Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaako puheliaat ihmiset vievänsä tilaa muilta ihmisiltä?

Vierailija
20.10.2021 |

Hiljaisemmille aina jankutetaan että sano sinäkin jotain, mutta puheliaille ei sanota, että ole sinäkin hiljaa välillä. Jouduin äsken puhumaan tosi puheliaan ihmisen kanssa asiasta, joka piti tänään saada hoidettua. Kymmenen minuutin asiaan meni vajaa tunti, koska hän ei osannut sulkea suutaan. Ei edes vaikka aloin puhua päälle. Ja korvat ei tietenkään toimi silloin, kun oma suu käy. Puheliaat ihmiset, olkaa niin kilttejä ja opetelkaa huomioimaan muut ihmiset. Joskus voi jonkun asian jättää vaikka sanomatta ja kuunnella mitä muilla on sanottavaa.

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhelias ja kyllä hiljaisemman ihmisen kanssa keskustellessa on pakko aktiivisesti hillitä itseään jotta toinenkin saa suunvuoron. Opettelua on vaatinut, höpöttäminen vie mennessään varsinkin kun innostun. Töissä onnistun mielestäni olemaan aika asiallinen.

Vierailija
2/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin tehnyt melkein samasta aiheesta aloituksen tänne. Mietin tosiaan, tajuavatko puheliaat ihmiset olevansa liian puheliaita. Ja miksi he täyttävät jokaisen toisen henkilön hengitystauon puheella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisissa kulkuvälineissä on rasittavaa, jos siellä on joku pulputtaja. Kaikki joutuvat kuuntelemaan.

Vierailija
4/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma näin etäpalavereiden aikana kun muut voivat kirjoittaa juttunsa kommenttikenttään sillä aikaa kun höpöttäjä höpöttää. Voitkin tarkistaa tällä mittarilla oletko tällainen liikaa puhuja.

Vierailija
5/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasissa tilanteissa mä vaan töykeästi keskeytän toisen puhetulvan ja sanon että selvitetään tää asia. En anna periksi, jos toinen ei anna puhua niin puhun itse sen päälle. Ei kiinnosta kuunnella mitään turhaa lätinää 5x sen verran kuin oikeasti olisi tarvetta.

Vierailija
6/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollasissa tilanteissa mä vaan töykeästi keskeytän toisen puhetulvan ja sanon että selvitetään tää asia. En anna periksi, jos toinen ei anna puhua niin puhun itse sen päälle. Ei kiinnosta kuunnella mitään turhaa lätinää 5x sen verran kuin oikeasti olisi tarvetta.

Kuten sanoin, aloinkin puhua päälle, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Työympäristössä on erittäin epäammattimaista alkaa räyhätä kenellekään.

ap

Vierailija
7/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, aloinkin puhua päälle, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Työympäristössä on erittäin epäammattimaista alkaa räyhätä kenellekään.

ap

Mitä siis tarkalleen ottaen sanoit? Pidä turpasi kiinni?

Vierailija
8/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiantuntijatyössä, jossa hoidan asiakkaiden toimeksiantoja. Joskus kiire voi olla aikamoinen, eikä asiakas ymmärrä, että senkin ajan kun kuuntelen puhelimessa hänen selitystään, miksi juuri hänen asiansa on kiireellisempi kuin kaikkien muiden, voisin olla tekemässä töitä, myös sitä hänen asiaansa. Ja sillä ihan todella on merkitystä toimeksiantojen hoitamistehokkuuteen, kuuntelenko joka päivä turhia jaarituksia vai en. Tämän kun asiakkaat ymmärtäisivät, niin kaikilla olisi mukavampaa ja hommat hoituisi tehokkaammin.

Vierailija
9/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ihminen on puhelias, ei tarkoita, että hän puhuu päälle tai on tilannetajuton.

Vierailija
10/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja unohdetaan se kohteliaisuus. 

Vierailija
11/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asiantuntijatyössä, jossa hoidan asiakkaiden toimeksiantoja. Joskus kiire voi olla aikamoinen, eikä asiakas ymmärrä, että senkin ajan kun kuuntelen puhelimessa hänen selitystään, miksi juuri hänen asiansa on kiireellisempi kuin kaikkien muiden, voisin olla tekemässä töitä, myös sitä hänen asiaansa. Ja sillä ihan todella on merkitystä toimeksiantojen hoitamistehokkuuteen, kuuntelenko joka päivä turhia jaarituksia vai en. Tämän kun asiakkaat ymmärtäisivät, niin kaikilla olisi mukavampaa ja hommat hoituisi tehokkaammin.

Sille asiakkaallekin voi sanoa, että päätetään tämä keskustelu tähän, että pääsen hoitamaan asiaa.

Vierailija
12/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se hiljainen alistui, eikä osannut sanoa että nyt riittää?

Vierailija
13/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tajuaa. Mä sanonkin nykyään puheripuliselle, että hoidetaan ja sovitaan tämä asia nyt nopeasti ja tehokkasti, ja voit sitten mennä lörpöttelemään jollekin muulle niin minä pääsen hoitamaan asian. Tehoaa aina kertaluontoisesti ja seuraavan kerran saa sitten sanoa saman asian uudestaan.

Vierailija
14/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ihminen on puhelias, ei tarkoita, että hän puhuu päälle tai on tilannetajuton.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
15/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toki aina, mutta minun kokemukseni mukaan se tarkoittaa hyvin usein juuri sitä.

ap

Vierailija
16/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Jos omasta mielestäsi olet hyvä keskustelija ja sinulla on hyvä tilannetaju, mitäpä, jos keskustelisit aiheesta sen sijaan, että painelet sitä yhtä emojia monta kertaa? Olen valmis vaihtamaan mielipiteitä kanssasi.

Vierailija
17/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. 

Vierailija
18/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toki aina, mutta minun kokemukseni mukaan se tarkoittaa hyvin usein juuri sitä.

ap

Ehkä olisi hyvä tässä määritellä, mitä puhelias ihminen tarkoittaa. Tarkoittaako se mielestäsi sitä, että henkilö puhuu paljon, vai sitä, että henkilö esim. tekee aloitteita keskusteluihin ja juttelee mielellään vaikka vähän tuntemattomammillekin ihmisille?

Vierailija
19/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille asiakkaallekin voi sanoa, että päätetään tämä keskustelu tähän, että pääsen hoitamaan asiaa.

Luuletko, etten ole sanonut. Tämä ei vaan auta mitään puheliaan ihmisen kohdalla. Vaikka kuinka yrittää lopettaa, niin toinen vaan jatkaa juttujaan, jotka on jo kertonut tai joilla ei asian hoitoon ole mitään vaikutusta. Jos olisin yrittäjä, löisin luurin korvaan, mutta työntekijänä en voi niinkään tehdä.

Vierailija
20/180 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhelias itse ja pyrin huomioimaan muita parhaani mukaan. Ajatukseni juoksee myös monesti paljon nopeammin, kun hiljaisemmalla/verkkaisemmalla, joka puolestaan turhauttaa minua, mutta toki en sitä tuo esille. Hyvää keskustelutaitoa/tilannetajua/käytöstapoja on molemmilta osapuolilta yrittää huomioida toisen erilaisuutta. Parasta yhteistyötä olen tehnyt jo eläkkeelle jääneen työparin kanssa, joka oli tyystin erilainen, kun itse olen. Hän pakotti minut hidastamaan tapaani olla vuorovaikutuksessa ja minä häntä nopeuttamaan omaansa. Hänen verkkaisuutensa takasi hyvän laadun työlle ja minun nopeuteni sen, että hommat eteni ja pysyttiin aikatauluissa. Minusta asiasta voi sanoa nätisti esim. sähköpostilla, jos muuten ei saa suunvuoroa. Sen sijaan, että taas haukutaan AV-palstalla nimettömänä ja asiaan ei tule muutosta, mutta saadaanpa haukkua selän takana. Tämmöiseksihän tämä Suomen maassa on mennyt politiikkaa myöten. Asiat polarisoidaan ja tärkeintä on saada toinen nolattua tai haukuttua sen sijaan, että asiasta oikeasti ja aidosti keskusteltaisiin. Aloittaja voi ottaa tästä koppia tai toki vain alkaa alapeukuttaa. Kiitos ja anteeksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi