Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huusin lapselleni. Taas.

Vierailija
21.12.2014 |

Ei se huutaminen mitään auta, mutta en vaan voi itselleni mitään.
Se raivo siihen kitinään, tuntuu että voisin mätkiä lasta kunnolla. Välillä tekisi mieli vaan ottaa kiinni ja ravistaa ja ravistaa ja ravistaa ja huutaa niin että menetän ääneni loppuiäksi. 
Mä en vaan jaksa sitä vitun pelleilyä kun pitää pukea vaatteet päälle, en vaan jaksa.
Lapsi (3,5v) joka osaa pukea housut, osaa pukea paidan, osaa pukea haalarin, osaa pukea kengät, heittäytyy täysin avuttomaksi jaa räkyy lattialla että "äiti täytyy, äiti täytyy!!!!!!". Ja minä ilmoitan ensin rauhallisesti että äiti ei pue, äiti voi sitten auttaa, mutta nyt lapsi saa nousta. 
Lapsi vain makaa lattialla ja huutaa. Pysyn rauhallisena, toistan, toistan, toistan, toistan rauhallisella äänellä että nyt lapsi saa luvan ousta, jos ei pääse ylös lattialta ei voi myöskään mennä ulos leikkimään. 
Kun lapsi huomaa että joutuu antamaan periksi hän keksii seuraavan asian mistä huutaa. 
Ja seuraava.
JA seuraava.
ja seuraava.
Ja lopulta en enää jaksa, en jaksa enkä pysty pysymään rauhallisena kun tämä sama käydään läpi monta kerta viikossa.
Heitän vantut, kengät, sukat (mitkä on HUONOSTIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!! vaikka kuinka yrittäisi) mikä tahansa sitten olemaan kitinän aihe juuri sillä hetkellä nurkkaan ja huudan lapselle että nyt riittää!!!!!!!!!
Äiti ei jaksa tätä!!!!!!!!!!!!!!!!
Sinne se nyt lähti isänsä kanssa (koska isähän ei saa pukea eikä auttaa, ÄITIN TÄYTYYYYYY!!!!!!!!!!!!) käymään kaupassa, ja minä jäin kotiin potemaan morkkista. 

Helvtti....
hetken päästä pyydetään taas molemmat anteeksi, ja minä yritän, yritän, yritän skarpata ja tsempata ensi kerralla, ja joskus jaksan ja menee hyvin, mutta joskus olen vain niin väsynyt itsekin etten jaksa yhtään varinkaan kun on jo puolen tunnina ajan koittanut ysyä rauhalisena. 
Prkl....

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäiden ei pitäisi saada lisääntyä.

No tästä olen samaa mieltä, mutta ei ap kyllä kusipäältä kuulosta, ihan perus pikkulapsen äidiltä vaan.

Vierailija
2/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:00"]

Oli ihanaa raskautua? AWW, äidinrakkaus... Ihana äiti olet ja kodissasi tuoksuu pulla ? ; )

[/quote]
Ei ollut ihanaa "raskautua". Raskas oli helvetti. LAstani rakastan, mutta en näitä tahtojen taisteluja. Ja itseasiassa, täällä tuoksuu usein pulla tai kakku tai sämpylät koska leivomme usein yhdessä ja teemme paljon kaikkea kivaa.
Onneksi elämässä on muutakin kuin taistelua ja huutoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:00"]

Oli ihanaa raskautua? AWW, äidinrakkaus... Ihana äiti olet ja kodissasi tuoksuu pulla ? ; )

[/quote]
Ei ollut ihanaa "raskautua". Raskas oli helvetti. LAstani rakastan, mutta en näitä tahtojen taisteluja. Ja itseasiassa, täällä tuoksuu usein pulla tai kakku tai sämpylät koska leivomme usein yhdessä ja teemme paljon kaikkea kivaa.
Onneksi elämässä on muutakin kuin taistelua ja huutoa. 

[/quote] Raskas=raskaus mutta fiksuna varmaan tajusitkin että se oli typo. 

Vierailija
4/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Ei se lapsi huutoon säry, kunhan pyytää anteeksi. Sinkkosen juttuja lue.

Vierailija
5/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaltahan se tuntuu itsestä jälkeenpäin mutta ihmisiä me äiditkin vaan ollaan.Ja toisaalta ei aikuisenkaan tarvitse kaikkea sietää-lapselle laitetaan rajat.Mut tottahan se on et huutaminen ei oo paras tapa ja sitä voi pyyyää lapselta anteeksi.

Vierailija
6/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin äiti huusi. En mä siitä rikki mennyt. Enpä ole ainakaan sellainen leväperäinen kusipää pumpulilapsi, joka ei osaa ottaa mistään vastuuta, kun vanhemmat ovat vaan lässyttäneet ja kehuneet.

Vierailija
7/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauha maassa, lasagne vatsassa, saaristolaisleivät kohoamassa.... Poika sekoitti jauhot ja oli taas hyväntuulinen reipas oma itsensä, joka osaa vaikka mitä.
Kyllä tämä tästä, ensi kerralla pärjään taas paremmin.

Vierailija
8/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tiedän. Meillä lapsi on mallia korvaton. Ei vain kuuntele mitään, mitä sanotaan. Jatkuva paskamutsiolo päällä. Ja en ole samaa mieltä siitä, että lapsi ei menisi rikki. Jos haluaa, että lapsesta tulee aikuinen, jolla on hyvä itseluottamus, tämä huutaminen ei ole todellakaan oikea tie. En siis halua ap sua syyllistää, syyllistän tässä itseäni. Mun vanhemmat ovat olleet oikeasti ihan hyvä vanhemmat, mutta huudettu on, liikaa, ja kyllä se on muhun vaikuttanut.

Tämän tiedostaminen ei kuitenkaan näy auttavan :(

Vierailija
9/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, valitusta, valitusta aihe vain muuttuu jos jonkin ratkaisee, kyse on siis silkasta tahtojen taistosta, valtataistelusta ja huomion hakuisuudesta. Hermothan siihen silloin tällöin menee, pinna saa ja kuuluukin joskus palaa En uskl itse huudon satuttavan lasta, enemmän uskon siihe  mitä sanotaan satuttavan, jos lasta nälvii niin itsetuntoon se vaikuttaa ja oman arvon tuntoon vaikka kuiskisi pahat sanat, jos taas vaikka huutaa että nyt minä hermostun kun mikään ei ole hyvin, hermot menee! Niin tuskinpa lasten sisintä kauheasti koskettaa.

Tsemppiä! Itselläkin on  usein paha mieli kun näissä taistoissa joskus repeän raivosta ja poistun.

Vierailija
10/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä huutaa pää punaisena ja sitten pytää anteeksi, aika hukassa on lapsiparka, että mikä on oikein ja mikä väärin.

Lapsilla on nuo uhmaiät sun muuta, jotka kuuluu asiaan. Kiukutteluun ei ole aina tarvis vastata mitenkään. Se menee kyllä ohi, mutta jos äiti reagoi jokaiseen asiaan, siitä tulee "hauska leikki" joka ei lopu koskaan.

Joskus hermostuminen ja huutaminen ei niin paha juttu ole, kunhan lapsi tietää miksi äidin käämit paloivat. Soutaminen ja huopaaminen ei ole kovin hyvä idea.

Vierailija
11/11 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:18"]

Välillä huutaa pää punaisena ja sitten pytää anteeksi, aika hukassa on lapsiparka, että mikä on oikein ja mikä väärin.

Lapsilla on nuo uhmaiät sun muuta, jotka kuuluu asiaan. Kiukutteluun ei ole aina tarvis vastata mitenkään. Se menee kyllä ohi, mutta jos äiti reagoi jokaiseen asiaan, siitä tulee "hauska leikki" joka ei lopu koskaan.

Joskus hermostuminen ja huutaminen ei niin paha juttu ole, kunhan lapsi tietää miksi äidin käämit paloivat. Soutaminen ja huopaaminen ei ole kovin hyvä idea.

[/quote]
Ai lapselle ei saa opettaa että anteeks voi pyytää?
Mitä soutaamista ja huopaamista se on jos lapsen kanssa puhuu ja sanoo että tietää että ei saisi huutaa niin rumasti lapselle, mutta joskus ei voi muuta kun suuttuu niin paljon lapselle kun lapsi vaan keksii kaikkea turhaa eikä kuuntele yhtään?
Lapsiko voi paremmin siitä että oppii että huutaminen on ihan ookko eikä anteeksipyyntöjä tarvita?