Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BITCHY RESTING FACE

Vierailija
22.12.2014 |

Onko muita asiasta kärsiviä? Eli perusilme on vihainen/ylimielinen. Saatteko te kuulla asiasta paljon? Itseäni nykyään jopa ahdistaa, kun tiedostan, että nyt näytän taas muiden silmissä vihaiselta mörökölliltä, enkä oikein osaa pitää mitään keinotekoista ilmettä naamallani. Saan kyllästymiseen asti kuulla sitä "älä nyt oo tollanen"-huomauttelua, ihan helvetin epäreilua mielestäni, että ulkonäöstäni tehdään huomioita koko ajan. Jopa ihmiset, jotka tietävät (tai pitäisi ainakin tietää, kun tuntevat minut ja olen asiasta jopa puhunut) että olen ihan leppoisalla tuulella ja hyväntahtoinen ihminen mörkö-naamastani huolimatta!
/
Toisinaan kyllä pelästyn itsekin, kun näen yllättäen heijastuksen itsestäni naama peruslukemilla... Miksen voi olla sellainen lämpimän ja hunajaisen näköinen söpöliini hymykuoppineen ja vilkkusilmineen! Jumaliste.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla miehistä tällainen on, mutta siitä ei tehdä samanlaista haloota kun naisten vastaavasta.Koska miehille sallitaan se.

Vierailija
22/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muutaman kerran olen saanut kuulla siitä kuinka totinen olen. Se aina yllättää, kun itse tunnen oloni hyvinkin iloiseksi mutta sitten joku tulee sanomaan, että "hei, ei elämä ole niin vakavaa." Huomasin kyllä jo nuorena että joskus kun luulin hymyileväni, niin peilistä katsoessa huomasin että näytän ihan vakavalta. Jostain syystä hymyily ja nauru ei tule mulla luonnostaan, kadehdin ihmisiä joilla on kaunis hymy.
Ja en kyllä koe olevani nyrpeä luonteeltani. Olen melko positiivinen ja suvaitseva, en tykkää juoruilusta ja vältän muiden arvostelua. Olen vähän sellainen antaa kaikkien kukkien kukkia-tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:17"]

"Bitchy resting face" on kyllä typerimpiä kuulemiani tekosyitä nyrpeydelle - oikein kouluesimerkki siitä, kuinka nykyään rakastetaan patologisointia, nimitys kun kuulostaa siltä, että kyseessä olisi jokin anatominen poikkeama. Kyllä se on ihan se oma mielentila ja asenne, joka näkyy naamassa. On vain helpompi pistää homma fysiologisten syiden piikkiin kuin myöntää, että on luonteeltaan vähemmän aurinkoinen kuin joku muu.

[/quote]

Olen aivan eri mieltä. Minulla on lapsesta asti ollut tosi paha bitchy resting face. Ongelman aiheuttavat surullisesti alaspäin roikkuvat kasvonpiirteet, ja ikä on vielä pahentanut ongelmaa. Silmät on alaspäin ulkoreunoistaan kääntyvät surusilmät, suupielet on ihan tyytyväisen mielentilan perusilmeessäni voimakkaasti alaspäin kuin olisin erittäin nyrpeä tai surullinen, naamani on muutenkin pitkä ja "vittumaisen" näköinen voimakkaan kyömynenäni ja leveiden leukaperieni takia. Nyt nelikymppisenä roikkuvaa vaikutelmaa korostaa leuan katoaminen kaksoisleukaläskiin ja leukaperien alle roikkuvat bulldogpussit. 

Kyllä se minua ainakin harmittaa, että kun olen oikeinkin tyytyväisellä mielellä, niin ihmiset luulee että olen joko surun murtama tai todella raivoissani ilmeeni takia. Kyllä, pystyn "erikoistilanteissa" vähän parantamaan asiaa tietoisesti ilmettäni muuttamalla kuten hymyilemällä, mutta esim. kun istun töissä avonkonttorissa ja keskityn työhön, en mitenkään voi koko ajan hymyillä ja miettiä miltä naamanni nyt näyttääkään. Ja sitten ihmiset ei uskalla tulla edes minulla puhumaan kun näytän niin vittumaiselta, vaikken oikeasti  sitä ole.

Vierailija
24/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanseeraan tässä nyt kampanjan, jonka tarkoitus on tehdä asiaa tunnetuksi. Eli, sanokaa miehille joilla bitch face, että pitäskö sinunkin joskus hymyillä/ei elämä noin vakavaa ole jnejne. Ja mahdollisesti myös niille naisille, joiden ei tarvitse hymyillä näyttääkseen, että heillä olisi "perusilme". 

Vierailija
25/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että mun rento perusilme on hitusen tympeä. Jo lapsena mun äiti saattoi sanoa tyyliin: "Ei ihme, ettei sulla ole kavereita, kun olet noin tylyn näköinen. Katso nyt miten nätisti Eevakin hymyilee ja vilkuttaa.".. Jep. Kiitti, mutsi.

Mulla on raskaat kulmat, joten kulmakarvojen nyppiminen ja tietoinen lihaksilla kohottaminen auttavat, mutta jos olen ajatuksissani tai väsynyt, en jaksa aina tehdä mitään ilmettä. Hymynikin näyttää enemmän irvistykseltä, jos hymyilen niin, että hampaat näkyvät. Kaipa mun naama kertoo jotain mun luonteestakin, ehkä mussa on hitunen ihmisvihaajaa.

Eräs miespuolinen ystäväni kärsii samasta. Hänelle huomauttelevat vieraatkin, ja joskus joku saattaa kysyä miksi hän on niin surullinen. Minkäs sitä lärvilleen voi..

Vierailija
26/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:17"] "Bitchy resting face" on kyllä typerimpiä kuulemiani tekosyitä nyrpeydelle - oikein kouluesimerkki siitä, kuinka nykyään rakastetaan patologisointia, nimitys kun kuulostaa siltä, että kyseessä olisi jokin anatominen poikkeama. Kyllä se on ihan se oma mielentila ja asenne, joka näkyy naamassa. On vain helpompi pistää homma fysiologisten syiden piikkiin kuin myöntää, että on luonteeltaan vähemmän aurinkoinen kuin joku muu. [/quote] Älä viitsi. Mä olen hilpeä ja aurinkoinen ihminen, mutta kun esim. keskityn lukemaan tai työskentelemään koneella, mun perusilmeeni on monen silmissä vihainen. Ihmisten kanssa seurustellessa hymyilen, mutta en kai mä sille tietokoneelle tai kirjalle hymyile? [/quote] Eihän tässä silloin ole kyseessä "bitchy resting face"! Jos teet töitä keskittyneesti, eivät kasvosi ole perustilassa vaan nimenomaan ilmentävät keskittymistä. "Resting face" tarkoittaa "lepotilassa" olevia kasvoja, siis perusilmettä.

[/quote]

Sehän juuri on se lepotila. Kun on keskittynyt muuhun kuin viestimään ilmeellään.

Vierailija
27/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiö tavallaan on olemassa, ihmisten perusilmeet nyt ovat erilaisia, mutta minusta ilmiön "tunnustamisessa" on vaarana, että kaikki sitten pistetään sen piikkiin ja sen sijaan, että yrittäisi muuttaa itseään ja vaikka tietoisesti hymyillä enemmän ja meikillä muuttaa ilmettään, aletaan vaatia hyväksyntää yhteiskunnalta. Kyseessä kuitenkin on aika mitätön juttu. Vertaan "bitchy resting facea" omaan ilmeeseeni eli "babyfaceen". Olen lyhyt ja pyöreäkasvoinen ja näytän ikäistäni nuoremmalta. Tästä on seurannut muun muassa väärinkäsityksiä työelämässä. Koska tiedostan asian, lisätäkseni uskottavuuttani pukeudun aikuismaisesti ja vältän tyttömäisiä eleitä työympyröissä. Ihminen voi tosi paljon vaikuttaa siihen, millaisen kuvan itsestään antaa ihan tietoisilla valinnoilla.

Vierailija
28/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla js yhdellä kaverilla on tuollainen perusilme. Kumpikin ihan mukavia eikä mitään "kaikki on paskaa"-tyyppejä, mutta naamasta voisi kuvitella toisin. Anopilla vielä tapana istua kädet puuskassa, näyttää vielä nyrpeämmältä! Ja valitettavasti ihmsten kasvonilmeet ja elekieli kai luetaan aika "automaattisesti", tarkoitan siis ettei ole samalla tavalla opeteltua kuin puhe? Ja vaikka tiedän tämän ominaisuuden anopissa ja kaverissa (ja huom, pidän molemmista!), joudun jatkuvasti muistuttamaan itselleni että hapan ilme ei heillä tarkoita että joku olisi huonosti. Ja minä sentään tunnen heidät, ei siis ihme jos vieraammat luulevat heidän olevan pahantuulisia.
En osaa sanoa mikä tähän auttaisi. Ei pakkohymyilykään ole järkevä vaihtoehto, mutta hankala myös muiden tietää kenellä vaan sattuu olemaan tuollainen perusilme ja kuka on oikeasti vittuuntunut. "Hymyilisit säkin vähän" kommentteja pidän tosi huonona käytöksenä!

Vierailija
29/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 11:17"]

Ilmiö tavallaan on olemassa, ihmisten perusilmeet nyt ovat erilaisia, mutta minusta ilmiön "tunnustamisessa" on vaarana, että kaikki sitten pistetään sen piikkiin ja sen sijaan, että yrittäisi muuttaa itseään ja vaikka tietoisesti hymyillä enemmän ja meikillä muuttaa ilmettään, aletaan vaatia hyväksyntää yhteiskunnalta. Kyseessä kuitenkin on aika mitätön juttu. Vertaan "bitchy resting facea" omaan ilmeeseeni eli "babyfaceen". Olen lyhyt ja pyöreäkasvoinen ja näytän ikäistäni nuoremmalta. Tästä on seurannut muun muassa väärinkäsityksiä työelämässä. Koska tiedostan asian, lisätäkseni uskottavuuttani pukeudun aikuismaisesti ja vältän tyttömäisiä eleitä työympyröissä. Ihminen voi tosi paljon vaikuttaa siihen, millaisen kuvan itsestään antaa ihan tietoisilla valinnoilla.

[/quote]

Joo, minäkin etenkin kritiikin jälkeen yritin paikata kuulemma töykeää ilmettäni hymyilemällä siinä yksinäni avokonttorissa koneen ääressä työskennellessäni. Ja sinä joka sanoit, ettei aspana saa näyttää töykeältä: ei tietenkään. Ymmärtäisin saamani kritiikin, jos olisin ollut asiakaskohtaamisissa naama norsunvaginalla. Ei bitchy resting face ole yhtä kuin kyvyttömyys sosiaaliseen vuorovaikutukseen. Mutta joillain ulkopuolisilla on tapana tulkita ihmisten lepoilmeitä ihan omaan suuntaansa. Minun kohdallani sitä käytettiin osaperusteena sille, ettei työsopimusta jatkettu. Vaikka kukaan asiakkaista tai yhteistyökumppaneista ei edes tavannut minua kasvoikkain ja kollegoiden kanssa taukohuoneessa olin nauravainen. Työpisteellä en yksin nauranut.

Vierailija
30/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 = 9

Vierailija
31/44 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/44 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen vaiva.

Vierailija
33/44 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ!! Minäminäminä. Saan aina kuulla huomauttelua tyyliin, " mikäs sua vituttaa" vaikka olen ihan hyvällä tuulella :D ärsyttävää.

Vierailija
34/44 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama ongelma.

Vierailija
35/44 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Teininä sain usein kuulla, miksi olen aina vihainen/kyllästynyt/mökötän. Olin joskus tätini kanssa samassa työpaikassa ja yhtenä päivänä kertoi, ettei aamuisin uskaltanut puhua mulle, kun näytin niin vihaiselta. Piti kuulemma odottaa muutama tunti ja katsoa millä tuulella olen. :-D

Vierailija
36/44 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unnohdin aivan tuon huumoriosuuden. Tykkään olla humoristinen, mutta ne menee aina aivan ohi muilta, kun luulevat että olen tosissani.."No eihän se nyt noin ole.." Se oli sarkasmia, puupäät. Ja sitten se kun sanoo jotain, niin ympärillä vaan hiljennytään, ja selkeästi vaivaannutaan.

Vierailija
37/44 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskohan nää ilmepoliisit, jos linjoilla lopettaa toisten ihmisten arvostelemisen ilmeiden perusteella.Se satuttaa aivan yhtä paljon kun vaikka kehon mallista huomauttelu.

Vierailija
38/44 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään koe että on mun velvollisuus enää olla ystävällinen teille ,jotka olette ensin kritisoineet mun luonnetta, naaman perusteella. Ylpeä,ylimielinen, negatiivinen. Ei se onnistu, koska olet loukannut minua. En enää ala nuolemaan persettäsi. Tein sen jo.

Vierailija
39/44 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks, eikä asiaa auta se että tykkään meikata ja laittautua -> tulee helposti ylimielinen narttu -look. Mua on jopa lukioaikoina kiusattu ton takia koska katoin muka pahasti jotain suosittua tyttöä.

Vierailija
40/44 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieman päinvastainen "ongelma", sillä perusilmeeni on hymyilevä, lisäksi tuo yhdistettynä vaaleisiin piirteisiin antaa ilmeisesti todella söpön ja kiltin, tyttömäisen kuvan minusta. Kaiken lisäksi ääneni on hento ja korkea.

Joissain tilanteissa, missä en todellakaan kaipaa lähestymisiä tuntemattomilta, pitää oikein skarpata näyttääkseen bitchymmältä (esimerkiksi pimeällä yksin liikkuessa). Baarissa käydessä tulee aina joku kommentoimaan, miten onnelliselta näytän, tai sitä, hymyilenkö aina näin paljon. Rasittavaa siis toisin päinkin, lisäksi vielä esim. tietyt kansallisuudet, jotka kuvittelevat hymyn ja katseen olevan jotai flirttailua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän