Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos morsian on pitkällä raskaana, mitä on hyvä jättää pois häistä?

Vierailija
06.09.2006 |

Hunnun varmastikin saa unohtaa? Entä mites tuo isän taluttaminen alttarille? Olisiko sekin sopivaa jättää pois ja mennä yhdessä miehen kanssa mennen-tullen? Mitäs muuta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä on aina ollut kovin tärkeä minulle, mutta onko se sitten naurettavan näköistä, kun morsian on viimeisillään ja isä saattelee?



T. ap

Vierailija
2/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


naurettavan näköistä, kun morsian on viimeisillään ja isä saattelee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö silloin jättää huntu ja isän saattelu pois (siis jos morsiusparilla on jo lapsi keskenään)?



Olisiko liian kornia?

Vierailija
4/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapsia on jo niin sitten ei. Saattaminen sopii molemmissa tapauksissa, ihan kuinka itse tahdotte.

Vierailija
5/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen ryöstökin saanee olla vähän hillitympi..

Vierailija
6/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mielestä odottaja voi laittaa hunnun mutta jos lapsia on jo niin sitten ei

Huntua käyttävät neitsyet ja jokainenhan näkee omin silmin, että morsian ei ole neitsyt jos maha on pystyssä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne raskaus ja lapset liittyvät asiaan? Eiköhän vihittävitä pareista suurin osa ole joka tapauksessa harrastanut seksiä ennen vihkimistä, joten hunnut ja isukit ovat siinä mielessä noloja. Onhan lapsi tietysti " todiste" , mutta näin ehkäisyn aikakaudella... Aika kaksinaismoralistista.



Minusta noissa on enemmän kyse siitä, miten pitkään on oltu ja esim. asuttu yhdessä. Ajatus isästä luovuttamassa tytärtään miehelle, jonka kanssa tämä on asunut jo puoli vuosikymmentä on hassu.

Vierailija
8/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isä saattaa paksuna olevan morsiammen sulhaselle. ideahan on just tämä, että isä luovuttaa tyttären lapsuudenkodista miehelään.



mun mielestä tyylikkäämpää on, että isä pitää kauniin puheen tyttärelleen ja sitten on se valssaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pariskunta muuttaa yhteen vasta häitten jälkeen. Tyttöhän on luovutettu jo silloin, kun on päästetty miehen kanssa asumaan.



Huntu ei minusta sovi raskaana olevalle, eikä kyllä valkoinen värikään.

Vierailija
10/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en nyt ihan ymmärrä

Miten ne raskaus ja lapset liittyvät asiaan? Eiköhän vihittävitä pareista suurin osa ole joka tapauksessa harrastanut seksiä ennen vihkimistä, joten hunnut ja isukit ovat siinä mielessä noloja. Onhan lapsi tietysti " todiste" , mutta näin ehkäisyn aikakaudella... Aika kaksinaismoralistista.

Minun mielestäni ei kannata turhaan ärsyttää niitä, joiden mielestä huntu ja raskausmaha / lapset eivät ole sovelias yhdistelmä. Selviää vähemmillä selittelyillä, eivätkä häävieraiden leuat loksahtele auki, jos noudattaa mahdollisimman pitkälle " perinteitä" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin neljännellä kuulla raskaana kun menin vihille ja oli yksi lapsi minulla ennestään, ei siis huntua ekä isä luovuttanut. Olin jo kolmekymppinen joten se luovutus pois ehkä siitä syystä että olis näyttänyt naurettavalta kun en ihan tyttö enää ollut. Hunnun sijaan voi laittaa jonkin muun koristeen. Valikoimaa on vaikka miten paljon.

Vierailija
12/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jokainen saa olla omissa häissään kuten haluaa, vaikka hunnussa, oli lapsia sitten kuinka monen miehen kanssa tahansa. terveisin uusperheen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin mennessämme meillä oli 10 kk ikäinen tytär ja olin asunut poissa lapsuudenkodistani 10 vuotta. Edellämainituista johtuen en halunnut huntua ja minusta olisi ollut kornia, jos isäni olisi minut miehelleni " luovuttanut" .

Vierailija
14/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä isä saatteli tyttärensä alttarille. Voi jestas, mies oli kuin " vuoristoneuvos Tuura" Uuno Turhapurossa... oli niin hapan ilme naamalla että tuli ihan ehta pakkonaimisen maku... haulikko vaan puuttui!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli muilta osin hunnut, isän taluttamiset ja muut perinteet olisi sopivia varmasti kaikkien mielestä, mutta miten sitten tuo raskausasia, kai siinä on joku " käytäntö" olemassa?



Ennenvanhaanhan oli todella yleistä mennä naimisiin " maha pystyssä" , oliko silloin morsiamilla hunnut ja isät taluttamassa?

Vierailija
16/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin IMHO saattaminen on kumma tapa muutenkin. Aivan kuin nainen olisi ensin isänsä omaisuutta ja sitten luovutetaan miehen omaisuudeksi. Lienee amerikkalaista vaikutusta tämän tavan yleistyminen. Mutta jokainen tehköön kuten haluaa.

Vierailija
17/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän haluaa ehdottomasti saattaa sinut alttarille, eiköhän se ole sitten ihan ok. Jos taas hän on sitä mieltä, että tulette / lähdette tulevan miehesi kanssa yhdessä, niin tehkää sitten niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme