Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BITCHY RESTING FACE

Vierailija
22.12.2014 |

Onko muita asiasta kärsiviä? Eli perusilme on vihainen/ylimielinen. Saatteko te kuulla asiasta paljon? Itseäni nykyään jopa ahdistaa, kun tiedostan, että nyt näytän taas muiden silmissä vihaiselta mörökölliltä, enkä oikein osaa pitää mitään keinotekoista ilmettä naamallani. Saan kyllästymiseen asti kuulla sitä "älä nyt oo tollanen"-huomauttelua, ihan helvetin epäreilua mielestäni, että ulkonäöstäni tehdään huomioita koko ajan. Jopa ihmiset, jotka tietävät (tai pitäisi ainakin tietää, kun tuntevat minut ja olen asiasta jopa puhunut) että olen ihan leppoisalla tuulella ja hyväntahtoinen ihminen mörkö-naamastani huolimatta!
/
Toisinaan kyllä pelästyn itsekin, kun näen yllättäen heijastuksen itsestäni naama peruslukemilla... Miksen voi olla sellainen lämpimän ja hunajaisen näköinen söpöliini hymykuoppineen ja vilkkusilmineen! Jumaliste.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana tuosta joskus huomauteltiin, kun naistenhan täytyy aina olla herttaisen ja iloisen oloisia, juu. "Hymyile vähän, niin et ole niin vihaisen näköinen". Jätin kyseiset kommentit omaan arvoonsa ja olen edelleenkin naama peruslukemilla. Jos eteesi on osunut joku harvinaisen sitkeä huomauttelija, sano suoraan, kuinka törkeää tuollainen kommentointi on.

Vierailija
2/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha se on resting bitch face :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä itse lähinnä ihmettelen on se, että mitä sitten vaikka olisikin vittuuntunut/väsynyt/whatever? Miksi jonkun täytyy alkaa huomauttelemaan asiasta? Kas, kun kaikki eivät ole jotain mielialalääkityksen voimalla hangon keksinä hymyileviä ilopillereitä. Tämä siis ei ollut suoranaisesti brf:ään, josta itsekin kärsin.

Vierailija
7/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no siis  kirjoitan tähänkin ketjuun: eli muhun reaktiot on kahdenlaisia. 1. Toiset on kusisukassa lähestyviä, varpaillaan, ikään kuin peläten milloin napsahtaa, ja 2. yleisempi, toiset on hyökkääviä, ikään kuin kerkeäisivät ensin, vähätellen, puhuvat päälle, katsovat halpaa makkaraa. Olen ilmeisesti vihaisen/hyökkäävän/ylimielisennäköinen. Vaikka hymyilisin, johtuen purentaviastani. Tää on todella ongelma mulle. Koska nuo reaktiot ruokkii sen halutun tuloksen, eli napsahtaa, kun jatkuvasti vähätellään/ollaan kusisukassa ympärillä. 

Vierailija
8/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Bitchy resting face" on kyllä typerimpiä kuulemiani tekosyitä nyrpeydelle - oikein kouluesimerkki siitä, kuinka nykyään rakastetaan patologisointia, nimitys kun kuulostaa siltä, että kyseessä olisi jokin anatominen poikkeama. Kyllä se on ihan se oma mielentila ja asenne, joka näkyy naamassa. On vain helpompi pistää homma fysiologisten syiden piikkiin kuin myöntää, että on luonteeltaan vähemmän aurinkoinen kuin joku muu.

Vierailija
9/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin joskus avokonttorissa, asiakasportfolio oli, muttei kasvokkain tapahtuvaa asiakaspalvelua. Pomo kutsui joskus sitten huoneeseensa ja antoi kipakkaa palautetta siitä, miten näytän vittuuntuneelta ja vihaiselta siinä koneeni ääressä. Turhaan yritin selittää, että se nyt on vaan mun perusilmeeni. Työsopimus päätettiin koeajalla. Syynä taisi olla se, että minut lopulta palkattiin sijaiseksi, mutta minusta oli helpompi puristaa viimeisetkin mehut irti kun olin muka koeajalla vakityöhön. Mutta selitykseksi mulle annettiin mm. etten selvästi viihtynyt työssä.

Vierailija
10/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:17"]

"Bitchy resting face" on kyllä typerimpiä kuulemiani tekosyitä nyrpeydelle - oikein kouluesimerkki siitä, kuinka nykyään rakastetaan patologisointia, nimitys kun kuulostaa siltä, että kyseessä olisi jokin anatominen poikkeama. Kyllä se on ihan se oma mielentila ja asenne, joka näkyy naamassa. On vain helpompi pistää homma fysiologisten syiden piikkiin kuin myöntää, että on luonteeltaan vähemmän aurinkoinen kuin joku muu.

[/quote]Ei pidä paikkansa. Mä voin hymyillä, mutta sekin näyttää ylimieliseltä virneeltä vissiin, koska purentavika.

Vierailija
11/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:17"]

[/quote]

Älä viitsi. Mä olen hilpeä ja aurinkoinen ihminen, mutta kun esim. keskityn lukemaan tai työskentelemään koneella, mun perusilmeeni on monen silmissä vihainen. Ihmisten kanssa seurustellessa hymyilen, mutta en kai mä sille tietokoneelle tai kirjalle hymyile?

Vierailija
12/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ihmiset kyselevät, mikä minua vaivaa. Jopa oma äitini kyselee. No ei vaivaa mikään, ihan hyvällä tuulella olen vaikken just nyt hymyilisikään. Ei kukaan ihminen jatkuvasti hymyile. Eikä se tarkoita, että suututtaisi. Tuo huomauttelu on kyllä todella ärsyttävää, sellaista vainoharhaista ylireagointia. En ala muita miellyttääkseni tekohymyilemään 24/7.

Vierailija
13/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kyllä sanoa, että tuntuu hyvältä kuulla muidenkin vastaavia kokemuksia, koska tää on vienyt multa niin paljon energiaa plus unettomat yöt. Tsemppiä "bitch facet" ; )

Vierailija
14/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyykö miehet tuollaisia helposti?

Vierailija
15/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:32"]

Lähestyykö miehet tuollaisia helposti?

[/quote]ei

Vierailija
16/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole koskaan nähnyt ketään kovinkaan hymyileväisenä tai iloisen näköisenä jos vaan keskittyy tekemään omia juttujaan tai istuu odottamassa bussia. Itsekin saan kuulla tästä vaivasta, että näytän tosi ärsyyntyneeltä ja vittuuntuneelta, mutta mun mielestä on noloa sanoa kärsivänsä "BTF":stä.

Sillekin asialle voi aktiivisesti jotain tehdä, esimerkiksi jos on asiakaspalvelussa tai muussa työssä, missä ei voi näyttää hapannaamalta.

Vierailija
17/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:17"]

[/quote]Ei pidä paikkansa. Mä voin hymyillä, mutta sekin näyttää ylimieliseltä virneeltä vissiin, koska purentavika.
[/quote]

Purentavika on anatominen poikkeama ja siten luonteeltaan erilainen kuin itsediagnosoitu "bitchy resting face".

Vierailija
18/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:17"]

[/quote]

Älä viitsi. Mä olen hilpeä ja aurinkoinen ihminen, mutta kun esim. keskityn lukemaan tai työskentelemään koneella, mun perusilmeeni on monen silmissä vihainen. Ihmisten kanssa seurustellessa hymyilen, mutta en kai mä sille tietokoneelle tai kirjalle hymyile?
[/quote]

Eihän tässä silloin ole kyseessä "bitchy resting face"! Jos teet töitä keskittyneesti, eivät kasvosi ole perustilassa vaan nimenomaan ilmentävät keskittymistä. "Resting face" tarkoittaa "lepotilassa" olevia kasvoja, siis perusilmettä.

Vierailija
19/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:17"] "Bitchy resting face" on kyllä typerimpiä kuulemiani tekosyitä nyrpeydelle - oikein kouluesimerkki siitä, kuinka nykyään rakastetaan patologisointia, nimitys kun kuulostaa siltä, että kyseessä olisi jokin anatominen poikkeama. Kyllä se on ihan se oma mielentila ja asenne, joka näkyy naamassa. On vain helpompi pistää homma fysiologisten syiden piikkiin kuin myöntää, että on luonteeltaan vähemmän aurinkoinen kuin joku muu. [/quote]Ei pidä paikkansa. Mä voin hymyillä, mutta sekin näyttää ylimieliseltä virneeltä vissiin, koska purentavika. [/quote] Purentavika on anatominen poikkeama ja siten luonteeltaan erilainen kuin itsediagnosoitu "bitchy resting face".

[/quote]Öhmm. no ei kai sitä lappua voi pitää otsalla "mulla on purentavika". Tämä johtaa bitchy resting faceen, joten nimenomaisesti mulla sellainen on, ihan sama mistä johtuu.

Vierailija
20/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä haetaan lähinnä oikeutusta ja tosiaan jotain "diagnoosia" töykeälle olemukselle. Kuten joku jo sanoikin, esimerkiksi asiakaspalvelutyössä nyt pitää vain skarpata ja yrittää hymyillä. Monilla suomalaisilla, myös minulla, on alaspäin olevat suupielet, mistä toki syntyy torjuva vaikutelma. Sen sijaan, että surkuttelee asiaa ja vaatii muilta ymmärrystä, voi kuitenkin kompensoida piirrettä tietoisesti hymyilemällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän