BITCHY RESTING FACE
Onko muita asiasta kärsiviä? Eli perusilme on vihainen/ylimielinen. Saatteko te kuulla asiasta paljon? Itseäni nykyään jopa ahdistaa, kun tiedostan, että nyt näytän taas muiden silmissä vihaiselta mörökölliltä, enkä oikein osaa pitää mitään keinotekoista ilmettä naamallani. Saan kyllästymiseen asti kuulla sitä "älä nyt oo tollanen"-huomauttelua, ihan helvetin epäreilua mielestäni, että ulkonäöstäni tehdään huomioita koko ajan. Jopa ihmiset, jotka tietävät (tai pitäisi ainakin tietää, kun tuntevat minut ja olen asiasta jopa puhunut) että olen ihan leppoisalla tuulella ja hyväntahtoinen ihminen mörkö-naamastani huolimatta!
/
Toisinaan kyllä pelästyn itsekin, kun näen yllättäen heijastuksen itsestäni naama peruslukemilla... Miksen voi olla sellainen lämpimän ja hunajaisen näköinen söpöliini hymykuoppineen ja vilkkusilmineen! Jumaliste.
Kommentit (44)
Mulla on tuollainen työkaveri. Hänellä on kasvonpiirteitä, jotka saavat hänen näyttämään aina vihaiselta. Hän on ihan mukava ja tykkää mustasta tai sarkastisesta huumorista, mutta toisaalta tuntuu että hänen koko elämänsä on vihaista, valitusta ja ongelmia. Isoina annoksina raskasta seuraa.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:17"]
"Bitchy resting face" on kyllä typerimpiä kuulemiani tekosyitä nyrpeydelle - oikein kouluesimerkki siitä, kuinka nykyään rakastetaan patologisointia, nimitys kun kuulostaa siltä, että kyseessä olisi jokin anatominen poikkeama. Kyllä se on ihan se oma mielentila ja asenne, joka näkyy naamassa. On vain helpompi pistää homma fysiologisten syiden piikkiin kuin myöntää, että on luonteeltaan vähemmän aurinkoinen kuin joku muu.
[/quote]
Höh, kai sitä itse oman mielentilansa paremmin tietää kuin ulkopuolinen? Minulta kysellään usein, mikä harmittaa, vaikka oloni on ihan perustyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 10:26"]
Mulla on tuollainen työkaveri. Hänellä on kasvonpiirteitä, jotka saavat hänen näyttämään aina vihaiselta. Hän on ihan mukava ja tykkää mustasta tai sarkastisesta huumorista, mutta toisaalta tuntuu että hänen koko elämänsä on vihaista, valitusta ja ongelmia. Isoina annoksina raskasta seuraa.
[/quote]
Paitsi että bitchy resting face ei nimenomaan liity välttämättä negatiiviseen luonteeseen. Ja tämä on juuri se ongelma, että se siihen liitetään.
Minä sain lukiossa jossakin juhlissa diplomin "vuoden hapannaama" :D