Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja - miksi kiellät koiran ja menetät hyvät vuokralaiset?

Vierailija
20.10.2021 |

Olemme vakituisessa työssä oleva hoitajapariskunta. Meillä on vakituiset paikat ja etsimme kaksiota Helsingistä. Etsimme pitkäaikaista vuokra-asuntoa. Olisimme hyvät, vakaat vuokralaiset, mutta silti hyvin moni vuokranantaja kirjoittaa että lemmikit ei sallittuja. Katsoimme yhtä unelmakämppää, joka oli kallis mutta upea ja olisimme ottaneet sen. Mutta ei onnistu kun on sisäsiisti 5 kiloinen koira. Se kämppä on tyhjillään edelleen ja me etsimme asuntoa.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

PISKIN RÄKSYTYS HÄIRITSEE NAAPUREITA

Vierailija
2/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vielä ottaa yhteyttä vuokranantajaan.

Tapauskohtaisia juttuja, vaikka lähtökohtaisesti ei haluaisikaan lemmikkejä asuntoon.

Monet lemmikit kun ovat kaikkea muuta kuin pieniä ja siistejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monella on huonoja kokemuksia kun lemmikit metelöi ja tuhoaa.

Miksi ihmeessä maksatte asumisesta jollekin toiselle, ostakaa oma asunto, se on hyvä sijoitus, eikä Helsingissä varmasti tuu ongelmia myydä pois jos Se ei olekaan loppuelämän osoite...

Vierailija
4/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan pitää asuntoni kuosissa. Koirat tekevät usein tuhojaan. 

Vierailija
5/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua asuntooni koiraa tai muutakaan eläintä. Se kuluttaa lattiat, listat ja ovet ja voi olla että seuraavaksi asunto ei sovi allergiselle. Koira saattaa myös ulvoa ja aiheuttaa kahnausta naapurien kanssa. En siis sano, että jokaisesta koirasta seuraa ongelmia, mutta kyse on riskin minimoinnista.

Hyvän vuokralaisen saa muutenkin niin ei ole tarvinnut tästä tinkiä tai edes harkita asiaa.

Vierailija
6/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien kynnet tuhoavat pintoja, naapureilta tulee valitusta haukkumisesta ja seuraava asukas voi vaatia erikoissiivousta koirien jälkeen.

Turhaa ylimääräistä vaivaa ja kulua, joka on helppo välttää kieltämällä lemmikit.

Vierailija
7/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sato ja Lumo

Vierailija
8/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PISKIN RÄKSYTYS HÄIRITSEE NAAPUREITA

Ja tuhoaa asunnot.

Vierailija
9/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin edellinen. Ottakaa yhteyttä vuokranantajaan, ja jutelkaa hänen kanssaan, koska vaikutatte hyviltä vuokralaisilta.

Olen itse vuokranantaja Helsingissä ja vuokrausilmoituksissa on ollut kategorisesti ettei lemmikkejä, mutta voisin harkita tilanteen mukaan. 

Vierailija
10/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin moni vuokralainen luulee, se vuokra ei siirry sellaisenaan vuokranantajalle vaan välistä menee kuluja ja veroja ja käteen jäävät voitot on niin pieniä, ettei niillä edes kata koiran tekemiä vahinkoja vaikkapa parkettiin tai seiniin.

Vierailija
11/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ei viitsi aktivoida ja kouluttaa rakkejaan ja on iso riski että ne räksyttää päivät pitkät ja jyrsii ovia ja seiniä tylsyyksissään. Olen itsekin koiranomistaja ja ihan hyvin ymmärrän lemmikkikiellot. Vuokranantajille voi silti ehdottaa vaikka kielto olisikin ja tarjoutua vaikka maksamaan vähän enemmän takuuvuokraa.

Vierailija
12/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme sairaanhoitaja-insinööri pariskunta! Meille yksityinen vuokranantaja vuokrasi tuliterän kaksion kantakaupungista vaikka meillä on kaksi koiraa.

Meille sanottiin, että koirat ovat neuvoteltavissa.

Vierailija
13/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lemmikittömiäkin vuokralaisia löytyy pitkäaikaisina ja siisteinä. Lemmikin jälkeen asunto ei sovi allergisille, joita on nykyisin aika paljon. 

Vierailija
14/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajapariskunta --->vuorotyö ---> vollottava, lattioille kuseva onneton koira ---> permanto pilalla.

Vierailija
15/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koiranomistajat eivät yleensä ole niin maailman ihanimpia vuokralaisia vaikka itse niin luulevat.

Toisekseen, kerran kun annat lemmikillisen asua, niin et pysty vuokraamaan enää allergiselle. Ei meinaan allergeenit lähde imuroimalla eikä pesemällä. Pitää vähintään maalata seinät ja katot ja vaihtaa lattiat.

Kokemuksesta tiedän, olen itse eläimille allerginen, enkä voi siis itsekään muuttaa omaan asuntooni ilman remonttia.

Vierailija
16/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä jopa Helsingissä on vuokralaisen markkinat. Kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä vuokranantajaan.

Asun itsekin vuokralla pienen koiran kanssa. Koira kulkee töissä mukana eikä todellakaan hajota paikkoja. Vuokranantajan kanssa hoitui puhumalla tämä.

Vierailija
17/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette osta omaa? Siellä voi pitää vaikka 10 koiraa. 

Vierailija
18/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vuokralainen.

Koiranomistaja.

Valitse toinen.

Vierailija
19/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on itsellä koira ja tiedämme, mitä se on. Vakuutus ei myöskään korvaa vuokra-asunnon tuhoja, jos ne ovat koiran aiheuttamia.

Vierailija
20/71 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuokraan kaksiota, enkä halunnut, että vuokralaisilla olisi lemmikkejä. Itselläni ei ole ollut koiraa, mutta olen käsityksessä, että koiran kynsistä jää jäljet pehmeään pyökkiparkettiin. Kissallisia en halunnut siksi, että olen kissalle allerginen, ja saatan jossain vaiheessa itse muutta ko. asuntoon. Kieltämättä kuullostatte hyviltä vuokralaisilta. Toivottavasti tärppää pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi