Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo veti siivouskilarit

Vierailija
21.12.2014 |

Vaimo alkoi hössöttää että pitää siivota ja vaihtaa lakanat, käski mun sitten olla vauvan kanssa sen aikaa (6kk vauva). No olinkin, mutta tuntui että kestää kauhean kauan ja mulla oli suunnitelmia tälle päivälle. Laitoin sitten vauvan sitteriin ja vein sinne makkariin, eikö ne lakanat nyt voi vaihtaa vaikka se vauva siinä naureskelis vieressä? Vaimo veti sit kauheat kilarit kun meinasin mennä, että eikö saa edes siivota yksin. Sitten se lähti ovet paukkuen johonkin eikä vastaa puhelimeen. Vauvan jätti tänne.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:02"]

Alkoi suututtaa ap:n vaimon puolesta tosi paljon, kun luin tämän ketjun.

[/quote]Minua alkoi suututtaa apeen puolesta, kunnon ääliö hänen vaimonsa. Miten jaksaa edes katsella tuollaista idioottia, en ymmärrä.

[/quote]

siinähän ap ottaa lapsen kainaloon ja lähtee. Ei sitä vaimoa ole pakko katsella. Voi kyllä olla, että ikävä tulee kyökkipiikaa, lapsenvahtia, puhtaita lakanoita ja omaa aikaa.

[/quote]Saat kuulostamaan koko homman siltä, että mies ei pystyisi hoitamaan lasta. Ihan tiedoksi sinulle, että Suomi on täynnä yh-isiä jotka suoriutuu varsin mallikkaasti lapsen tai lasten hoitamisessa.

[/quote]

No, eihän tuo pysty. Heti oli sitä vaimolle lykkäämässä kun hoitovuoron sai. Ei varmaan kyennyt hoitamaan sitä lasta kuin muutaman minuutin. No, nyt on pakko opetella kun vaimo lähti shoppailemaan. 

Vierailija
62/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka vasta odotatte esikoistanne: älkää hankkiko sitteriä. Tämän ketjun perusteella moni tappelu on saanut alkunsa sitteristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:35"]Kauhea syyllistäminen alkoi heti, onko teidän mielestä ihan ok käyttäytyä kuin kiukutteleva lapsi. Mitä jos mies vetelisi samanlaisia kilareita, tuskin olisitte näin ymmärtäväisiä.

Aikuinen ihminen joka saa tuollaisen hermokohtauksen jostain helvetin lakanan vaihtamisesta pitää vähän miettiä omaa käytöstään, jos noin koville ottaa niin istua alas hetkeksi ja hakee vaikka apua.
[/quote]

psykologian ammattilainen :D

Vierailija
64/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 60 lisää, että nythän isä sitten saa vastata omina muutamana päivänä lasten kaikista tarpeista, joten lapset saivat myöskin isän itselleen oikeasti toisin kuin ydinperheessä, jossa isä pystyi aina syrjäyttämään lasten toiveet ja tarpeet, kun äiti oli aina paikkaamassa toimintaa.

Vierailija
65/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:12"]

Ap vois tosiaan kokeilla itse tehdä jotain hommia vauvan ollessa sitterissä vieressä. On tosi hauska vaikka yrittää tehdä ruokaa, jos ja kun vauvalla menee hermot sitterissä oloon. Siinä on sit vaihtoehdot että kokkaat mahdollisimman nopeasti ja vauva kitisee koko sen ajan vieressä, tai otat vauvan syliin (mikä onkin tosi turvallista kun pyörit hellan ääressä) tai annat ruuan palaa pohjaan tms. Mutta tärkeintähän on että mies saa harrastaa, eikö??

[/quote]

Mun mieheltä onnistui kokkaaminen, kun vauva oli kantoliinassa. Eikö tämä naisilta onnistu? Sama juttu monen muun kotityön kanssa. Köyttäkää se vauva itseenne, niin se viihtyy siinä teidän touhuja katsellessanne ja saatte puuhailla rauhassa.

Vierailija
66/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:12"]

Ap vois tosiaan kokeilla itse tehdä jotain hommia vauvan ollessa sitterissä vieressä. On tosi hauska vaikka yrittää tehdä ruokaa, jos ja kun vauvalla menee hermot sitterissä oloon. Siinä on sit vaihtoehdot että kokkaat mahdollisimman nopeasti ja vauva kitisee koko sen ajan vieressä, tai otat vauvan syliin (mikä onkin tosi turvallista kun pyörit hellan ääressä) tai annat ruuan palaa pohjaan tms. Mutta tärkeintähän on että mies saa harrastaa, eikö??

[/quote]

Mun mieheltä onnistui kokkaaminen, kun vauva oli kantoliinassa. Eikö tämä naisilta onnistu? Sama juttu monen muun kotityön kanssa. Köyttäkää se vauva itseenne, niin se viihtyy siinä teidän touhuja katsellessanne ja saatte puuhailla rauhassa.

[/quote]

Eiköhän se ap;n vaimoltakin onnistu. Kysehän ei ollut siitä, että vaimo EI kykene hoitamaan lasta.

Eiköhän kyse ollut nyt siitä, että edes joskus haluaisi tehdä jotain ihan itse rauhassa ILMAN sitä lasta. Eli mieskin voisi hoitaa lasta, kuten oli sovittu... :)

Vierailija
67/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:30"]

Te jotka vasta odotatte esikoistanne: älkää hankkiko sitteriä. Tämän ketjun perusteella moni tappelu on saanut alkunsa sitteristä.

[/quote]

Samaa mieltä. Olkaa sen vauvan kanssa, älkää ostako sitteriä! Kantoliina on tuhannesti parempi, koska ennemmin tai myöhemmin tulee tilanne, että vauva haluaa syliin ja teillä on hommat kesken. Tai vauva tarvitsee läheisyyttä enemmän kuin teillä on aikaa pitää kädet varattuna. Pitäkää se vauva lähellä, niin se on tyytyväisempi ja teillä on kuitenkin kädet vapaana touhuta muuta - tehdä ruokaa, imuroida, pestä pyykkiä tai juoda rauhassa kuppi kahvia.

Myös se vauvan isä kannattaa totuttaa liinan käyttöön. Meillä mies tykkäsi kokata vauva liinassa - vai oliko se lapsi jo taaperon puolella silloin. Hyvin viihtyivät siellä lieden ääressä yhdessä touhutessa, mies selosti lapselle mitä tekee ja lapsi seurasi suurella mielenkiinnolla.

Vierailija
68/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:12"]

[/quote]

[/quote]
Voi on yritetty liinaa ja mandukaa, ei onnistu. Vauva vetää raivarit. Ne on tiedätkös erilaisia kaikki, nuo vauvat :-) vaikka teillä onnistui, niin ei se tarkoita että kaikilla onnistuu.

Vierailija
69/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva on köytetty äitiin koko imetyksen ajaksi. Joten tuota kantoliina-köyttämistä voi miehet ihan itse harrastaa, kun osallistuvat normaalin aikuisen tavoin siivoukseen ja kodin ylläpitoon. Miten niin moni mies voi olla noin saamattoman itsekkäitä?! En käsitä.

Vierailija
70/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä, jos teet lapsen kanssa hommia käytännössä koko ajan, niin on luksusta saada vaihtaa lakanat ns. rauhassa. tokihan se onnistuu vauvan kanssa mutta jokus on kiva tehdä hommia ihan itsekseen. että jos on toivonut saada tehdä homman itsekseen, niin siihen on varmasti syynsä. yleensä se, että haluaa olla itsekseen =) ei vaadi paljoa logiikkaa! 

Vierailija
71/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun miehen autoissa olis kaikissa niin pahasti vikaa et se ei töihin pääsis, nii kyllä mä sen antaisin korjata jonkun niistä ihan rauhassa, ettei ottais mun autoa. Mä en todennäköisesti olis menossa autolla mihinkään, mutta jos tulee tarvis niin on se kiva kun se ei ole 80km päässä. Mua ahdistaa jos mulla ei oo käytettävissä auto, koska voi tulla hätätilanne ja tarvis. Mut mää oonki varmaan kaikkien naisten mielestä ihan paska vaimo :D t. Nainen, jonka mies saa rassata autoja jos ottaa isomman lapsen mukaan tilanteen salliessa.

Vierailija
72/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainennainen kilahtaa varmasto monesta muustakin syystä ja syyttä. Oma exäni oli sellainen, hänelle piti pitää milloin mitäkin kaukaloa kadessä vaikka olisi voinut laskea sen pöydälle ja kun laskin, niin kauhea haloo heti, mikset voit pitää sitä, saatana!

Joskus paloi käämit minulta, muija lisäsi hevosten vesikaukaloon vettä aj minun olisi tarvinnut pitää ämpäriä kädessä kun sen voi laittaa maahan ja letkuttaa siihen, mutta ei, kun se pitää olla toislla kädessä. Nämä tämän tyyppiset ihmiset vaan ottavat ja kilahtavat ihan mistä tahansa syystä, heillä on jotain pahasti sekaisin ja ainoa miten purkavat pahaa oloaan on se kilahtaminen. Ammattiauttajaa tarvittaisiin monen naisen sielunelämää kunnostamaan.

Vierailija
73/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 72: ap:n vaimo oli pyytänyt katsomaan vauvaa vain lakananvaihdon ajan. Ei hän ollut kieltänyt tai estänyt korjaamasta autoa! Sisälukutaito?

Vierailija
74/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:35"]

Kauhea syyllistäminen alkoi heti, onko teidän mielestä ihan ok käyttäytyä kuin kiukutteleva lapsi. Mitä jos mies vetelisi samanlaisia kilareita, tuskin olisitte näin ymmärtäväisiä.

Aikuinen ihminen joka saa tuollaisen hermokohtauksen jostain helvetin lakanan vaihtamisesta pitää vähän miettiä omaa käytöstään, jos noin koville ottaa niin istua alas hetkeksi ja hakee vaikka apua.

[/quote]

Taustalla saattaa olla pidemmältä aikaa jotain muutakin, tuskin tässä on mistään yhdestä lakananvaihdosta kyse. Mies ehkä lienee sellainen joka taantuu yhdeksi lisälapseksi heti kun pääsee ulko-ovesta sisälle.

Vierailija
75/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:23"]kyllä minua ainakin korpesi liitossa ex-miehen kanssa, että jos mies nukkui aamulla, niin minä pidin lapset pois hänen luotaan. mutta kun minä yritin nukkua eli kun oli SOVITTU, että saisin levätä, mies ei yhtään huolehtinut, että lapset pysyisivät pois makkarista. eli oli aina ihan sama herätä kunnolla joka ikinen päivä, koska mies ei koskaan kunnolla huolehtinut lapsien tarpeista. ei leikittänyt tai ei antanut aamupalaa... eli siis ei ottanut kokonaan vastuuta lapsista vaan otti "vain vähän vastuuta" ja silloinkin lapset aina juoksivat äidin helmoihin. lopulta olin tosi katkera. oli paljon helpompi olla yh ja olla koko ajan vastuussa, koska oli muutenkin. katkeruus hävisi.
[/quote]
Mulla ihan samat fiilikset. Ei olla vielä erottu, mutta tunteet on kyllä kuolleet aika tehokkaasti. Kun ei ikinä tee yhtään mitään, ei edes omia jälkiään siivoa. Kateudella seuraan naapurin perhettä, jossa mies näyttää olevan tasa-arvoinen kumppani. Tai luen vauvalehdestä isistä jotka haluavat olla lapsensa elämässä oikeasti läsnä. Siinä arjen pyörittämisessä myös.
Koen tulleeni huijatuksi, koska mies tasan tarkkaan tiesi minun olevan tasa-arvon kannattaja, eikä mikään kodin hengetär. Lapsen myötä mies muuttui täysin. Olen lisäksi töissä suhteellisen vaativassa työssä. En tiedä kuinka kauan jaksan.

Vierailija
76/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:02"]

Alkoi suututtaa ap:n vaimon puolesta tosi paljon, kun luin tämän ketjun.

[/quote]Minua alkoi suututtaa apeen puolesta, kunnon ääliö hänen vaimonsa. Miten jaksaa edes katsella tuollaista idioottia, en ymmärrä.

[/quote]

siinähän ap ottaa lapsen kainaloon ja lähtee. Ei sitä vaimoa ole pakko katsella. Voi kyllä olla, että ikävä tulee kyökkipiikaa, lapsenvahtia, puhtaita lakanoita ja omaa aikaa.

[/quote]Saat kuulostamaan koko homman siltä, että mies ei pystyisi hoitamaan lasta. Ihan tiedoksi sinulle, että Suomi on täynnä yh-isiä jotka suoriutuu varsin mallikkaasti lapsen tai lasten hoitamisessa.

[/quote]

joku muu varmasti selviytyykin, ap mitä ilmeisemmin ei, mikäli lapsen viihdyttäminen lakananvaihdon ajan on ylivoimainen ponnistus, josta on päästävä livahtamaan omiin hommiin...

Vierailija
77/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

76 vielä jatkaa että kyllä minä nyt jaksan huolehtia lapsestani, kun ei ole kuin tuo yksi. Mutta tarkoitin että kuinka kauan jaksan tätä henkistä vitutusta ja katkeroitumista. Ap:n kaltaiset miehet eivät tajua, miten paljon se syö naista, kun joutuu leikkimään kotonaan työnjohtajaa lusmuilevalle puolisolle. Ja olemaan vastuussa koko ajan. Se tosiaan tekee katkeraksi ja tappaa rakkauden. Luuleeko tällaiset "miehet" parisuhteen olevan joku kissa hiiri -leikki, jossa voittaja luistaa kaikesta vastuusta?

Vierailija
78/99 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:50"]

Mun vaimo siivoaa aina karmean raivon vallassa. Kannattaa pysyä hänestä kaukana siivoamisen ajan ettei raivo kohdistu itseen.

[/quote]

Onkohan sulla mun ex-muija, kuulosta niin tutulle  :) .

Vierailija
79/99 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 07:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 00:50"]

Mun vaimo siivoaa aina karmean raivon vallassa. Kannattaa pysyä hänestä kaukana siivoamisen ajan ettei raivo kohdistu itseen.

[/quote]

Onkohan sulla mun ex-muija, kuulosta niin tutulle  :) .

[/quote]

Mitä jos olisitte OMA-ALOTTEISESTI menneet auttamaan tai JOPA aloittaneet itse siivoamaan ennen kuin vaimo olisi ehtinyt edes aloittaa tai edes maininnut, että pitäisi taas siivota. Olisi saattanut olla toinen meininki ja raivon tilalla hymynaama...

Vierailija
80/99 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä juttu miten miehet yhtäkkiä keksivätkin että autoa täytyy laittaa tai jotain muuta silloin kun vauva lykätään miehen hoidettavaksi. Onneksi mun mies ei ole tuollainen kitisevä kakara. 

P.S. Meen ensi kuussa baariin ja mies hoitaa vauvaa sillävälin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä