Miksi uskovaiset väittävät hyväksyvänsä kaikki?
...Kun eivät hyväksy. Joo, tämä ei koske kaikkia uskovaisia, mutta kyseinen ilmiö on tuttua varsinkin hellaripiireissä. Jankutetaan siitä, kuinka kaikki ovat tervetulleita viettämään nuorteniltaa helluntaiseurakunnalle, ja kuinka ihanaa että on paljon erilaisia ihmisiä, joita yhdistää Jumala.
Siltikin yleisesti homoja, lesboja ja muita vähemmistöjä väheksytään. Aika tekopyhää!
Kommentit (87)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:26"]Miten ei-uskovaisen voi olla niin vaikea ymmärtää mitä eroa on teon hyväksymisellä ja ihmisen hyväksymisellä? Uskovia käsketään vihaamaan syntiä, mutta rakastamaan lähimmäistään, riippumatta siitä onko tämä syntinen vai ei. Minulla on lähipiirissäni "syntiä tekeviä ihmisiä" ihan tarpeeksi, kohtelen heitä rakastavasti ja kunnioittavasti, mutta ei se muuta käsitystäni siitä mikä on syntiä ja mikä ei. Rukoilenkin usein heidän puolestaan, lähinnä että he voisivat tuntea sydämessään mikä on oikein, mitä pahaa siinä on? He tietävät uskoni ja kantani ja ovat silti ystäviäni ja minä heidän. En koe tarvetta saarnata heille parannusta, vaikka toki joskus ollaan jopa aiheesta keskusteltu. Heillä on vapaa tahto ja niin on minullakin. Toivon vaan, että sitten joskus rajan toisella puolella eivät tule syyttämään minua siitä että olisi pitänyt jotenkin enemmän koittaa heitä saada näkemään totuus. Eivät varmaan, tietävät kyllä hyvin miksi en tuputa.
[/quote]
Eli jos ystäväsi on homo, ja näät kaupungilla jonkun homon, niin se kaupungilla oleva homo tekee syntiä olemalla oma itsensä, mutta hyväksyt saman ystävältäsi? :D nyt ei ollut kyllä logiikkaa yhtään
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:26"]Miten ei-uskovaisen voi olla niin vaikea ymmärtää mitä eroa on teon hyväksymisellä ja ihmisen hyväksymisellä? Uskovia käsketään vihaamaan syntiä, mutta rakastamaan lähimmäistään, riippumatta siitä onko tämä syntinen vai ei. Minulla on lähipiirissäni "syntiä tekeviä ihmisiä" ihan tarpeeksi, kohtelen heitä rakastavasti ja kunnioittavasti, mutta ei se muuta käsitystäni siitä mikä on syntiä ja mikä ei. Rukoilenkin usein heidän puolestaan, lähinnä että he voisivat tuntea sydämessään mikä on oikein, mitä pahaa siinä on? He tietävät uskoni ja kantani ja ovat silti ystäviäni ja minä heidän. En koe tarvetta saarnata heille parannusta, vaikka toki joskus ollaan jopa aiheesta keskusteltu. Heillä on vapaa tahto ja niin on minullakin. Toivon vaan, että sitten joskus rajan toisella puolella eivät tule syyttämään minua siitä että olisi pitänyt jotenkin enemmän koittaa heitä saada näkemään totuus. Eivät varmaan, tietävät kyllä hyvin miksi en tuputa. [/quote] Eli jos ystäväsi on homo, ja näät kaupungilla jonkun homon, niin se kaupungilla oleva homo tekee syntiä olemalla oma itsensä, mutta hyväksyt saman ystävältäsi? :D nyt ei ollut kyllä logiikkaa yhtään
[/quote]
No taidat ymmärtää nyt tahallasi väärin. Tottakai se minun homoystävänikin tekee syntiä jos toteuttaa homouttaan seurustelemalla ja harrastamalla seksiä jonkun samaa sukupuolta olevan kanssa. Pystyn silti hyväksymään hänet (ja sen kadulla kulkevan tuntemattoman homon) ihmisenä ja rakastamaan häntä, vaikka en hyväksykään hänen tekojaan. Hän tietää kantani, mutta koska en sitä tuo hänelle ilmi sen enempää koska hän on valintansa tehnyt, niin voimme olla ystäviä ja rakastaa toisiamme ystävinä. Ei hänkään hyväksy minun uskonnollisuuttani eikä ole samaa mieltä, mutta ei "saarnaa" siitä minulle.
Miksi väittelette asioista mistä ei pysty väittelemään? Viisaat väittävät että on vaan yksi jumala olemassa, eri kulttuureissa eri nimillä vaan. Elämän tarkoitus on kaikilla se sama.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:43"]Miksi väittelette asioista mistä ei pysty väittelemään? Viisaat väittävät että on vaan yksi jumala olemassa, eri kulttuureissa eri nimillä vaan. Elämän tarkoitus on kaikilla se sama.
[/quote]
Siis hetkonen.. Miten niin hellareiden ja muiden uskovaisten suvaitsevaisuudesta ja muiden väheksymisestä ei voi keskustella? En väittänyt, ettei jumalaa ole olemassa, tai että se on. -ap
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:19"]Minut kuulema hyväksytään juuri tällaisena kun olen (ateisti bi-seksuaali), silti anopin taholta rukoillaan selän takana eheytymistä ja uskoontuloa.... :D että näin.
[/quote]
Minkä takia himo ateisti haluaa olla hellareiden kanssa? Ei ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:43"]Miksi väittelette asioista mistä ei pysty väittelemään? Viisaat väittävät että on vaan yksi jumala olemassa, eri kulttuureissa eri nimillä vaan. Elämän tarkoitus on kaikilla se sama. [/quote] Siis hetkonen.. Miten niin hellareiden ja muiden uskovaisten suvaitsevaisuudesta ja muiden väheksymisestä ei voi keskustella? En väittänyt, ettei jumalaa ole olemassa, tai että se on. -ap
[/quote]
En tarkoittanut sinua. Lahkolaiset kuuluvat siihen ryhmään jotka eivät siedä ketään eivätkä siksi voi keskustella mistään mitään. Niitten elämä on täyttä bluffia tai satuilua.
Minua vituttaa jatkuvasti uskovaisista ulvovat ateistit. Voisi varmaan keskittyä siihen omaan elämään? Vai ulisetteko kaikista muistakin sellaisista asioista ihmisille, jotka eivät kosketa teidän elämäänne?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:25"]Minua vituttaa jatkuvasti uskovaisista ulvovat ateistit. Voisi varmaan keskittyä siihen omaan elämään? Vai ulisetteko kaikista muistakin sellaisista asioista ihmisille, jotka eivät kosketa teidän elämäänne?
http://www.iitalehti.fi/viihde/2014122018945084_vi.shtml
[/quote]
Kyllä se mun elämää koskettais jos olisin vaikka homo ja mua syrjittäis tai väheksyttäis. Ulisen, koska vituttaa tämmönen pelleily ja tekopyhyys. -ap
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:25"]Minua vituttaa jatkuvasti uskovaisista ulvovat ateistit. Voisi varmaan keskittyä siihen omaan elämään? Vai ulisetteko kaikista muistakin sellaisista asioista ihmisille, jotka eivät kosketa teidän elämäänne? http://www.iitalehti.fi/viihde/2014122018945084_vi.shtml [/quote] Kyllä se mun elämää koskettais jos olisin vaikka homo ja mua syrjittäis tai väheksyttäis. Ulisen, koska vituttaa tämmönen pelleily ja tekopyhyys. -ap
[/quote]
No vittu, minua vituttaa somalit. Pakko niiden on vaan siitä huolimatta antaa olla. En tykkää manneistakaan, niiden monien muiden asioiden lisäksi jotka ovat perseestä, kuten pinaatikeitto tai etuvetoiset autot. Minun ei kuitenkaan ole pakko sosialisoida ihmisryhmien kanssa ketkä vituttavat tai syödä pinaattikkeittoa tai ylipäänsä tehdä mitään mikä ei huvita, niin pitäisikö minunkin siitä huolimatta ulista kaikesta mikä vituttaa? Turpa kiinni ja valita sitten kun on oikeita ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:25"]Minua vituttaa jatkuvasti uskovaisista ulvovat ateistit. Voisi varmaan keskittyä siihen omaan elämään? Vai ulisetteko kaikista muistakin sellaisista asioista ihmisille, jotka eivät kosketa teidän elämäänne? http://www.iitalehti.fi/viihde/2014122018945084_vi.shtml [/quote] Kyllä se mun elämää koskettais jos olisin vaikka homo ja mua syrjittäis tai väheksyttäis. Ulisen, koska vituttaa tämmönen pelleily ja tekopyhyys. -ap
[/quote]
No vittu, minua vituttaa somalit. Pakko niiden on vaan siitä huolimatta antaa olla. En tykkää manneistakaan, niiden monien muiden asioiden lisäksi jotka ovat perseestä, kuten pinaatikeitto tai etuvetoiset autot. Minun ei kuitenkaan ole pakko sosialisoida ihmisryhmien kanssa ketkä vituttavat tai syödä pinaattikkeittoa tai ylipäänsä tehdä mitään mikä ei huvita, niin pitäisikö minunkin siitä huolimatta ulista kaikesta mikä vituttaa? Turpa kiinni ja valita sitten kun on oikeita ongelmia.
[/quote]
No ulise vaan :D eikö tää av oo sitä varten, että tullaan vittuilemaan joka keskusteluun..? Onnea, olet yksi heistä. -ap
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:19"]
"Osoittakaa kaikille arvonantoa, rakastakaa uskonveljiä, pelätkää Jumalaa, kunnioittakaa keisaria" (1. Piet. 2:17) Uskovaisten pitäisi kunnioittaa kaikenlaisia ihmisiä täysin riippumatta seksuaalisesta suuntautumisesta, vakaumuksesta, rikollisuudesta yms. Mielestäni kunnon uskovaisen kuuluu suhtautua kunnioittavasti esim. homoja, muslimeja tai varkaita kohtaan vaikka homoseksi, epäjumalien palvonta ja varastaminen ovat Raamatun mukaan syntiä. Kyllähän Jeesuskin vietti aikaansa syntisten parissa (Mark. 2:15-17) ja suhtautui heihin kunnioittavasti vaikka ei heidän syntejään hyväksynytkään.
[/quote]23 Häntä herjattiin, mutta hän ei vastannut herjauksella, hän kärsi, mutta ei uhkaillut, vaan uskoi itsensä oikeamielisen tuomarin haltuun. 24 Itse, omassa ruumiissaan, hän "kantoi meidän syntimme" ristinpuulle, jotta me kuolisimme pois synneistä ja eläisimme vanhurskaudelle. "Hänen haavansa ovat teidät parantaneet." 25 Te olitte "eksyksissä niin kuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan luo.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:09"]
Uskovaiset on niitä ahdasmielisimpiä, se nyt on tiedetty aina. Tekopyhiä paskoja varsinkin kaikki kirkon työntekijät.
[/quote]10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Olen nuori homomies ja minut on otettu ihan hyvin hellarinuorissa vastaan. En tietenkään kertonut alussa. Kun oli paremmin tutustunu kerroin pastorille ja muutamalle muulle. Edelleen olen erittäin toivottu naama seurakunnalla ja teen jopa lapsityötä. Nuorisotyössäkin avustan. On totta etteivät he hyväksy sitä että seurustelisin miehen kanssa, mutta tiedän ettei se muuttaisi sitä että minusta välitettäisiin. Tämä on minun kokemukseni hyväksynnästä.
Miten ei-uskovaisen voi olla niin vaikea ymmärtää mitä eroa on teon hyväksymisellä ja ihmisen hyväksymisellä? Uskovia käsketään vihaamaan syntiä, mutta rakastamaan lähimmäistään, riippumatta siitä onko tämä syntinen vai ei. Minulla on lähipiirissäni "syntiä tekeviä ihmisiä" ihan tarpeeksi, kohtelen heitä rakastavasti ja kunnioittavasti, mutta ei se muuta käsitystäni siitä mikä on syntiä ja mikä ei. Rukoilenkin usein heidän puolestaan, lähinnä että he voisivat tuntea sydämessään mikä on oikein, mitä pahaa siinä on? He tietävät uskoni ja kantani ja ovat silti ystäviäni ja minä heidän. En koe tarvetta saarnata heille parannusta, vaikka toki joskus ollaan jopa aiheesta keskusteltu. Heillä on vapaa tahto ja niin on minullakin. Toivon vaan, että sitten joskus rajan toisella puolella eivät tule syyttämään minua siitä että olisi pitänyt jotenkin enemmän koittaa heitä saada näkemään totuus. Eivät varmaan, tietävät kyllä hyvin miksi en tuputa.