kiellän koiran siksi kun en niistä tykkää yhtään. inhoan koiria,mielummin ilman vuokralaista
Lattiavauriot ja koiranhaju. Ja jos se haukkuu ja räksyttää niin sitten naapurit ei tykkää.
Lainaamasi viestin kirjoittaja ei ole ap.