Vaimo veti siivouskilarit
Vaimo alkoi hössöttää että pitää siivota ja vaihtaa lakanat, käski mun sitten olla vauvan kanssa sen aikaa (6kk vauva). No olinkin, mutta tuntui että kestää kauhean kauan ja mulla oli suunnitelmia tälle päivälle. Laitoin sitten vauvan sitteriin ja vein sinne makkariin, eikö ne lakanat nyt voi vaihtaa vaikka se vauva siinä naureskelis vieressä? Vaimo veti sit kauheat kilarit kun meinasin mennä, että eikö saa edes siivota yksin. Sitten se lähti ovet paukkuen johonkin eikä vastaa puhelimeen. Vauvan jätti tänne.
Kommentit (99)
En lukenut koko ketjua ja vaikka olisikin provo, vastaan silti:
Jos vaimolle siivoaminen on niin helppoa, kuin kuvailit, miksi sinä et voisi ottaa vauvaa mukaan, lähteä korjaamaan autoasi? Siinähän se vauva istuu, sitterissä ja nauraen.
Jumalan kiitos että ero jo useampi vuosi takanapäin.. ei enää ikinä juonittelevia muijia.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:23"]
En käsitä tätä jouluhösötystä, raivona pitää siivota ja tehdä ruokaa. Kai se joulu nyt tulee vaikka ei siivoaiskaan. En edes tykkää joulusta. Ap
[/quote]
Mitä eroa on lauseilla
1. Olen lapsi.
2. Minulla on lapsi.
Tuon kun hahmotat, olet kärryillä. Tässä ei ole kysymys enää siitä, tykkäätkö sinä joulusta vai et. Vaan siitä, että et saisi ainakaan kampittaa lapsesi äitiä, kun tämä yrittää järjestää teidän jälkikasvullenne muistoja ja hyvää joulutunnelmaa. Jos itse et ole sitä saanut kokea, tehtäväsi on päästä nyt yli kateudesta omaa lastasi kohtaan, ja varmistaa, että hänen jouluistaan voi tulla parempia.
Aika monessa perheessä sitä joulua on järjestetty hermot pinnassa viikkokausia, joka vuosi. Jos oma äitisi oli tällainen raivosiivoaja, älä lusmua vaan tee se, mihin isäsi ei kyennyt: rauhoita ja rentouta vaimosi ja opeta hänelle suhteellisuudentajua. Jos heittäydyt vinkuvaksi lapseksi itse, pahennat tilannetta eksponentiaalisesti.
Auta, kun apua pyydetään. Tee vähän enemmän kuin on pyydetty. Jos toinen ei siitä rentoudu, pyydä istumaan alas, anna kaffekuppi käteen tms ja kysy mitä sinun pitää tehdä, ennen kuin hän oikeasti osaa rauhoittua hetkeksi. Ei sen joulun ole tarkoitus pilata koko syksyä, sitä voidaan järjestää myönteisessäkin hengessä.
Vauvan äiti pitää välillä lapioida omaan rauhaan. Ei tosiaan riitä se, että pitkin hampain suostuu vartin vahtimaan joskus ja ennen joulua.
Noin ne nuoret Äidit käyttäytyy, ku ikää tulee lisää voi Joulun viettää ilman lakanoiden vaihtoakin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:08"]
Noin ne nuoret Äidit käyttäytyy, ku ikää tulee lisää voi Joulun viettää ilman lakanoiden vaihtoakin.
[/quote]
Jaa a, meillä tuo lakananvaihto osuu sopivasti jouluun. Mutta tokihan sitä likaisissa lakanoissakin voi nukkua mutta ei se kovin mukavaa ole. Ja ihan normaali viikkosiivous suoritetaan aatonaattona.
Mitä enemmän luen av:ta, sitä onnekkaampi tajuan olevani. Mies hoitaa lapsia ja taloutta saman verran kuin minäkin eikä koskaan ole tarvinnut nalkuttaa mistään. On sen verran omatoiminen. Omaa aikaa saan juuri niin paljon kuin haluan ja niin saa mieskin. Eikä se oman lapsen kanssa ole mikään rangaistus tai pakollinen taakka vaan päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:18"]
Mies veti siivouskilarit
Mies alkoi hössöttää että pitää siivota ja vaihtaa lakanat, käski mun sitten olla vauvan kanssa sen aikaa (6kk vauva). No olinkin, mutta tuntui että kestää kauhean kauan ja mulla oli suunnitelmia tälle päivälle. Laitoin sitten vauvan sitteriin ja vein sinne makkariin, eikö ne lakanat nyt voi vaihtaa vaikka se vauva siinä naureskelis vieressä? Mies veti sit kauheat kilarit kun meinasin mennä, että eikö saa edes siivota yksin. Sitten se lähti ovet paukkuen johonkin eikä vastaa puhelimeen. Vauvan jätti tänne.
Jos aloitus olisi kirjoitettu näin ja vaimon tilalla olisi mies, jätä se sika huudot kaikuisivat, luultavasti suositeltaisiin miestä menemään terapiaan, vihanhallintakurssille. Jotkut ehdottaisivat äidille että menisi turvakotiin.
[/quote] HEHHEEHHHHEEEEEE...jos aloitus olisui tuo KUKAAN ei uskoisi siihen!
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:23"]kyllä minua ainakin korpesi liitossa ex-miehen kanssa, että jos mies nukkui aamulla, niin minä pidin lapset pois hänen luotaan. mutta kun minä yritin nukkua eli kun oli SOVITTU, että saisin levätä, mies ei yhtään huolehtinut, että lapset pysyisivät pois makkarista. eli oli aina ihan sama herätä kunnolla joka ikinen päivä, koska mies ei koskaan kunnolla huolehtinut lapsien tarpeista. ei leikittänyt tai ei antanut aamupalaa... eli siis ei ottanut kokonaan vastuuta lapsista vaan otti "vain vähän vastuuta" ja silloinkin lapset aina juoksivat äidin helmoihin. lopulta olin tosi katkera. oli paljon helpompi olla yh ja olla koko ajan vastuussa, koska oli muutenkin. katkeruus hävisi. [/quote] Mulla ihan samat fiilikset. Ei olla vielä erottu, mutta tunteet on kyllä kuolleet aika tehokkaasti. Kun ei ikinä tee yhtään mitään, ei edes omia jälkiään siivoa. Kateudella seuraan naapurin perhettä, jossa mies näyttää olevan tasa-arvoinen kumppani. Tai luen vauvalehdestä isistä jotka haluavat olla lapsensa elämässä oikeasti läsnä. Siinä arjen pyörittämisessä myös. Koen tulleeni huijatuksi, koska mies tasan tarkkaan tiesi minun olevan tasa-arvon kannattaja, eikä mikään kodin hengetär. Lapsen myötä mies muuttui täysin. Olen lisäksi töissä suhteellisen vaativassa työssä. En tiedä kuinka kauan jaksan.
[/quote]
Luin tämän kommentin, ja mietin että missä välissä olin tähän ketjuun kommentoinut :) Eli tismalleen samoilla fiiliksillä. Päivittäin mielessä, miten paljon helpompaa olisi huolehtia vain kahdesta lapsesta, eikä kolmesta joista se isoin itse asiassa sotkee eniten.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:20"]
76 vielä jatkaa että kyllä minä nyt jaksan huolehtia lapsestani, kun ei ole kuin tuo yksi. Mutta tarkoitin että kuinka kauan jaksan tätä henkistä vitutusta ja katkeroitumista. Ap:n kaltaiset miehet eivät tajua, miten paljon se syö naista, kun joutuu leikkimään kotonaan työnjohtajaa lusmuilevalle puolisolle. Ja olemaan vastuussa koko ajan. Se tosiaan tekee katkeraksi ja tappaa rakkauden. Luuleeko tällaiset "miehet" parisuhteen olevan joku kissa hiiri -leikki, jossa voittaja luistaa kaikesta vastuusta?
[/quote]Mun mielestä nainen ON vastussa kodin ja lasten hoidosta. Niin se vain on. Miehet on sellasia kun ne on siitä ei pääse mihinkään. Nykyään saa muuten aika halvalla kotitalousapua, verovähennyksin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:20"]
76 vielä jatkaa että kyllä minä nyt jaksan huolehtia lapsestani, kun ei ole kuin tuo yksi. Mutta tarkoitin että kuinka kauan jaksan tätä henkistä vitutusta ja katkeroitumista. Ap:n kaltaiset miehet eivät tajua, miten paljon se syö naista, kun joutuu leikkimään kotonaan työnjohtajaa lusmuilevalle puolisolle. Ja olemaan vastuussa koko ajan. Se tosiaan tekee katkeraksi ja tappaa rakkauden. Luuleeko tällaiset "miehet" parisuhteen olevan joku kissa hiiri -leikki, jossa voittaja luistaa kaikesta vastuusta?
[/quote]Mun mielestä nainen ON vastussa kodin ja lasten hoidosta. Niin se vain on. Miehet on sellasia kun ne on siitä ei pääse mihinkään. Nykyään saa muuten aika halvalla kotitalousapua, verovähennyksin.
[/quote]
No jos noin on niin ei varmaan kannata tehdä lapsia . Mulla on oma ura (ja tienaan paremmin kuin mies) eikä tosiaan kiinnosta sen lisäksi ottaa leijonanosaa kodin- ja lastenhoitovastuusta.
Voi olla että nainen on edelleen useimmissa perheissä vastuussa. Se ei tarkoita, että hänen pitäisi tehdä kaikki työt, vaan koska hänelle kuuluu työnjohto ja kokonaisuuden hallinta, muiden on tehtävä enemmän suorittavaa työtä, jotta pomo ei pala loppuun. Niinkuin ihmiselle käy, jos hänelle on sälytetty vastuu ilman siitä suoriutumiseen tarvittavaa valtaa.
[/quote]
No jos pariskunta on näin sopinut. Minä luulin saavani tasaveroisen kumppanin. Nykyään ei maitopurkkia omilta jäliltään nosta jääkaappiin tai tyhjää roskiin. Kun ollaan johonkin lähdössä ei koskaan (siis todella koskaan) pue lasta tai huolehdi että tarvittavat välineet on matkassa. Minä kiireessä hikipäässä puen lasta vielä omat valmistautumiset kesken. Mies istuu takki päällä ja kommentoi että kylläpä se kestää.
Nämä vain pienenä esimerkkinä. Että mistä minä sen ulkopuolisen kotiavun ostan nostelemaan maitopurkit paikalleen ja luomaan suhteen lapsen ja isän välille? Kun ei ikinä vapaaehtoisesti vietä aikaansa lapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:35"]
Kauhea syyllistäminen alkoi heti, onko teidän mielestä ihan ok käyttäytyä kuin kiukutteleva lapsi. Mitä jos mies vetelisi samanlaisia kilareita, tuskin olisitte näin ymmärtäväisiä.
Aikuinen ihminen joka saa tuollaisen hermokohtauksen jostain helvetin lakanan vaihtamisesta pitää vähän miettiä omaa käytöstään, jos noin koville ottaa niin istua alas hetkeksi ja hakee vaikka apua.
[/quote]
Välillä on kiva tehdä hommia ihan omassa rauhassa ilman, että tarvitsee toisella korvalla kuunnella, mitä ympärillä tapahtuu. Lakanoita vaihtaessa voi vaikka miettiä muun päivän työjärjestystä tai kauppalistaa. Minunkin mielestä ap olisi voinut ottaa vauvan mukaan autonrassaukseen, hyvinhän vauva sielläkin olisi pärjännyt. Tosin vaimon olisi varmaan pitänyt eensin syöttää ja pukea vauva.
[/quote]
No eihän se nyt käy, kun MIEHEN täytyy saada rassata autoaan rauhassa.
Isäni teki ja tekee paljon kotitöitä, äitini huonon jalan vuoksi hoiti isä mm pyykinpesun, tamppasi matot, usein imuroi, pesi ikkunat jne. Isä osasi/osaa myös virkata, ommella koneella, tehdä ruokaa, pestä lattiat jne.
Eli elin siinä harhassa että muutkin miehet tuon osaisivat ja että se on peräti "normaalia". Minulla on myös 4 veljeä joista ainakin 3 tekee paljon kotitöitä ja neljäskin mitä työltään ehtii. Elim kait se sitten esimerkin voima on. Ex miehenikin joskus ruokaa laittoi ja roskiksen vei, mutta siinä se sitten pääosin olikin. Siivota kun piti niin auto piti käydä tankkaamassa tai oli luvannut just käydä äidillään tms. Pahin oli kuitenkin se, kun viimeisilläni raskaana jouduin itse kantamaan raskaat matot , tamppaamaan ne ja sitten vielä pesemään kun vanhempi lapsi oksensi yhdelle karvamatolle...tuli kiire sairaalaan kun silmissä vilkku kirkkaat säkenet, verenpaine pilvissä ja raskausmyrkytys...ja MÄ PYYSIN KYLLÄ APUA mut kun mies EI JAKSANUT niin pakko oli itse tehdä. Nyt se onkin EX! Mulle riittää että pidän huolta lapsista en ala isoo miestä paapomaan.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:20"]
[/quote]
Mihin sitä isää sitten tarvitaan?
Ilmeisesti vain saamaan se lapsi alulle.
Mun vaimo siivoaa aina karmean raivon vallassa. Kannattaa pysyä hänestä kaukana siivoamisen ajan ettei raivo kohdistu itseen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:43"]Minäkin kilahdin eilen miehelleni. Klo oli 23.00, isompi lapsi nukkumassa, mutta vauva vielä hereillä ja ilmoitin facebookkaavalle miehelleni meneväni suihkuun - mies kysyi "entäs toi vauva..?". Minä vastasin "mitä vittua siitä vauvasta?!" ja lähdin ovet paukkuen suihkuun, viettäen siellä normaalia pidemmän suihkutteluhetken. Te miehet ette vaan tajua miten se kuppi voi kaatua teidän typerillä ajattelemattomilla teoilla ja sanoilla hetkessä jos ette koskaan huomioi puolisoa joka aamusta iltaan hoitaa kotia, lapsia ja siinä sivussa vielä vähän miestäkin.
[/quote]
Aamen
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:20"]76 vielä jatkaa että kyllä minä nyt jaksan huolehtia lapsestani, kun ei ole kuin tuo yksi. Mutta tarkoitin että kuinka kauan jaksan tätä henkistä vitutusta ja katkeroitumista. Ap:n kaltaiset miehet eivät tajua, miten paljon se syö naista, kun joutuu leikkimään kotonaan työnjohtajaa lusmuilevalle puolisolle. Ja olemaan vastuussa koko ajan. Se tosiaan tekee katkeraksi ja tappaa rakkauden. Luuleeko tällaiset "miehet" parisuhteen olevan joku kissa hiiri -leikki, jossa voittaja luistaa kaikesta vastuusta?
Tiivistelmä mun tunteista. Ja viimeisen vuoden olen vakavasti harkinnut eroa ja miehelleni sitä ehdottanutkin. Mutta siinäkin MUN pitäisi tehdä kaikki:=
81 jatkaa: Tuolle alapeukuttajalle tiedoksi: vauva on 7 kk ja pääsen ensimmäistä kertaa ilman vauvaa jonnekin.