Mikä on teidän joulun teema ja väri?
Meillä on tänä vuonna punaista ja valkoista. Pari vuotta meni valkoisella ja hopealla. Ja teema on 70-80 luku.
Kommentit (56)
Meillä on sellainen vampyyri joulu. Olen gootti ja myös pukeudun teemaan sopivasti jouluna. Mulla on musta tonttulakkikin. Viime jouluna meillä oli metsäteema. Oli havuja ja puita paljon. Silloin olin metsänkeiju:) Ei mul oo mitään pakkomiellettä mihinkään väriin.
Meillä on kaiken kirjava. Yritin miehelle puhua että koristeltaisiin kuusi kivasti. Mutta kuulemma lasten homma se on. Lapset valkkasi koristeet kaupasta ja kuusessa on nyt punaista, kultaista, hopeaa ja sinistä koriste nauhaa. Ja siihen lisäksi erivärisiä palloja plus muuta sälää.
Ensi jouluksi tulee naked christmas. Silloin on riisuttu ja yksinkertainen sisustus. Olen jo sopinut erään joululehden kanssa tästä. Oon todella innoissani!
Meillä tyyli on 80-luku, tarkemmin cassette playa ja joulun väreinä neonvärit
Päävärinä neonvihreä.
Meillä on teemana Kristuksen syntymä ja väreinä perinteiset punainen ja vihreä.
Hö, no onpa täällä ihmiset joulumielellä kun teilataan kaikkien sisustukset! :P Meillä on ensimmäinen ihka oikea omassa kotona vietettävä joulu miehen kanssa, ja sikäli ei ole paljoa niitä entisiäkään koristeita. Ne mitä ollaan nyt ostettu, on olleet sitä "uutta" värimaailmaa, eikä aina sitä samaa punaista, vihreää ja kultaista. Ymmärrän toki myös, jos sitä perinteistä joulua pitää kauniina, oma silmä vaan kaipaa välillä muutosta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:18"]
Hö, no onpa täällä ihmiset joulumielellä kun teilataan kaikkien sisustukset! :P Meillä on ensimmäinen ihka oikea omassa kotona vietettävä joulu miehen kanssa, ja sikäli ei ole paljoa niitä entisiäkään koristeita. Ne mitä ollaan nyt ostettu, on olleet sitä "uutta" värimaailmaa, eikä aina sitä samaa punaista, vihreää ja kultaista. Ymmärrän toki myös, jos sitä perinteistä joulua pitää kauniina, oma silmä vaan kaipaa välillä muutosta.
[/quote]
Mitkä on ne teidän värisävyt?
Teemana sirkus. Tai lähinnä apinaorkesteri. Monta pientä lasta ja aikuista samassa paikassa. Päävärinä punainen mutta kodin sisustusta ei ole täysin uusittu joulun takia. Joten kaikkea väriä löytyy.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:57"]
Ostatteko te siis joka vuosi uudet koristeet ja heivaatte vanhat roskikseen? Vai? Harvoilla kai on niin isot säilytystilat nykyään, että voisi olla kymmenet eriväriset kuusenkoristeet, jouluverhot ja erilaisia vaihtuvia tonttu- ja kultaporoteemoja säilössä.
[/quote]
Ei tietenkään kaikkea. Sisustus on valmiiksi neutraali ja asunto pieni, joten se ei tarvitse koristeröykkiöitä ollakseen jouluinen. Luovuutta toki tarvitaan.
Jouluvalot ovat samat joka vuosi. Koritelen piparkakkutalon teemaväriin sopivilla karkeilla. Paketoin lahjat teemaväriin, papereita ostetaan joka vuosi lisää kuitenkin. Kuusessa voi olla muitakin koristeita kuin palloja, minulla on sarjat punaisia ja kultaisia palloja, ja muita koristeita valkoisina ja hopeisina. Siinä on jo neljä eri teemaväriä. Pienet asiat tuovat lisäväriä, esimerkiki karkit, lautasliinat ja kynttilät. Niitä ostan tietenkin joka vuosi.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:42"]
Meil on violetti, mustaa ja valkoista. Valkoinen kuusi jossa violetteja palloja ja mustaa nauhaa. Lahjat oon paketoinut violetilla paperilla joissa valkoista nauhaa. Ikkunassa mustia suuria tähtiä ja valkoiset verhot. Violetti karvamatto lattialla ja musta fatboy. Tykkään!
[/quote]
Hyi, vihaan violettia ja tuota väriyhdistelmää.
[/quote]
Samma här.. tuosta puuttuu vain hopea, kimalteet ja kristallit..
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:05"]
Hei, nyt on joulu eikä häät! Joulussa on väriä ja teemaa ihan riittämiin ilman mitään keinotekoisia kotkotuksia. Tuosta hienostelusta tulee aina mieleen, että porukalla on jotain peiteltävää, joten naamioidaan se sitten teemaan ja väriin. Otetaan vaan ihan rennosti, ollaan pitkin ja poikin, miten vain parhaalta tuntuu. Ei jouluna pidä olla tikunnokassa. Rentouttavaa joulua kaikille ilman teemoja!
[/quote]
Sinun on ehkä vaikea uskoa sitä, mutta monet meistä varmasti nauttivat kotinsa koristelemisesta ja siivoamisesta, eikä kodin kauniiksi laittaminen tunnu millään tavalla vaivalloiselta tai nipottamiselta. Se on minusta ainakin ihanaa. :) Lisäksi tietysti haluan lapsille erikoishienon joulutunnelman enkä pelkkää "kuusi sisään ja kaupassa valmispaketoidut lahjat alle, se on siinä". Tosin en muutenkaan ole sellainen ihminen, jonka unelmien täyttymys olisi maata sohvalla lomalla.
Teema on yksinäisyys ja väri on musta :(