Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ei halua rintamaitoa..?

Vierailija
21.12.2014 |

Vauva itkee paljon ja nälkäisen oloinen muttei rintamaito kelpaa. Nyt annoin ekan kerran korviketta ja nukahti heti tyytyväisenä! Eikö vauva täyty maidostani vai mikä on? :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan äiti osaa auttaa?

Vierailija
2/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuu ehkä kun rintaa täytyy imeä. Jos on liian väsynyt, eikä jaksaisi. Pullosta tulee helpommin ja nopeammin maha täyteen. Pulloruokinnalla rinnan vieroksuminen saattaa pahentua. On sitten sinun itsesi päätettävissä onko se ongelma vai ei. Onko sinulla maito jo noussut varmasti? Vauvahan voi hermostua, jos ei saa riittävästi maitoa. Vain imettämällä voi saada maitoa tulemaan. Sitten tosin itse päätät minkä verran kiukkuamista siedät ja kuinka pitkälle lapsi jaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:27"]

Hermostuu ehkä kun rintaa täytyy imeä. Jos on liian väsynyt, eikä jaksaisi. Pullosta tulee helpommin ja nopeammin maha täyteen. Pulloruokinnalla rinnan vieroksuminen saattaa pahentua. On sitten sinun itsesi
päätettävissä onko se ongelma vai ei. Onko sinulla maito jo noussut varmasti? Vauvahan voi hermostua, jos ei saa riittävästi maitoa. Vain imettämällä voi saada maitoa tulemaan. Sitten tosin itse päätät minkä verran kiukkuamista siedät ja kuinka pitkälle lapsi jaksaa.

[/quote]

Maitoa tulee paljon, vauva nyt 2vk ikäinen ja aina on hyvin imenyt ja nälkä lähtenyt. Nyt kuitenkin itse olen stressanyt viimeset 3pv ja syönyt huonosti, joten voiko maitoni olla "vesimäistä" ettei vauvalla lähde nälkä?
Ap

Vierailija
4/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan voit pumpata rintamaitoa ja juottaa sitä lapselle tuttipullosta. Ehkä lapsi ei jaksa imeä rintaa, jos rinnasta tulee liian hitaasti ja nihkeästi ja lapsella on kova nälkä.

Vierailija
5/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, todennäköisesti maitoa ei tule kunnolla huonon syömisen ja/tai juomisen vuoksi ja vauva ei jaksa imeä tarpeeksi kauan tullakseen kylläiseksi. Nyt vain syöt heti kunnolla ja pidät vauvaa tarpeeksi rinnoilla, niin maidon tulo elpyy:) Tsemppiä!

Vierailija
6/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös kokeilla ensin tarjota pullosta ja kun pahin nälkä on ohi (siis tosi nopeasti) niin sujauta vaivihkaa nänni pullon tilalle. Toimi meillä aikanaan hyvin, kun vauva ei malttanut odottaa maidon herumista rinnalla vaan suivaantui kun maitoa ei tullut sekunnissa.
Toisaalta minulla myös oli rintatulehduksen ensioire (jonka ymmärsin vasta jälkikäteen) se, ettei vauvalle kelvannut rinta yhtään, tai välillä imi mutta sitten vain suuttui. Tajusin myöhemmin että maito oli tukossa eikä vauva siksi tullut kylläiseksi.

Vierailija
7/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:32"]Ja ainahan voit pumpata rintamaitoa ja juottaa sitä lapselle tuttipullosta. Ehkä lapsi ei jaksa imeä rintaa, jos rinnasta tulee liian hitaasti ja nihkeästi ja lapsella on kova nälkä.
[/quote]

Ei kaikki voi pumpata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän