Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elitistiset yh:t ärsyttävät!

Vierailija
21.12.2014 |

Minusta yhtälö on omituinen, ja hankala. Minulla on tuttavapiirissä kaksi yh-äitiä, jotka ovat luonteeltaan elitistisiä. Rahaa ei ole, mutta sitä käytetään kuin oltaisiin kroisoksia. Päällä guessia ja lacostea, kupit pentikiä ja lasit iittalaa. Velkaantuvat, ovat aina lainailemassa, eivät maksa takaisin. Olen koettanut heidän lapsilleen ostaa joskus jotain, mutta ihan oikeasti tunnen nahassani, että lahjojen on oltava arvokkaita (he toivovat epärealistisen kalliita lahjoja, mitä se on, ahneuttako vai köyhyyteen reagoimista?!), mitään vanhaa ja kierrätettyä eivät kelpuuta. Esim meidän lasten vaatteet eivät kelpaa, pyh, uffilla käyntejä kun olen ehdottanut, alkavat nauramaan, se ei ole heidän tasolleen sopivaa.

Mua on alkanut nyppiä tuollainen asennoituminen. Ottaa suorastaan päähän, ettei yhtään löydy nöyryyttä. KUn rahaa ei kerran ole, ja yh:na olokin on itse aiheutettua, niin toisenlainen asenne tuntuisi kohtuulliselta. Itse olen köyhästä perheestä, nykyisin keskituloinen, mutta en ikinä asennoidu tavaraan siten kuin he.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin elastiset

Vierailija
2/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaavat sitä tyhjyyden ja epäonnistumisen tunnetta sisällään materialla. Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Eikö se elitismi ärsyttäisi, jos naiset olisivat vielä naimisissa.

Vierailija
4/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun on mahtava frendi parilla yh:lla. Seläntakana puukottava juorukello.

Vierailija
5/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:54"]En tajua. Eikö se elitismi ärsyttäisi, jos naiset olisivat vielä naimisissa.
[/quote]

No ei, silloin on varaa siihen!

Vierailija
6/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten sä ottaisit asian puheeksi 5?

Vierailija
7/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joskus ne velatkin on maksettava, joten jos asia on niin kuin kerrot, eivät he voi jatkaa ottelua loputtomiin.

Vierailija
8/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne yh:t haluavat elämältään parempaa kuin ydinperse kotihiiret.

Vierailija
9/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Äläkä lainaa ystävillesi rahaa. Sen minkään taakseen jättää, sen edestään löytää.

Vierailija
10/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8 korjaa, ei siis ottelua vaan ostelua.

Vierailija
11/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:54"]En tajua. Eikö se elitismi ärsyttäisi, jos naiset olisivat vielä naimisissa. [/quote] No ei, silloin on varaa siihen!

[/quote]

Jaa, siis kyse on siitä, että köyhänä ei saa olla elitistinen? Ei kai se itsestäänselvää ole, että yh on köyhä. Minä en ole ja olen yh. Tienaan tuplapalkkaa ex-mieheeni verrattuna.

Vierailija
12/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miten sä ottaisit asian puheeksi 5?

[/quote]

Asiahan ei luonnollisesti kuulu minulle - siis, se miten joku yh tai avioliitossa elävä käyttää rahojaan. Ehkäpä sulle on kova paikka se, että nämä naiset käyttävät rahaa itseensä toisin kuin sinä, joka et kehtaa törsätä miehesi rahoja samaan malliin.

Vierailija
13/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten he ostavat sitä Pentikiä tai Lacostea, jos ei rahaa ole?

Lopeta lainaaminen, mutta muuten kenenkään rahankäyttö ei varmasti sinun persettäsi kutita.

Vierailija
14/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväpiiriin ei kuulu ketään tuollaista. Ilmeisesti liikutaan eri piireissä.

Vierailija
15/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö kateeks kun ei oo miestäkään riesana?

Vierailija
16/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen että tällä palstalla on yksi ja sama tyyppi, joka joka päivä aloittaa uuden keskustelun joko yh:hoista tai ateisteista. Aina taattu suosio.

Seuraavaksi nää vois yhdistää ja keskustella yh-ateisteista ;)

Vierailija
17/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:54"]En tajua. Eikö se elitismi ärsyttäisi, jos naiset olisivat vielä naimisissa. [/quote] No ei, silloin on varaa siihen!

[/quote]

Mikä on tämän logiikka? Ei avioliitto/parisuhde automaattisesti tarkoita, että varallisuus on suurempi! Yksinhuoktajalla voi olla paljonkin enemmän varallisuutta kuin pariskunnalla yhteensä. Vai elätkö yhä 1800-lukua?

Vierailija
18/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä ongelma ollut merkkitavarat tai yksinhuoltajuus sinänsä, vaan rahan käyttäminen holtittomasti samalla kun lainailee kavereilta rahaa ja jättää maksamatta takaisin. Eiköhän tuo ärsyttäisi ap:tä vaikka kaveri olisi naimissakin.

Eikä kyse ole siitä saako haluta parempaa laatua vai ei. Menoja ei voi olla enempää kuin tuloja. Jos pienet tulot saa riittämään kalliisiin tavaroihin niin hyvä, mutta jos ei riitä, niin ei riitä, vaikka kuinka kiva olisi ja vaikka olisi ehkä oikeutettukin parempaan. Jos ei ole rahaa, niin ei voi saada, eikä se muutu siitä vaikka se olisi väärin.

Vierailija
19/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mä en pidä elitistisistä ihmisistä ylipäätään. Ei kai kukaan oikeasti elitismiä arvosta? Siis sanan oikeassa merkityksessä, jossa haetaan oikeutusta tiettyjen ryhmien erioikeuksille?

tarkoitatko elitismillä jotakin muuta? Ylellistä elämäntapaa?

Vierailija
20/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:54"]En tajua. Eikö se elitismi ärsyttäisi, jos naiset olisivat vielä naimisissa.
[/quote]

No ei, silloin on varaa siihen!
[/quote]

Onko parisuhde takuu varallisuudesta? Itse olin aina lasten isän kanssa eläessä jatkuvassa vararikossa koska mies käytti omat ja yhteiset. Nyt tilanne on parempi kun vastaan vain omista ja lasten menoista. On varaa matkustaa ja juhliakin välillä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä