Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elitistiset yh:t ärsyttävät!

Vierailija
21.12.2014 |

Minusta yhtälö on omituinen, ja hankala. Minulla on tuttavapiirissä kaksi yh-äitiä, jotka ovat luonteeltaan elitistisiä. Rahaa ei ole, mutta sitä käytetään kuin oltaisiin kroisoksia. Päällä guessia ja lacostea, kupit pentikiä ja lasit iittalaa. Velkaantuvat, ovat aina lainailemassa, eivät maksa takaisin. Olen koettanut heidän lapsilleen ostaa joskus jotain, mutta ihan oikeasti tunnen nahassani, että lahjojen on oltava arvokkaita (he toivovat epärealistisen kalliita lahjoja, mitä se on, ahneuttako vai köyhyyteen reagoimista?!), mitään vanhaa ja kierrätettyä eivät kelpuuta. Esim meidän lasten vaatteet eivät kelpaa, pyh, uffilla käyntejä kun olen ehdottanut, alkavat nauramaan, se ei ole heidän tasolleen sopivaa.

Mua on alkanut nyppiä tuollainen asennoituminen. Ottaa suorastaan päähän, ettei yhtään löydy nöyryyttä. KUn rahaa ei kerran ole, ja yh:na olokin on itse aiheutettua, niin toisenlainen asenne tuntuisi kohtuulliselta. Itse olen köyhästä perheestä, nykyisin keskituloinen, mutta en ikinä asennoidu tavaraan siten kuin he.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös tällaisen äidin, mutta on naimisissa.

Vierailija
22/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH sitä ja tätä. Ihan parisuhteessakin voi elää köyhänä.
T. YH joka tienaa yli 3500/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lacoste, hahhaa...

Vierailija
24/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista tämä "olla oikeutettu parempaan". Eiköhän se oikeus tule siitä, että parempaan on varaa. Luottotietojen säilyminen on tulevaisuuden kannalta arvokas asia, ei sitä kannata menettää sen takia, että tuntee jäävänsä jostain paitsi. Sitten kun on ulosotossa ja ei saa vuokrakämppää tai luottokorttia,  voi hiukan kaduttaa kaikki kalliit velaksi ostetut merkkivaatteet.

Vierailija
25/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön yksinhuoltaja eikä ole tarvinnut toistaiseksi lainata ystäviltä  rahaa. Ystäväperhe, jossa molemmat aikuiset ovat työssäkäyviä, on aina rahat loppu. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Vierailija
26/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja tutut yksinhuoltajat olemme hyvätuloisia ja onnellisia & tyytyväisiä elämäämme. Mistä tarkalleen ottaen pitäisi olla nöyrä? Ehkä ap on kateellinen, jos nainen pärjää itsenäisesti ja rohkenee kulkea -kauhistus- pää pystyssä.

Vierailija
27/27 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi ja ainoa yh äiti ystävä joka osti just yli 1000e lahjoja kolmelle lapselleen, meillä oli puolison kanssa tänä vuonna laittaa 70e lapsemme lahjaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän