Mikä on teidän joulun teema ja väri?
Meillä on tänä vuonna punaista ja valkoista. Pari vuotta meni valkoisella ja hopealla. Ja teema on 70-80 luku.
Kommentit (56)
Meil on violetti, mustaa ja valkoista. Valkoinen kuusi jossa violetteja palloja ja mustaa nauhaa. Lahjat oon paketoinut violetilla paperilla joissa valkoista nauhaa. Ikkunassa mustia suuria tähtiä ja valkoiset verhot. Violetti karvamatto lattialla ja musta fatboy. Tykkään!
Hm, teema on "hengissä katastrofin keskellä" ja väri riemunkirjava.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:42"]
Meil on violetti, mustaa ja valkoista. Valkoinen kuusi jossa violetteja palloja ja mustaa nauhaa. Lahjat oon paketoinut violetilla paperilla joissa valkoista nauhaa. Ikkunassa mustia suuria tähtiä ja valkoiset verhot. Violetti karvamatto lattialla ja musta fatboy. Tykkään!
[/quote]
white trash
No ei todellakaan ole wt! Meillä on tyylikästä! Sisutuksemme esiteltiin eräässä lehdessäkin syksyllä..
Meillä on samat jutut joka vuosi. Samat punaiset verhot, liinat, viltit ja tyynynpäälliset, Aarikan tontut ja kyntteliköt, valkoiseksi maalattu puinen joulukalenteri, joulukuusessa samat koristeet. Joulun jälkeen nämä tavarat kerätään laatikkoon ja ens vuonna joulukuussa taas otetaan esille. Mitä suotta hyviä vaihtamaan. Kerran vuodessa ne kuitenkin on vaan esillä. Lapsille tutut joulutavarat tulleet tärkeiksi ja aikuisina varmaan edelleen :)
Vallitseviin väri punainen.
Ihanaa että muillakin on teemakoristeet! Meillä on aina joulun perusteemana perinteisyys ja maalaismaisuus. Jokaiseen jouluun kuuluu siis värimaailmasta riippumatta oikea kuusi, kyntteliköt ikknalaudalla, jouluvalot pihakuusessa, lyhteet ja havukoristeet. Siihen lisäksi on aina sitten erillinen teema. Viime vuonna oli vanhanajan tonttuja ja värinä punainen ja vihreä, nyt tänä vuonna poroja ja värinä kulta :)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:47"]
No ei todellakaan ole wt! Meillä on tyylikästä! Sisutuksemme esiteltiin eräässä lehdessäkin syksyllä..
[/quote]
Esko Eerikäisen naamakin on usein lehdessä mutta on hän silti white trash
Meillä on vasta traditiot syntymässä nyt kun on lapsi, ajatelimme miehen kanssa että valkoinen ja hopea on meidän pohja värit nyt ja seuraavat vuodet. Punainen on tämän vuoden "lisäväri" joka sitten vaihtuu varmaan joka vuosi.
Pirttimökkijoulu. Punaista ja luonnosta koristeita.
Teema? Meillä on joka joulu samat koristeet. Minusta on ihanaa kaivaa kaapinperältä esiin ne jo omasta lapsuudesta tutut kuusenpallot tai lasten värkkäämät rakkaat tontut ja enkelit. En haluaisi mitään vaihtuvaa teemaa, vaan päinvastoin haluan, että jouluna kaikki on aina samannäköistä ja ruuatkin on aina samoja.
Hahhahhaa. Kuolen nauruun. Addams Family-joulu. Keksikää lisää.
Valitaan aina teemaksi joku väri. Yleensä päädytään punaiseen, hopeiseen tai kultaan. Viime jouluna meillä oli pelkkää vihreää ja se oli todella kiva! Harmoninen sisustus ilman aksenttivärejä, kuusessa vain kynttilät ja erilaisia vihreitä palloja, koristeena havuja ja joulupöydässä vihreät kynttilät ja liinat, vihreät jouluverhot. Yksivärisyys näytti todella raikkaalta, kun se ei ollutkaan perinteistä punaista.
Joulupöytä on turkoosia (vain pieniä yksityiskohtia), tummansinistä, hopeaa ja harmaata :) Joskus jotain vähän erilaista. Tuli vuosia sitten ostettua sini-hopeasävyinen joulupallosetti, ja siitä tuo idea sitten levisi joulupöydän kattamiseen, kun löytyy tummansiniset lautasetkin valmiiksi. Muuten eleetön kattaus, mutta ajattelin noilla väreillä tuoda jotain uutta ja erilaista. Punaista ja kultaista löytyy sitten makuuhuoneesta. Minua nimenomaan ahdistaa joulussa se, kuinka sen pitäisi aina olla samanlaista. Jotkut jutut saa pysyä muuttumattomana, mutta itse haluan aina jotain vähän uutta!
Ostatteko te siis joka vuosi uudet koristeet ja heivaatte vanhat roskikseen? Vai? Harvoilla kai on niin isot säilytystilat nykyään, että voisi olla kymmenet eriväriset kuusenkoristeet, jouluverhot ja erilaisia vaihtuvia tonttu- ja kultaporoteemoja säilössä.
Teemaa ei ole. Värit kulta ja punainen.
Joulupaketit on tänä vuonna vihreitä meillä.
Teemana on, että itse tehdään vain ne, joita ei kaupasta hyvinä saa: lue piparit, joulutortut ja rosolli sekä hedelmäkakku.
[/quote]
jollakin on vähän pakkomielle vissiin tuohon väriin?
[/quote]
Hyi, vihaan violettia ja tuota väriyhdistelmää.
Hei, nyt on joulu eikä häät! Joulussa on väriä ja teemaa ihan riittämiin ilman mitään keinotekoisia kotkotuksia. Tuosta hienostelusta tulee aina mieleen, että porukalla on jotain peiteltävää, joten naamioidaan se sitten teemaan ja väriin. Otetaan vaan ihan rennosti, ollaan pitkin ja poikin, miten vain parhaalta tuntuu. Ei jouluna pidä olla tikunnokassa. Rentouttavaa joulua kaikille ilman teemoja!
Hmm.. Lasten joulu ja mikä vaan väri mitä nyt sattuu löytymään lasten mielestä kivaa ja ihanaa? :D