Vaimo veti siivouskilarit
Vaimo alkoi hössöttää että pitää siivota ja vaihtaa lakanat, käski mun sitten olla vauvan kanssa sen aikaa (6kk vauva). No olinkin, mutta tuntui että kestää kauhean kauan ja mulla oli suunnitelmia tälle päivälle. Laitoin sitten vauvan sitteriin ja vein sinne makkariin, eikö ne lakanat nyt voi vaihtaa vaikka se vauva siinä naureskelis vieressä? Vaimo veti sit kauheat kilarit kun meinasin mennä, että eikö saa edes siivota yksin. Sitten se lähti ovet paukkuen johonkin eikä vastaa puhelimeen. Vauvan jätti tänne.
Kommentit (99)
Minäkin kilahdin eilen miehelleni. Klo oli 23.00, isompi lapsi nukkumassa, mutta vauva vielä hereillä ja ilmoitin facebookkaavalle miehelleni meneväni suihkuun - mies kysyi "entäs toi vauva..?". Minä vastasin "mitä vittua siitä vauvasta?!" ja lähdin ovet paukkuen suihkuun, viettäen siellä normaalia pidemmän suihkutteluhetken. Te miehet ette vaan tajua miten se kuppi voi kaatua teidän typerillä ajattelemattomilla teoilla ja sanoilla hetkessä jos ette koskaan huomioi puolisoa joka aamusta iltaan hoitaa kotia, lapsia ja siinä sivussa vielä vähän miestäkin.
Nimenomaan taustalla vaimolla oli varmasti se, että hänellä ei ikinä ole omaa aikaa. Se voi olla "juhlaa" saada siivota ihan yksin ja omassa rauhassa ilman että tarvitsee vauvaa viihdyttää. Itselläni oli lasten ollessa pieniä tosiaan lepohetkiä pään sisällä, kun sain miehen ja lapset patisteltua ulos sillä verukkeella, että saan SIIVOTA rauhassa. Sain olla omine ajatuksineni ilman, että niitä koko ajan keskeytetään. Jos olisin sanonut, että menkää ulos, koska haluan kerran maata sohvalla ja ajatella lauseen loppuun, niin en olisi heitä ulos saanut.
Voin siis hyvin ymmärtää ap:n vaimon kilarit. Ei ole vaimoltakaan aikuista käytöstä kadota, mutta ehkä tämä oli ap:n käytöksessä viimeinen niitti ja vaimo vain päätti ottaa sitä omaa rauhaa edes hetken. Jos ei ole muuten saanut, niin sitten rautalangasta vääntäen pakolla. Sympatiat vaimolle.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:19"]
Aika törkeä nainen, mun mielestä perheellisellä pitää olla sen verran itsehillintää että ei kadots ovet paukkuen. Mitä jos vauvalle tulee joku hätä tällä välin? Vaikka isi hoitaisi niin itse en voisi vain jättää lastani tuolla tavoin.
[/quote]
Aika kamalaa mieheltä jättää vaan lapsi sitteriin ja lähteä pois, mitä jos vauvalle tulee joku hätä tällä välin?
Meillä mies vetää aina siivouskilarit :D
On ihan ok lähteä tilanteesta vaikka ovet paukkuen, jos sitä rauhoittuakseen tarvitsee. Vauva oli isänsä hoidossa, joten ei tuossa mitöön vastuutonta ollut.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:24"]
olisit vaan ollut sen vauvan kanssa kiltisti niin kaikki olisi mennyt paljon helpommin.
[/quote]
Ei, vaan parempi, että tuli nyt viimeinkin selväksi, millainen ääliö ap on. Ehkä pääsee viettämään yksinäistä joulua jonnekin muualle.
Vaikka provohan tämä oli, mutta silti.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:35"]Sun omat MENOT, ei mekot :D
[/quote]
Luulen, että osuit silti oikeaan. Ap käyttää mekkoja salassa.
Mää oon niin onnellinen, ettei mun mies vissiin olekaan ainoa ajattelematon ja itsekäs ukko.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:22"]Mitä ne sun omat suunnitelmat oli? Onko teillä vaimon oma aika lähinnä siivousta tms. ilman vauvaa vai onko teillä kummallakin mahdollisuus sopia omia menoja edes jonkin verran? Osallistutko sinä kotitöihin? [/quote] Auto vaatia laittoa ettei tarvi vaimon autolla mennä huomenna töihin. Ap
[/quote]
Eli yritit vain luistaa kotitöistä. Ihan hyvin voit mennä vaimon autolla, ellei siihen auton "laittamiseen" löydy aikaa jossain välissä.
Alkoi suututtaa ap:n vaimon puolesta tosi paljon, kun luin tämän ketjun.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:02"]
[/quote]Minua alkoi suututtaa apeen puolesta, kunnon ääliö hänen vaimonsa. Miten jaksaa edes katsella tuollaista idioottia, en ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:09"]
[/quote]Minua alkoi suututtaa apeen puolesta, kunnon ääliö hänen vaimonsa. Miten jaksaa edes katsella tuollaista idioottia, en ymmärrä.
[/quote]
siinähän ap ottaa lapsen kainaloon ja lähtee. Ei sitä vaimoa ole pakko katsella. Voi kyllä olla, että ikävä tulee kyökkipiikaa, lapsenvahtia, puhtaita lakanoita ja omaa aikaa.
On kuulemma jouluostoksilla... Just. Ap
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:09"]
[/quote]
siinähän ap ottaa lapsen kainaloon ja lähtee. Ei sitä vaimoa ole pakko katsella. Voi kyllä olla, että ikävä tulee kyökkipiikaa, lapsenvahtia, puhtaita lakanoita ja omaa aikaa.
[/quote]Saat kuulostamaan koko homman siltä, että mies ei pystyisi hoitamaan lasta. Ihan tiedoksi sinulle, että Suomi on täynnä yh-isiä jotka suoriutuu varsin mallikkaasti lapsen tai lasten hoitamisessa.
kyllä minua ainakin korpesi liitossa ex-miehen kanssa, että jos mies nukkui aamulla, niin minä pidin lapset pois hänen luotaan. mutta kun minä yritin nukkua eli kun oli SOVITTU, että saisin levätä, mies ei yhtään huolehtinut, että lapset pysyisivät pois makkarista. eli oli aina ihan sama herätä kunnolla joka ikinen päivä, koska mies ei koskaan kunnolla huolehtinut lapsien tarpeista. ei leikittänyt tai ei antanut aamupalaa... eli siis ei ottanut kokonaan vastuuta lapsista vaan otti "vain vähän vastuuta" ja silloinkin lapset aina juoksivat äidin helmoihin. lopulta olin tosi katkera. oli paljon helpompi olla yh ja olla koko ajan vastuussa, koska oli muutenkin. katkeruus hävisi.
Meillä mies veti tänä jouluna siivouskilarit. Alko eilen joulusiivoamaan ja huusi välillä niin pirusti että. Me lasten kanssa hihiteltiin kun se uhkaili ettei meille tule joulua ollenkaan jne. Rauhottu se sitten ja ne siivoukset saatiin tehtyä porukalla loppuun :)
Mutta ap on toi aika törkeää, että lipeät sovistusta hommasta ja yrität työntää lapsen takas vaimolle. Olisit nyt antanut sen siivota vähän aikaa rauhassa niin pahin olis ollut ohi ja olisit päässyt omiin hommiisi.
Oot niin mies. Ja tää ei ollut kehu.