Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoolaisen yksinhuoltajan perhe sai elämänsä joulun

Vierailija
22.12.2014 |

http://m.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1419142133896.html

Keskituloisena, yksinhuoltajaperheestä kotoisin olevana ja koko ikänsä opiskelleena ja työtä tehneenä hieman ihmetyttää
- jos vanhin lapsi on jo 11v, miten aikaisemmilta vuosilta ei ole säästynyt yhtään joulukoristetta. Älkääkä vilauttako avioerokorttia. Omaisuushan jaetaan puoliksi, joten luulisi nyt edes pari kuusenkoristetta olevan
- jos työttömyys on alkanut vasta syksyllä, miten kaikki säästöt on jo ehditty kuluttaa?
- onko oikein laittaa avunpyyntöjä useammalle sivustolle ja jatkaa lahjoitusten vastaanottamista, vaikka on niitä runsaasti jo saanut?

Kyllä, olen kateellinen. Minä käyn vaativassa työssä, joudun itse vähällä vapaa-ajallani valmistelemaan jouluni ja paistamaan laatikot. Hemmotteluhoitoihin ei ole varaa, koska tämä hyvinvointivaltion ylläpitäminen vie suuren osan palkastani ja joudun maksamaan asuntoni ja kinkkuni ihan itse

Tähän asemaan päästäkseni olen opiskellut monta vuotta ja lukenut tentteihin silloin, kun nämä nykypäivän köyhät hengailivat kylillä ja viettivät laiskana vapaa-aikaansa.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 09:15"]

Ei tuossa kerrottu, mistä työstä äiti on jäänyt työttömäksi. Jos hän on ollut vaikka siivooja, niin ei ole palkasta paljon säästelty. Apua ei saa jos sitä ei pyydä, ja minusta on auttaneiden ihmisten arviointikyvyn vähättelemistä sanoa, että tätä perhettä ei olisi pitänyt auttaa. Suomessa on niin vahva yksin pärjäämisen kulttuuri, että harva varmaan haluaa nöyryyttää itseään julkisesti alkamalla kerjäläiseksi, jos ei ole pakko. Tietäähän sen, että sellaisesta saa juuri edellä olevien viestien kaltaista palautetta.

Mitä noihin koristeisiin tulee, niin ehkä ne vanhat halppiskoristeet on käytetty risaisiksi asti, eikä niitä ole enää haluttu laittaa esille omaa köyhyyttä korostamaan. Eikä kaikkia ole siunattu kädentaidoilla.

Mutta joo, jokainen kadehtija voi toki laittaa oman avunpyynnön faceen. 

[/quote]

pph ja enkelinnäkijä ja selvännäkijä. Löytyy fb sivulta. Joten ei ryve kyllä rahassa

Vierailija
62/63 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pitäis olla joku "systeemi" miten näitä ruokia/lahjoja saisi, ettei tälläiset lehtiartikkelin kaltaiset mammaset veis ahneuksissaan kaikkea. Esim pitäisi tehdä hakemus hakeeko ruokaa vai lahjoja. (tai halutessaan molempia, mutta jos on todella allerginen tms. niin ei välttämättä kaikkia lahjoitettuja ruokia voi ottaa vastaan.) Ja nämä voisi hakea sitten jostain paikasta itse. Esim jos on kolme lasta, saisi kolme lahjapakettia lapsille. Ja ruokaa jonkun järjellisen määrän, minkä 4-henkinen perhe syö parissa päivässä. Ja jos tämän avustuksen on kertaalleen hakenut (eikä ole syystä tai toisesta kelvannut) ei saisi uusia. 

Veikkaan että tämäkin on noita lahjoja, ruokia yms. pyytänyt mahdollisimman monta, että sai edes jotain "kivaa" ruuat yms mistä ei tykkää, menee sitten roskiin.. Vaikka varmaan olisi  muita joille kelpaisi. (ruokiahakiessa, voisi sitten itse sanoa mitä ruokia ottaa vastaan, ja mitä ei. Esim jos on kasvissyöjä, niin ei saa jotain 5kg kinkkua.. Ja jos ei tykkää rosollista, ei sitä tarvitsisi heittää kotona roskiin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidan aivan pakko olla tatti otsassa aivan kaikesta? Joku on kehdannut sanoa ääneen olevansa koyhä ja joku toinen on auttanut jäntä omasta tahdostaan - keneltakään toiselta tämä ei ole pois eika kenenkään veromarkkoja ole tähän käytetty. Silti pitää haukkua toisia - en kylla ymmärrä. Vielä arvostellaan sitäkin, että nyt sitten kaikki avustuslistat kärsivät inflaation kun tällaisia pyytäjiä on mukana. Ilmeisesti avustuslistoillekin pitää olla tietyt 'sopivuuskriteerit' ettei vaan kukaan perheen tilannetta tietämätön vedä hernettä nenään.

Köyhän olisi pitänyt vaan ilmeisesti nöyränä odottaa etta joku tuo rikkinäisen palikkatalon lapsille ja sitten heti suu suppuun. Jos kerran tällainen(kin) avustustoiminta ottaa aivoon, niin sitten kaikki kateelliset rouvat vaan jonoon ensi vuonna jokaiselle avustuslistalle heti juhannuksen jälkeen. Sopii sitten kateuden sijasta niellä häpeää kun muut auttavat ihan hyvää hyvyyttään, pyytettömästi.

Ketju on lukittu.