Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keväällä Pariisiin, minkä muun maan/kaupungin yhdistäisitte matkaan? Apua :)

Matkustaja
20.10.2021 |

Hei, olen siis lähdössä mieheni kanssa keväällä Pariisiin, tarkalleen ottaen huhti-toukokuussa. Haluaisin yhdistää tähän matkaan jonkun muunkin maan, koska menemme viikoksi enkä välttämättä jaksa olla Pariisissa kokonaista viikkoa, vaan haluan nähdä muutakin samalla. Mitä suosittelisitte, jotka olette enemmän matkustaneet? Saksassa ja Sveitsissä ollaan käyty molemmat eikä näiden maiden kulttuuri oikein innosta muutenkaan, Espanjassa on kylmä tuohon aikaan ja emme oikein sinnekään välitä mennä, Brysselissä ei olisi tarpeeksi nähtävyyttä mielestäni, Amsterdam ei kiinnosta... Ääh. Onko tämä mahdotonta :D

Lontoo kiinnostaisi, koska Pariisista pääsee sinne helposti, mutta minä haluaisin käydä esimerkiksi Warner Bros -studiolla, ja miestä ei kiinnosta se yhtään, ja tuntuu tylsältä lähteä Lontooseen käymättä siellä koska se olisi tärkein nähtävyys minulle ja tuskin tulen montaa kertaa Lontoossa käymään.

Italia kiinnostaisi meitä molempia! Mutta pääsisikö sinne Pariisista helposti/halvalla...

Lisää saa ehdottaa, vaikka kuulostankin nyt krantulta ja olenkin sitä. :D

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on oikeastaan lyhyt aika Pariisissa, en itse lähtisi muualle tuossa ajassa. Pariisissa on nimittäin erittäin paljon nähtävää ja museoita, tapahtumia yms. Jos kuitenkin lähdette niin kokeilkaa Lyonia, kaunis kaupunki ja ihana tunnelma ja suhteellisen lähellä junalla. Myös Nizza, Marseille, Normandian rannikkoseutu ja Bordeaux voisi olla mielenkiintoisia.

Vierailija
22/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

thaimaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi toista maata tuohon. Tekisin Ranskan sisällä muutaman junaretken lähikaupunkeihin.

Pikajunalla kyllä pääsee Belgiaan ja edellä mainittuun Luxemburgiin nopeasti. Samassa ajassa mitä jollain paikallisjunalla jyskyttää Ranskassa, mutta ehkä katsoisin noita nopeita junayhteyksiä Ranskan sisällä kuitenkin. 

Vierailija
24/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luxembourg

Vierailija
25/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et voi tehdä lontoossa muutamaa tuntia jotain muuta ja mies jotain muuta? Istuu vaikka pubissa, ellei muuta keksi siksi aikaa.

Tosin en kyllä yhdistäisi Lontoota ja Pariisia viikossa, jos sattuu molemmista tykkäämään. Olen käynyt kaksi kertaa Pariisissa ja se ei ollut mun paikka. Mutta se on makuasia.

Suosittelisin Dublinia tai Berliiniä.

Vierailija
26/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä  Versaillesissa ja toisena päivävä samppanjamatka Reimsiin? 

Vierailija
27/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joku muu Ranskan kaupunkin mitään? Nizza, Lyön, Marseille, Rennes, samppanja-alue, viinialueet jne?

Vierailija
28/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vaan Pariisissa, kun siellä on kuitekin niin paljon nähtävää ja paljon museoita. Minä vietin yhden päivän kierrellen siellä hautuumaalla. 

Vierailija
29/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä tukka putkella liikenteeseen vaan rennosti loman kannalta. Istuu vaikka kahviloissa ja katselee kaupungin elämää, jos ei muuta. 

Vierailija
30/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko pariisissa ei ole tarpeeksi!

pariisi pitää kokea. ei vaan rampata läpi isoimmat nähtävyydet.

Vierailija
31/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kirjastoon ja lainaa Pariisi matkailukirja.

Siellä asuu 4 x enemmän ihmisiä, kuin Helsingissä.

Viikko Pariisissa on lyhyt aika. Selkeesti olet vähän matkustanut. Ota irti tästä matkasta.

Jos olisin sinä, lukisin 2 opasta, tekisin listan paikoista, jotka haluaisin nähdä ja tekisin niihin aikaulutuksen.

Vierailija
32/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusta ajatellen tämä voi olla helmiä sioille, mutta Normandian rannikko, le Havre, Mont Saint Michel...

Vierailija
33/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei jaksa olla viikkoa Pariisissa, ok   :)

Vierailija
34/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin kohteissa Pariisin lähellä, Reims ja Versailles on helposti junalla saavutettavissa päiväretkenä tai Reimsissa voi toki yöpyäkin matkan alussa tai lopussa 1-2 yötä, riippuen monellaka samppanjatilalla haluaa käydä. Viikko ei ole pitkä aika suurkaupungissa.

Vierailija
35/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa ja Sveitsissä ollaan käyty molemmat eikä näiden maiden kulttuuri oikein innosta muutenkaan, Espanjassa on kylmä tuohon aikaan ja emme oikein sinnekään välitä mennä, Brysselissä ei olisi tarpeeksi nähtävyyttä mielestäni

Tuo teksti jo paljasti viimeistään että kyseessä joku pelle joka naureskelee kun te mietitte hänelle ohjelmaa Eurooppaan. Menitte halpaan!

Vierailija
36/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurostarilla Lontooseen. Olen tehnyt tällaisen reissun pariin kertaan ja suosittelen. Paras tietty on, jos menolento on Pariisiin ja paluu Lontoosta tai päinvastoin.

Vierailija
37/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eurostarilla Lontooseen. Olen tehnyt tällaisen reissun pariin kertaan ja suosittelen. Paras tietty on, jos menolento on Pariisiin ja paluu Lontoosta tai päinvastoin.

Olen tehnyt samanlaisen reissun ja suosittelen myös. Kiva vertailla kahta erilaista paikkaa.

Vierailija
38/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin periferian ulkopuolinen kunta esim. Versailles tai Giverny.

Vierailija
39/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse Lontooseen, mies Amsterdamiin. 

Vierailija
40/41 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa käyneenä kerron että älä.