Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskovaiset väittävät hyväksyvänsä kaikki?

Vierailija
21.12.2014 |

...Kun eivät hyväksy. Joo, tämä ei koske kaikkia uskovaisia, mutta kyseinen ilmiö on tuttua varsinkin hellaripiireissä. Jankutetaan siitä, kuinka kaikki ovat tervetulleita viettämään nuorteniltaa helluntaiseurakunnalle, ja kuinka ihanaa että on paljon erilaisia ihmisiä, joita yhdistää Jumala.
Siltikin yleisesti homoja, lesboja ja muita vähemmistöjä väheksytään. Aika tekopyhää!

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:05"]Ja siis liität tämän ajatusmaailman kaikista maailman uskonnoista ja lahkoista vain helluntailaisiin?
[/quote] Ihmettelen samaa, kaikista maailman uskonnoista esim. islam on niin suvaitsematon että heikompaa hirvittäisi. Helluntailaiset ovat muslimeihin verrattuna erittäin avarakatseista ja suvaitsevaista porukkaa.

Vierailija
22/87 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:10"]Ei hyväksytä transsukupuolisia
[/quote]
Joo ei tosiaankaan! Ykskin hellari (fb -kaveri) julistaa seinällään kuinka onkaan sairasta vaihtaa sukupuolta ja avioliitto kuuluu vain naisen ja miehen välille, koska Jumala sitä ja Jeesus tätä. Voi huoh -ap
[/quote]

Sukupuolenkorjaus, ei sukupuolenvaihto
[/quote] Sukupuolenvaihto se on. Ihmiset ovat täysin yksiselitteisesti joko miehiä tai naisia ja sen voi tarkistaa tarvittaessa kromosomeista. Jos miehen kromosomeilla varustettu ihminen kuvittelee olevansa nainen, hänen harhaansa ei pidä mennä mukaan vaan hänelle pitää tarjota apua jotta hän pääsee harhaisesta käsityksestään eroon.
[/quote]

Vai niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/87 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :)

Vierailija
25/87 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:18"]nainen on Raamatun mukaan luotu miestä varten ja tämän halujen tyydyttämistä varten tehdyksi "panonukeksi". Raamatun käsitys naisista on kahtiajakautunut; nainen on joko neitsyt tai huora. Ja neitsyt-hahmojakin Raamatussa on vain yksi. Neitsyt Mariaa lukuunottamatta kaikki naiset ovat Raamatun mukaan vain miesten seksiobjekteja, joiden kohtelemisella ei ole niin paljoa väliä.

Raamatun Jumalan seksuaalinen perverssiys tulee esiin tirkistelynä ja puuttumisena ihmisten seksielämään. Raamatun Jumala näkee makuuhuoneisiin ja tuomitsee ankarasti homoseksuaalisuuden ja tuomitsee seksuaalinormeista poikkeavia ihmisiä kuolemalla ja helvetin tulilla.

[/quote]
Sairasta.. Ja joku vielä pitää Raamattua lakina -ap
[/quote]

Älkää nyt uskoko kaikkea mitä joku asiasta tietämätön Raamatusta höpisee :D

Vierailija
26/87 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hyväksyvät kaikki ihmiset ja toivovat heidän parastaan, mutta synnit saavat surulliseksi. 

Synnistä erossa pysyminen on ihan meidän omaksi parhaaksemme. 

Vierailija
27/87 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 03:38"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 03:27"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:05"]Ja siis liität tämän ajatusmaailman kaikista maailman uskonnoista ja lahkoista vain helluntailaisiin?
[/quote] Ihmettelen samaa, kaikista maailman uskonnoista esim. islam on niin suvaitsematon että heikompaa hirvittäisi. Helluntailaiset ovat muslimeihin verrattuna erittäin avarakatseista ja suvaitsevaista porukkaa.
[/quote]
Joo, kyllä islam on suvaitsematon ja hirveä uskonto, mutta he eivät silti väitä hyväksyvänsä muiden valintoja. Mun tarkoitus ei ollut tuoda jotain islamia tähän :D
.
Tietysti näähän on vaan mun mielipiteitä, mutta ne perustuu mun kokemiin faktoihin. Sanoin kyllä, että kaikki uskovaiset eivät tähän kuulu, mutta olen huomannut tätä varsinkin hellaripiireissä. Sanotaan, että ihanaa, kun me kaikki olemme koolla ja te kaikki olette niin äärettömän ihania, mutta silti saatetaan puhua paskaa selän takana ja muutenkin paheksutaan muiden valintoja (jotka poikkeaa heidän näkemyksistään). Osaksi syytän näiden vanhempia, jotka ovat aivopesseet lapsensakin ajattelemaan tietyllä tavalla. -ap
[/quote]

Onko joku uskis sanonut että hyväksyy sinut JA sun tekemät VALINNAT? Itse en ole koskaan sanonut tai edes ajatellut hyväksyväni kenenkään valintoja, mutta se johtuu siitä ettei minun hyväksynnällä ole mitään merkitystä/väliä. Aivan niin kuin minä en odota että kukaan, puhumattakaan kaikki ihmiset hyväksyisivät minut tai tekemäni valinnat. Mitä ne niille kuuluu? En edes mieti tuollaisia asioita. Ja olen siis ihan fanaattinen uskovainen :)
[/quote]
Eipä ole sanonut, eikä kukaan uskis niitä hyväksyisi muutenkaan ::D en tarkoittanut, että se pitäisi jokaiselle sanoa erikseen ääneen.
Ärsyttää vaan edelleenkin tietyt asiat. Vaikka se, että jos (kun) harrastaisin seksiä ennen avioliittoa, niin olisin automaattisesti joku huora tms. Se ahdasmielisyys ja tuomitsevuus. Kuka haluaa olla osa sellaista ?!
.
Alkaa käydä pidemmän päälle raskaaksi, kun kuitenkin näiden uskovaisten kanssa joutuu elämään ja olemaan täällä. Eniten vituttaa se tekopyhyys, puhutaan toista ja käyttäydytään toisin.
Ja edelleenkään en tajua miksi täytyy niin hehkuttaa omaa "porukkaansa" ja käännyttää aktiivisesti muita?
-ap
[/quote]

Ei kai kukaan ole sinua huoraksi sanonut? Tuskin kukaan on ajatellutkaan mitään sellaista. Itse olen ottanut vakavasti sen että seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon, ja olen siis naimisissa uskovan miehen kanssa. Tiedän erittäin hyvin että ei-uskovaisten mielestä se ettei seksiä ole ennen naimisiinmenoa kuulostaa hullulta, niin Raamatussakin muuten sanotaan, enkä sen kummemmin ihmettele että ihmiset jotka eivät ole uskossa tekevät täysin eri valintoja seksin suhteen kuin minä. Kyllä monen "uskomattoman" ystäväni ilme oli näkemisen arvoinen kun vastasin seurustellessani mieheni kanssa että en ole edes nähnyt häntä alasti :D Ei se mun mielestä ole ahdasmielistä, kuitenkin jotkut ihmiset päättelevät että "tuomitsen" heidät (tosi naurettava ajatuskin) ainoastaan sen vuoksi koska itse en halua elää niin. Ihmiset on vaan niin erilaisia ja kaikilla on omat arvot. Monet kyllä suhtautuvat uskoviin ahdasmielisesti ja tuomitsevasti.

Mitä tarkoitat tuolla tekopyhyydellä? Kaikki ihmisethän tekee virheitä ja pahoja asioita, vaikka kuinka yrittäisivät välttää niiden tekoa. Se että tekee virheitä omaa arvomaailmaa vastaan ja katuu ei ole tekopyhää. Tekopyhää on se että perustaa oman arvomaailmansa sen mukaan että ne omat virheet olisikin oikein eikä väärin. Esim. jos nyt valehtelisin miehelleni ja alkaisin sitten muuttaa arvomaailmaani sellaiseksi että pystyisin helpommin elämään itseni kanssa, ja keksisin jotain "hyviä" syitä petokselleni ja uskottelisin itselleni että en ole petollinen valehtelija/valehtelu oli ihan ok ja normaalia. Monet muutkin tekee sitä ja on normaaleja.

Olen siis tuon aiemman viestin fanaattinen uskovainen :)

Vierailija
28/87 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oot ymmärtänyt väärin. Ne hyväksikäyttää kaikki.

Vierailija
29/87 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, taas tätä. Uskovaiset sitä ja tätä. Ja "uskovaisuutta" ei tietenkään mitenkään määritellä, vai mitä?

Vierailija
30/87 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 21:30"]Hohhoijaa, taas tätä. Uskovaiset sitä ja tätä. Ja "uskovaisuutta" ei tietenkään mitenkään määritellä, vai mitä?
[/quote]
Mikä uskis se siellä ::D

Vierailija
31/87 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä vaikeuksia, myönnän. Just esim. todella paatuneita väkivaltarikollisia kohtaan. Välillä myös työssäni tapaamia lapsiaan pahoinpiteleviä on vaikea ymmärtää. Mutta yritän ymmärtää, että kuten en voi pakottaa lastani tekemään kuten halua, ei voi ihmistäkääb pakottaa valitsemaan toisin, uskossa aidosti oleminenhan in sitä, ettei vain halua satuttaa itseään ja muita ylimääräisellä synnillä. Sana on vain ohjaamaan meitä, kukaan ei voi väittää, etteikö olisi onnellinen jos olisi elänyt kuten iso kirja opettaa. Mut tehdään lisää aviottomia lapsia, juodaan viinaa, halveksutaan lämhimmäisiä jne ja tämä kaikki vain koska voi:)

Vierailija
32/87 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en tarkoittanut sitä, että kaikkien pitäisi hyväksyä kaikki. Vaan sitä, että sanotaan hyväksyvänsä kaikki, mutta ei hyväksytä kuitenkaan. Mun puolesta ihminen saa uskoa vaikka joulupukkiin, terveissä rajoissa tietenkin. Eli en nyt suoranaisesti haukkunut uskovaisia mielestäni.. -ap

Vierailija
33/87 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 06:00"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:21"]

Uskovaiset on sekopäitä. Luulis että jo vuonna 2014 ihmisten päähän olis menny se että homous ei ole valintakysymys vaan synnynäistä.

[/quote]Ei ole!
[/quote]
Idiootti :D

Vierailija
34/87 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:10"]

Ei hyväksytä transsukupuolisia

[/quote]

Totta. Marja-Sisko Aallon tapaus Imatran seurakunnassa oli siitä todiste. :/ Eikö sen paljon puhutun lähimmäisenrakkauden tulisi olla kristinuskossa tärkein? Olen siis itse agnostikko, entinen uskovainen. Muistuttavat monet uskovaiset farisealaisia, jotka kiittävät siitä, että "onneksi en ole niin kuin nuo muut syntiset".

Vierailija
35/87 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/87 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset on sekopäitä. Luulis että jo vuonna 2014 ihmisten päähän olis menny se että homous ei ole valintakysymys vaan synnynäistä.

Vierailija
37/87 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 04:18"]nainen on Raamatun mukaan luotu miestä varten ja tämän halujen tyydyttämistä varten tehdyksi "panonukeksi". Raamatun käsitys naisista on kahtiajakautunut; nainen on joko neitsyt tai huora. Ja neitsyt-hahmojakin Raamatussa on vain yksi. Neitsyt Mariaa lukuunottamatta kaikki naiset ovat Raamatun mukaan vain miesten seksiobjekteja, joiden kohtelemisella ei ole niin paljoa väliä.

Raamatun Jumalan seksuaalinen perverssiys tulee esiin tirkistelynä ja puuttumisena ihmisten seksielämään. Raamatun Jumala näkee makuuhuoneisiin ja tuomitsee ankarasti homoseksuaalisuuden ja tuomitsee seksuaalinormeista poikkeavia ihmisiä kuolemalla ja helvetin tulilla.

[/quote]
Sairasta.. Ja joku vielä pitää Raamattua lakina -ap

Vierailija
38/87 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
39/87 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 05:54"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:25"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:10"]Ei hyväksytä transsukupuolisia [/quote] Joo ei tosiaankaan! Ykskin hellari (fb -kaveri) julistaa seinällään kuinka onkaan sairasta vaihtaa sukupuolta ja avioliitto kuuluu vain naisen ja miehen välille, koska Jumala sitä ja Jeesus tätä. Voi huoh -ap [/quote] Sukupuolenkorjaus, ei sukupuolenvaihto [/quote] Sukupuolenvaihto se on. Ihmiset ovat täysin yksiselitteisesti joko miehiä tai naisia ja sen voi tarkistaa tarvittaessa kromosomeista. Jos miehen kromosomeilla varustettu ihminen kuvittelee olevansa nainen, hänen harhaansa ei pidä mennä mukaan vaan hänelle pitää tarjota apua jotta hän pääsee harhaisesta käsityksestään eroon. [/quote] Mistä lähtien muuten olette uskoneet minkäänlaiseen tieteeseen?

[/quote]hmmm..tiede (science) pyorittaa useita tyopaikkojakin.  Science on aika laaja kasite...esim mite lamppu syttyy!! Taidat sekoittaa ajatuksesi evolutioon. :))
[/quote]
En kyllä sekoittanut :)

Vierailija
40/87 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan