Anna psyykkisesti sairaalle joulu.
Joulu, kuten muutkin juhlapyhät, ovat kovaa aikaa mielenterveyskuntoutujille. Monella psyykkisesti sairaalla ei ole ihmiskontakteja, ja pyhäpäivinä heidän yksinäisyytensä korostumalla korostuu.
He ovat niin yksinäisiä. Siksi he purkavat sairaan mielensä sairaita houreita internetissä. He jakavat pahaa oloaan vihaamalla, vihaamalla ja vihaamalla. Ja vielä kerran vihaamalla.
Tee joulun ajan hyvä teko; käy tuntemasi hullun luona, tai kutsu hänet sinun luoksesi vaikkapa kahville tai joululounaalle, niin pidät hänet poissa netin keskustelupalstoilta, kun hän saa tuntea pitkästä aikaa, että joku välittää hänestä. Anna mielenvikaiselle joulu. Samalla annat tasapainon ja rauhan netin keskustelupalstoille.
Kommentit (38)
Mieheni on hullu. Annan psyykkisesti sairaalle persettä ja olen hoitanut jouluvalmistelut, että saa elämänsä ensimäisen joulun, jonka aikana kukaan ei ole kännissä tai heittele tavaraa tai haasta riitaa. Aiempina vuosina ei ole vietetty, kun miehellä on ptsd ja ahdistuu sesongista.
HAha mikä keskustelu. Näin masentuneena ihmisenä tahdon viettää jouluni aivan yksin.
Musta joulu on ok. Hieman estää minua ajattelemasta liskoja.
Minä olisin vienyt tutulle alkoholisti/mielenterveyskuntoutujalle jouluruokaa kuten viime joulunakin mutta nyt pahoin pelkään että hän on tehnyt itselleen jotain koska yllättäen numero ei ole enää käytössä.
Hänellä on ollut itsetuhoisia ajatuksia enkä meillä ole yhteisiä tuttavia joten en tiedä mitä tehdä
Todella surullista jos hän on päätynyt viimeiseen tekoon :(
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:36"]
HAha mikä keskustelu. Näin masentuneena ihmisenä tahdon viettää jouluni aivan yksin.
[/quote]
Mutta eihän masentunut ole sama asia kuin hullu!
Tervetuloa kaikki tänne!
t. Yks provo
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:39"]
Minä olisin vienyt tutulle alkoholisti/mielenterveyskuntoutujalle jouluruokaa kuten viime joulunakin mutta nyt pahoin pelkään että hän on tehnyt itselleen jotain koska yllättäen numero ei ole enää käytössä.
Hänellä on ollut itsetuhoisia ajatuksia enkä meillä ole yhteisiä tuttavia joten en tiedä mitä tehdä
Todella surullista jos hän on päätynyt viimeiseen tekoon :(
[/quote]
Voithan aina viedä kukkia haudalle myöhemmin.
Joo ei helvetti, en kyllä lähtisi minnekään ja kenenkään kanssa. En todellakaan jaksais, eikä edes huvittaisi. Varsinkaan jos siitä ei olisi sovittu viikkoja etukäteen.
T. yksinään joulua viettävä psyykkisesti sairas
Tää aloitus on ihan tragikoominen, huh huh. Itsellä pakko-oireinen häiriö ja vietän joulua yksin, todellakaan en avaa ovea, luen kirjoja ja pyörin netissä :D
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:51"]
Joo ei helvetti, en kyllä lähtisi minnekään ja kenenkään kanssa. En todellakaan jaksais, eikä edes huvittaisi. Varsinkaan jos siitä ei olisi sovittu viikkoja etukäteen.
T. yksinään joulua viettävä psyykkisesti sairas
[/quote]
Samat tunnelmat täälläkin.
Hei kaikille olen Ingrid ja olen Hüllü
Kyllä liian monet mammojen kommentit kertovat siitä, että heidän älykkyysosamääränsä on liian pieni. Ja sillä ei ole mitään , ei mitään tekemistä mielenterveyden kanssa.
Lähetä Pertti Salovaaralle pipari ja pukkinaamari.
Lähetä Salovaaran Pertille.. ai mutta anteeksi. Mehän olemme kaikki jo lahjoittaneet tälle itse ja omaehtoisesti tunnustamalle psyykkisesti sairaalle karriäärin, ellei pari, julkisuudessa ja eritoten luottamustoimessa.
Harmi vain ettei tyyppi itse pysy perillä kaikista kansalaisvelvollisuuksista, joista on vuosien saatossa laistanut psyykkiseen sairauteen vedoten..
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:19"]
Väitän että aiheutan huomattavasti vähemmän pahaa mieltä palstoilla kuin ap. terveisin psyykkisesti sairas
[/quote]
Kaikki hullut eivät ole niin sekopäitä, että purkavat houreitaan keskustelupalstoille, mutta suuri osa heistä on.