Lapseni haluaa joulupukilta MOPSIN! Onko kasvattajia paikalla?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:50"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:40"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:12"]Mulla on kaksi 9viikkoista mopsipoikaa vielä kotia vailla, muut pennut lähteneet tällä viikolla uusiin koteihin. Kilttejä ja reippaita poikia, terveistä vanhemmista. Rekisteröityjä eivät ole, mutta sirutettu ja eläinlääkäri tarkastanut. Hinta 1800€/nenä tai jos haluaa molemmat niin 3000€ yhteensä, pennun mukana saa ruokaa ja lelun. Länsisuomen alueella voin tuoda, muuten haku. Jos olet ap kiinnostunut niin Laitatko vaikka mailiosoitteen tänne niin voin lähettää kuvia ja lisätietoja
[/quote]
TÄSSÄ NÄETTE IHKA OIKEAN PENTUTEHTAILIJAN! Minä maksoin vähemmän minun mopsistani joka on rekisteröity! Ymmärrätkö että kasvattajat pyytävät kovempaa hintaa kuin muut siksi että rekisteröinti maksaa. Ja kukaan täysjärkinen ei ota rekisteröimätöntä mopsia juurikaan sen vuoksi ettei vanhempien tai sukulaisten tietoja ole esim lonkista. Toivottavasti et enää koskaan rahasta sairaalla rodulla näin törkeällä tavalla. HÄPEÄ!
[/quote]
Kuten sanottu, pentujen vanhemmilla on kaikki terveystarkastukset tehty, ja tiedot saatavissa mm. netistä ihan julkisesti
[/quote]
kerrotko sitten miksi pentuja ei ole rekisterissä? Olisikohan niin että ahneus iskee ja otat ennemmin vain rahat? En IKINÄ antaisi tuollaiselle ihmiselle koiraa edes lenkitettäväksi. Ruoka, madotus ja elääkäri sirutuksineen ei maksa lähellekään 1800 E.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:50"]Mitä mä luin. Pennut synnytetään keisarinleikkauksella? Onko rodunjalostus mennyt mopsissa jo noin luonnottomuuksiin?
[/quote]
Kyllä, ne on niin yli jalostettuja koiria. Niin montaa vikaa ja vaivaa niillä, että koko rodun olisi vaan annettava kuolla sukupuuttoon. Tässä esim ote Wikipediasta : " Mopsi on altis saamaan lämpöhalvauksen kuumalla säällä ja myös vilustuu helposti, joten se pitää kuivata hyvin kastumisen jälkeen. Joillakin mopseilla on pehmeän kitalaen vuoksi hengitysvaikeuksia, erityisesti jos koira on kiihtynyt, jännittynyt tai ponnistanut kovasti. Hengitysvaikeuksille alttiita ovat erityisesti ylipainoiset mopsit.
Rodussa esiintyy kääpiökoirille ominaisia vikoja, kuten polvivika (patellan luksaatio), selkävika, (legg-perthes), lonkkavika, ja silmäsairauksia, kuten luomen alla olevia ylimääräisiä silmäripsiä. Mopsin silmät ovat suuret ja hieman ulkonevat, minkä vuoksi ne keräävät helposti likaa ja saattavat tulehtua.
Tylppä kuonokaan ei suojaa silmiä, joten ne voivat vahingoittua tavallista herkemmin.[3]. Mopseilla esiintyy myös jonkin verran ihosairauksia, epilepsiaa, kivesvikaa ja ahtaista hengitysteistä johtuvia vaikeuksia."
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:50"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:12"]
Mulla on kaksi 9viikkoista mopsipoikaa vielä kotia vailla, muut pennut lähteneet tällä viikolla uusiin koteihin. Kilttejä ja reippaita poikia, terveistä vanhemmista. Rekisteröityjä eivät ole, mutta sirutettu ja eläinlääkäri tarkastanut. Hinta 1800€/nenä tai jos haluaa molemmat niin 3000€ yhteensä, pennun mukana saa ruokaa ja lelun. Länsisuomen alueella voin tuoda, muuten haku. Jos olet ap kiinnostunut niin Laitatko vaikka mailiosoitteen tänne niin voin lähettää kuvia ja lisätietoja
[/quote]Onko siellä veli astunut siskonsa muuallakin kuin koiratarhassa kun on pokkaa pyytää rekisteröimättömästä roskakoirasta 1800?
[/quote]
Muutaman pentueen kokemuksella tiedän että hinta on ihan sopiva ja menevät sillä kaupaksi. Kyse on suositusta koirarodusta, ja hinnat on kaikilla korkealla. Hinnalla myös karsitaan sopimattomat kodit tiettyyn pisteeseen. Pennut ei tule ilmaiseksi, vanhemmille on teetetty terveystarkastukset, pentuja ruokittu laadukkaalla ruualla, eläinlääkärit maksaa jne. Mopsejen kohdalla tarvitaan astumiseen ihmisen apua, synnytys keisarinleikkauksella jne. Eri asia jos tekee pentuja tehtaassa, pienissä häkeissä ruuantähteillä ruokkien ja ilman lääkäriä. Silloin voi myydäkin halvalla, ja ostaja saa mistä maksaa. Jos sellaista haluaa tukea niin virosta saa halvalla, loppujen lopuksi tulee kyllä yleensä tosi kalliiksi kun pennut ovat niin sairaita. Kukin voi olla mitä mieltä haluaa, mutta minä toimin kuten olen parhaaksi todennut.
[/quote]
Joo kyllä mäkin koirista sen verran tiedän, että pentutehtailijat ovat asia erikseen, mutta en vieläkään ymmärtänyt mihin tuo hinta perustuu?
[/quote]
Jos tämä ei ole pentutehtailija niin kuka sitten on? Ei se tarkoita että koiria huonosti välttämättä hoidetaan vaan sitä että annetaan koirien lisääntyä vapaasti ilman että miettii onko kyseinen koira edes riittävän hyvä lisääntymään
Ja lisäisin vielä tälle pentujen myyjälle, että monesti tehtailijat laittaa yli-hinnan, jolloin ostaja ei epäile kyseessä olevan tehtailija vaan kunnon "kasvattaja". Toiseksi, jos koirille olisi kysyntää, ei niitä mamma-palstalla tarvitsisi kaupitella.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:12"] Mulla on kaksi 9viikkoista mopsipoikaa vielä kotia vailla, muut pennut lähteneet tällä viikolla uusiin koteihin. Kilttejä ja reippaita poikia, terveistä vanhemmista. Rekisteröityjä eivät ole, mutta sirutettu ja eläinlääkäri tarkastanut. Hinta 1800€/nenä tai jos haluaa molemmat niin 3000€ yhteensä, pennun mukana saa ruokaa ja lelun. Länsisuomen alueella voin tuoda, muuten haku. Jos olet ap kiinnostunut niin Laitatko vaikka mailiosoitteen tänne niin voin lähettää kuvia ja lisätietoja [/quote]Onko siellä veli astunut siskonsa muuallakin kuin koiratarhassa kun on pokkaa pyytää rekisteröimättömästä roskakoirasta 1800? [/quote] Muutaman pentueen kokemuksella tiedän että hinta on ihan sopiva ja menevät sillä kaupaksi. Kyse on suositusta koirarodusta, ja hinnat on kaikilla korkealla. Hinnalla myös karsitaan sopimattomat kodit tiettyyn pisteeseen. Pennut ei tule ilmaiseksi, vanhemmille on teetetty terveystarkastukset, pentuja ruokittu laadukkaalla ruualla, eläinlääkärit maksaa jne. Mopsejen kohdalla tarvitaan astumiseen ihmisen apua, synnytys keisarinleikkauksella jne. Eri asia jos tekee pentuja tehtaassa, pienissä häkeissä ruuantähteillä ruokkien ja ilman lääkäriä. Silloin voi myydäkin halvalla, ja ostaja saa mistä maksaa. Jos sellaista haluaa tukea niin virosta saa halvalla, loppujen lopuksi tulee kyllä yleensä tosi kalliiksi kun pennut ovat niin sairaita. Kukin voi olla mitä mieltä haluaa, mutta minä toimin kuten olen parhaaksi todennut.
[/quote]
Itse en kehtaisi myöntää kasvattaneeni mopseja. Kuten itsekin sanoit, niin rotu ei kykene yleensä edes lisääntymään tai synnyttämään ilman ihmisen apua. Keinosiemennys ja keisarinleikkaus. Eikö tämän pitäisi kertoa aika paljon rodun jalostuksesta? Miksi ihmeessä halusit jatkaa tätä ja tukea kyseistä toimintaa?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:50"]
Mitä mä luin. Pennut synnytetään keisarinleikkauksella? Onko rodunjalostus mennyt mopsissa jo noin luonnottomuuksiin?
[/quote]
Samaa tehdään mm. englanninbuldoggien kohdalla.
En ole kaupitellut pentuja vielä missään. Muut pennut tästä pentueesta oli etukäteen varattuja ja menivät niihin koteihin. Perhe johon näiden kahden piti lähteä, joutui perumaan kaupan lapsen sairauden vuoksi. Kaikille oli siis koti jo ennen siitosta, joten mitään myynti-ilmoituksia en ole laittanut mihinkään. Tämä peruutus tuli vasta vajaa viikko sitten, ja ajattelin että hoidan joulun alta pois ja katson sitten laitanko ilmoitusta kehiin vai löytyykö uusi koti lähempää. Nyt kun tämä aloitus sattui tänne tulemaan niin vastasin.
.
Toisekseen en ole mitenkään holtittomasti antanut koirien lisääntyä kuten joku sanoi. Olen elämässäni ollut osallisena kolmessa pentueessa, mikä osaltani on tarkoittanut n. Yhtä pentuetta kymmenessä vuodessa. Vanhemmat on mietitty tarkkaan aina. Ovat aina olleet rekisteröityjä, luonteeltaan ja terveydeltään hyviä, ja kuten sanottu, KAIKKI terveystarkastukset tehty, muutkin kun mitä rodulta vaaditaan rekisteröintiin. Pennut ovat olleet aina rekisterikelpoisia, eli täysin puhdasrotuisia jne. Kaikki nämä tiedot voi ostaja tarkistaa, vanhempien nimillä löytyy koko sukutaulu, rekisteröinnit, terveystarkadtustulokset jne. Jos minusta tekee pentutehtailijan vain se, etten ole lähettänyt kennelliitolle papereita rekisteröintiä varten, niin so be it. Itse tiedän että moni kunnollinen, rekisteroivä kasvattaja toimii paljon vastuuttomsmmin kuin minä. Mä en kasvata näyttelykoiria, ja kodit on olleet aina valmiina, kodit joista kukaan ei oo nähnyt papereita tarpeellisiksi, koska koira tulee kotikoiraksi ja luonne ja terveys ratkaisee. Jos joku tuleva koti olisi pyytänyt rekisteröimään, niin olisin voinut niin tehdäkin. En kuitenkaan halua pentujano näyttelyihin, en tue sellaista toimintaa ja mielestäni se on vastuussa monen rodun, myös mopsin terveyden pilaamisesta ja vie rotua koko ajan huonompaan suuntaan.
Siis sinä aivan vitun pokalla olet "VASTUULLISESTI" antamassa kahta pentua (ja sisarusta!!!!!) samaan kotiin??? Mitä helvettiä?
Mun aivot räjähtää ihan kohta tälle keskustelulle ja toivon todella että tää on trolli vaikka valitettavasti sekä urpokasvattajia että urpomammoja on olemassa. Mut meen nukkumaan ennen ku kiehun yli. Voi jumalauta ihmiset ARGHHH.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 02:26"]
En ole kaupitellut pentuja vielä missään. Muut pennut tästä pentueesta oli etukäteen varattuja ja menivät niihin koteihin. Perhe johon näiden kahden piti lähteä, joutui perumaan kaupan lapsen sairauden vuoksi. Kaikille oli siis koti jo ennen siitosta, joten mitään myynti-ilmoituksia en ole laittanut mihinkään. Tämä peruutus tuli vasta vajaa viikko sitten, ja ajattelin että hoidan joulun alta pois ja katson sitten laitanko ilmoitusta kehiin vai löytyykö uusi koti lähempää. Nyt kun tämä aloitus sattui tänne tulemaan niin vastasin. . Toisekseen en ole mitenkään holtittomasti antanut koirien lisääntyä kuten joku sanoi. Olen elämässäni ollut osallisena kolmessa pentueessa, mikä osaltani on tarkoittanut n. Yhtä pentuetta kymmenessä vuodessa. Vanhemmat on mietitty tarkkaan aina. Ovat aina olleet rekisteröityjä, luonteeltaan ja terveydeltään hyviä, ja kuten sanottu, KAIKKI terveystarkastukset tehty, muutkin kun mitä rodulta vaaditaan rekisteröintiin. Pennut ovat olleet aina rekisterikelpoisia, eli täysin puhdasrotuisia jne. Kaikki nämä tiedot voi ostaja tarkistaa, vanhempien nimillä löytyy koko sukutaulu, rekisteröinnit, terveystarkadtustulokset jne. Jos minusta tekee pentutehtailijan vain se, etten ole lähettänyt kennelliitolle papereita rekisteröintiä varten, niin so be it. Itse tiedän että moni kunnollinen, rekisteroivä kasvattaja toimii paljon vastuuttomsmmin kuin minä. Mä en kasvata näyttelykoiria, ja kodit on olleet aina valmiina, kodit joista kukaan ei oo nähnyt papereita tarpeellisiksi, koska koira tulee kotikoiraksi ja luonne ja terveys ratkaisee. Jos joku tuleva koti olisi pyytänyt rekisteröimään, niin olisin voinut niin tehdäkin. En kuitenkaan halua pentujano näyttelyihin, en tue sellaista toimintaa ja mielestäni se on vastuussa monen rodun, myös mopsin terveyden pilaamisesta ja vie rotua koko ajan huonompaan suuntaan.
[/quote]
Näyttelyasiassa olet kyllä oikeassa.
älkää nyt hyvät ihmiset ottako niin vakavasti näitä hölmöjä jotka trollaavat! järki käteen nyt. ensinnäkin yksikään vanhempi ei ostaisi lapselle joululahjaksi koiraa vaan sillä verukkeella, että lapsi haluaa ja lapsenhan pitää saada mitä hän haluaa tai tulee paha mieli. jos ostaa niin on vähän saatanan tyhmä!
toisekseen sula mahdottomuus saada 1800€ rekisteröimättömiä mopsin pentuja kaupaksi ja muka viellä ennakkoon varattuna, ei kukaan urpo maksa niin paljon. kennelliiton pentuvälityksessäkin tällä hetkellä mopsin pentu rekisteröitynä 1500€.
siinä kaksi varmaa trollia! enkä ihmettelisi jos ap olisi kummankin takana. miettikää ihmiset ennen kuin hikeennytte!
Mitä mä luin. Pennut synnytetään keisarinleikkauksella? Onko rodunjalostus mennyt mopsissa jo noin luonnottomuuksiin?
[/quote]
Kyllä, valitettavasti. Liian suureksi jalostetut päät eivät mahdu synnytyskanavasta. Eikä mopsi ole ainoa sairaasta rodunjalostussuunnasta kärsivä rotu.
En ole kaupitellut pentuja vielä missään. Muut pennut tästä pentueesta oli etukäteen varattuja ja menivät niihin koteihin. Perhe johon näiden kahden piti lähteä, joutui perumaan kaupan lapsen sairauden vuoksi. Kaikille oli siis koti jo ennen siitosta, joten mitään myynti-ilmoituksia en ole laittanut mihinkään. Tämä peruutus tuli vasta vajaa viikko sitten, ja ajattelin että hoidan joulun alta pois ja katson sitten laitanko ilmoitusta kehiin vai löytyykö uusi koti lähempää. Nyt kun tämä aloitus sattui tänne tulemaan niin vastasin. . Toisekseen en ole mitenkään holtittomasti antanut koirien lisääntyä kuten joku sanoi. Olen elämässäni ollut osallisena kolmessa pentueessa, mikä osaltani on tarkoittanut n. Yhtä pentuetta kymmenessä vuodessa. Vanhemmat on mietitty tarkkaan aina. Ovat aina olleet rekisteröityjä, luonteeltaan ja terveydeltään hyviä, ja kuten sanottu, KAIKKI terveystarkastukset tehty, muutkin kun mitä rodulta vaaditaan rekisteröintiin. Pennut ovat olleet aina rekisterikelpoisia, eli täysin puhdasrotuisia jne. Kaikki nämä tiedot voi ostaja tarkistaa, vanhempien nimillä löytyy koko sukutaulu, rekisteröinnit, terveystarkadtustulokset jne. Jos minusta tekee pentutehtailijan vain se, etten ole lähettänyt kennelliitolle papereita rekisteröintiä varten, niin so be it. Itse tiedän että moni kunnollinen, rekisteroivä kasvattaja toimii paljon vastuuttomsmmin kuin minä. Mä en kasvata näyttelykoiria, ja kodit on olleet aina valmiina, kodit joista kukaan ei oo nähnyt papereita tarpeellisiksi, koska koira tulee kotikoiraksi ja luonne ja terveys ratkaisee. Jos joku tuleva koti olisi pyytänyt rekisteröimään, niin olisin voinut niin tehdäkin. En kuitenkaan halua pentujano näyttelyihin, en tue sellaista toimintaa ja mielestäni se on vastuussa monen rodun, myös mopsin terveyden pilaamisesta ja vie rotua koko ajan huonompaan suuntaan.
[/quote]
Miksi et sitten rekisteröi pentuja?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 09:06"]
[/quote]
Kyllä, valitettavasti. Liian suureksi jalostetut päät eivät mahdu synnytyskanavasta. Eikä mopsi ole ainoa sairaasta rodunjalostussuunnasta kärsivä rotu.
[/quote]
Mopsit synnyttävät normaalisti alakautta, ei keisarinleikkauksella. Ihme "asiantuntijoita" täällä. Ihana ja kiltti rotu lapsiperheeseen, suosittelen. Kolmen mopisin kokemuksella voin todeta, että ihan yhtä terve rotu kuin muutkin. Ainoastaan kuumat kesäpäivät säälittävät, koska sillon mopsin hengitys tosiaan on kamalaa kuunneltavaa ja eläin ehkä kärsii. Tosin mopsi nukkuu yleensä viileässä kuumalla ilmalla. Rotu ei myöskään sovi sellaiselle, joka haluaa urheilullisen koiran, koska mopsi on jalostettu sylikoiraksi ja nauttimaan lähinnä kotisohvasta ja ruuasta. Silloin ei sen hengityskään rohise. Mutta pitkälle lenkille en veisi. No, en kyllä lenkkeile itsekään. Ai niin, silmiä ja nenäruttua pitää muistaa putsata säännöllisesti ja rasvaa kuivaan kuonoon. Tuota kuonoa voisi kyllä jalostajat alkaa kasvattaa takaisin, esim. Usassa mopseilla on enemmän kuonoa.
[/quote]
Puhut itsesi pussiin. Väität, että haluat pennuille hyvät ja vastuulliset kodit, mutta olet kuitenkin valmis tarjoamaan pentuja ihmiselle, jonka lapsi haluaa koiran joululahjaksi.
Ihminen, joka oikeasti huolehtii kasvattamistaan pennuista, ei ikinä eikä koskaan myy pentuja ihmiselle, joka hetken mielijohteesta haluaa koiran.
1.Et tasan saa koiraa jouluksi 2.Älä missään nimessä ota mopsia 3.Parempi ettet hanki sitä koiraa nyt. Lapselle ensin vaikka gerbiili tai hamsteri?
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:46"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 01:12"]
Mulla on kaksi 9viikkoista mopsipoikaa vielä kotia vailla, muut pennut lähteneet tällä viikolla uusiin koteihin. Kilttejä ja reippaita poikia, terveistä vanhemmista. Rekisteröityjä eivät ole, mutta sirutettu ja eläinlääkäri tarkastanut. Hinta 1800€/nenä tai jos haluaa molemmat niin 3000€ yhteensä, pennun mukana saa ruokaa ja lelun. Länsisuomen alueella voin tuoda, muuten haku. Jos olet ap kiinnostunut niin Laitatko vaikka mailiosoitteen tänne niin voin lähettää kuvia ja lisätietoja
[/quote]Onko siellä veli astunut siskonsa muuallakin kuin koiratarhassa kun on pokkaa pyytää rekisteröimättömästä roskakoirasta 1800?
[/quote]
Muutaman pentueen kokemuksella tiedän että hinta on ihan sopiva ja menevät sillä kaupaksi. Kyse on suositusta koirarodusta, ja hinnat on kaikilla korkealla. Hinnalla myös karsitaan sopimattomat kodit tiettyyn pisteeseen. Pennut ei tule ilmaiseksi, vanhemmille on teetetty terveystarkastukset, pentuja ruokittu laadukkaalla ruualla, eläinlääkärit maksaa jne. Mopsejen kohdalla tarvitaan astumiseen ihmisen apua, synnytys keisarinleikkauksella jne. Eri asia jos tekee pentuja tehtaassa, pienissä häkeissä ruuantähteillä ruokkien ja ilman lääkäriä. Silloin voi myydäkin halvalla, ja ostaja saa mistä maksaa. Jos sellaista haluaa tukea niin virosta saa halvalla, loppujen lopuksi tulee kyllä yleensä tosi kalliiksi kun pennut ovat niin sairaita. Kukin voi olla mitä mieltä haluaa, mutta minä toimin kuten olen parhaaksi todennut.
[/quote]
Joo kyllä mäkin koirista sen verran tiedän, että pentutehtailijat ovat asia erikseen, mutta en vieläkään ymmärtänyt mihin tuo hinta perustuu?