Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi työ, jossa omalaatuisuus, hiljaisuus ym hyväksyttäisiin

Vierailija
20.10.2021 |

Alkanut toden teolla kyllästyttää se, kun en istu johonkin(?) muottiin ja minun pitäisi olla muuta kuin olen, jotta olisin pidetty työpaikalla. Olen siis introvertti eli aika hiljainen enimmäkseen porukassa ja viihdyn omissa oloissa, enkä jaksa ottaa väkisin osaa keskusteluun jos minulla ei kerta kaikkiaan ole mitään sanottavaa. Olen kaikille ystävällinen enkä jaksaisi kuunnella yhtään seläntakana puhumista siitä millainen joku on jne. Sen kuitenkin huomaa että meitä hiljaisia ja rauhallisia jotenkin vieroksutaan työyhteisössä vaikka oltaisiin ihan yhtä hyviä työntekijöitä kuin muut ja kahden kesken jopa puheliaita jos "oikeaan" seuraan sattuu. Voin vain kuvitella mitä minustakin "hissukasta" puhutaan. Hyväksyn itseni tällaisena kuin olen, enkä yritä olla muuta, olisi kuitenkin mukavaa tuntea olevansa ns. hyvä ja pidetty tyyppi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy freelance-kääntäjäksi.

Tämä työ on introvertin unelma. Täydellinen itsenäisyys, ei tarvitse sietää mitään työkavereita.

Vierailija
2/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteeri yms toimisto homma, kyllä sitä vaan odotetaan että tehdään mitä käsketään eikä säädetä itse mitään ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja saat työskennellä lähinnä yksin.

Vierailija
4/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudankaivajana saat olla hiljaa.

Vierailija
5/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kirurgille sallitaan millainen tahansa luonne ja käytös jos on nopea ja taitava. 

Vierailija
6/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välttämättä ihan jatkuvaa yksintyöskelyä kaipaisi, mukava työporukka ympärillä olisi tosi kiva ja tervetullut! Toki se yksintyöskentely olisi "takuuvarma". Ap

Vierailija
7/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en välttämättä ihan jatkuvaa yksintyöskelyä kaipaisi, mukava työporukka ympärillä olisi tosi kiva ja tervetullut! Toki se yksintyöskentely olisi "takuuvarma". Ap

Jos kerran haluat työyhteisön, ei taida kyllä olla mitään keinoa taata, että saisit juuri itsellesi sopivan. Työyhteisö on aina arpapeliä.

Vierailija
8/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakuntakeskuksen sihteerin työ voisi olla sinua varten.

Yhdessä ollaan ja kahvitellaan, mutta hiljaa ja rauhallisesti. Saat olla oma itsesi.

Vierailija
9/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari!

Vierailija
10/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myydä persettä, eikä ole silti pakko edes inahtaa. Oma valinta.

Vierailija
11/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työstä kiinni, vaan yhteisöstä. Joka paikassa voi olla joko reilua ja ymmärtävää porukkaa tai sitten se yksi (tai enemmän) yli-innokas ekstrovertti, joka alkaa myrkyttää yhteisöä heti, kun joku jättää yhdet illanistujaiset tai leikit väliin.

Vierailija
12/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija.

Vierailija
13/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea koodariksi, ne käy korkeintaan kerran kuussa "näyttämässä" työnsä tulokset, jonka jälkeen taas korjailevat niitä kuukauden. Koodarit istuvat hissukseen usein ikkunattomissa tiloissa tai työskentelevät öisin.

Vierailija
14/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa asiantuntijatyö. Jos olet rautainen osaaja ei kukaan juuri välitä millainen olet luonteeltasi.

Vierailija
15/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sellainen työ, jossa käyt piipahtamassa jossain työyhteisössä mutta en ole osa sen ns. vakituista ydinporukkaa?

Esim. kuraattori, koulupsykologi, kouluterveydenhoitaja tekevät työtään enimmäkseen itsekseen (saatat olla viikon aikana useissakin eri kouluissa) mutta välillä myös yhteistyötä opettajien kanssa. Vältät kuitenkin pahimmat opettajien keskinäiset draamailut.

Vierailija
16/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelim lähinnä jos olisi joku ala, johon hakeutuisi enemmän ymmärtäväisiä introverttejä ihmisiä... Tuo koodari voisi ollakin ihan hyvä. Tekniikan alalla olen nytkin ja pidän alasta, työpaikka vaan on sellainen jossa melko paljon ollaan työkavereiden kanssa. Ap

Vierailija
17/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sellainen työ, jossa käyt piipahtamassa jossain työyhteisössä mutta en ole osa sen ns. vakituista ydinporukkaa?

Esim. kuraattori, koulupsykologi, kouluterveydenhoitaja tekevät työtään enimmäkseen itsekseen (saatat olla viikon aikana useissakin eri kouluissa) mutta välillä myös yhteistyötä opettajien kanssa. Vältät kuitenkin pahimmat opettajien keskinäiset draamailut.

Joku tällainen voisi tosiaan olla sopiva välimuoto! Harmi vaan että en koe omaksi sosiaali ja terveysalaa, vaikka auttamisenhalua löytyykin. Ap

Vierailija
18/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittaja

Vierailija
19/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työssä kiinteistöalalla ainakin olen huomannut että kirjanpitäjät ovat hyvinkin introvertteja,,tekevät paljon etänä ja saavat olla ihan omia itsejään työympyröissä, eivät paljoa mitään juttele ja se sallittakoon :)

Vierailija
20/36 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä