Te, joilla on ollut f*buddy-suhde...
Mitä haitte ja saitte suhteesta? Halipulan hoitoa, pelkkää munaa, miessuhdetta omilla ehdoillanne ilman yhteiselämän tarvetta, jotain muuta? Millaiset kriteerit teillä oli partnerille? Pysyivätkö tunteet kurissa? Itse en uskaltaisi päästää noinkaan lähelle ihmistä, johon en täysin luota tai joka saattaisi ajatella minusta epäkunnoittavasti, joten asetelman toimivuuden ymmärtäminen on ollut aina hankalaa. En silti tuomitse.
Kommentit (83)
Alussa toimi oikein hyvin, mutta aloin kiintyä liikaa. Tavattiin noin kolme kertaa viikossa ja jossain vaiheessa ajatus siitä, että mies kuitenkin harrastaa yhden yön juttuja siinä samalla oli mulle liikaa... Vietimme aikaa siis muutenkin yhdessä kuin seksin parissa.
En ymmärrä, miten seksi voi olla hyvää, ellei mukana ole mitään tunteita. Oma käsi on silloin paljon ketterämpi vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:24"] Oliko tämä siis yksinomaan fyysistä, eli mies käymään, sänkyyn ja mies ulos, ei yhdessä nukkumista tai muuta läheisyyshömppää? ap. [/quote] Kyllä yö oltiin yleensä yhdessä, nukuttiin tai ei.. :) Ja mitäs se seksi on jos ei läheisyyshömppää? Joskus tehtiin muutakin esim. käytiin keikoilla yhdessä kavereina. [/quote] Panokaveria voi pitää täytenä vosuna siitä on läheisyyshömppä kaukana.
[/quote]
No me oltiin vosuja toisillemme, musta se on hömppää. Rakkaus on sitten eri juttu, se on vakavaa.
[/quote]
kuulostaa että sanot tuon kuitenkin leikkisästi. Minä taas tiedän miehen joka puhui fb:stään sekopäänä ja oli kiinnostunut tasan vaan kassiensa tyhjentämisestä.
[/quote]
Ei mulla ole pahaa sanottavaa panokavereistani, kivoja poikia kaikki. Vieläkin joskus nähdään, mutta vain kavereina.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:30"]
kuvioon ei kuulu mitään ylimääräistä hölynpölyä eikä varsinkaan niitä negatiivisia puolia kuten mustasukkaisuus, tilivelvollisuus tai omistushaluisuus. [/quote]
Kiinnostaisi tietää, miksi tuollainen käytös ei onnistuisi parisuhteessa. Tarkoitan sitä, että jos ihminen pystyy tahtoessaan olemaan noin kylmähermoinen, miksi he silti sortuvat siinä vaiheessa kun oikeasti seurustelevat?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:55"]
Jotenkin ymmärrän, jos kyseessä tosiaa täysin sinkut ihmiset, mutta jos varatun kanssa ylläpitää seksisuhdetta, loppuu minun ymmärrys siihen. Se on väärin! Väärin sitä kohtaan, jota varattu pettää. Pettäminen on petos. Avioliitossa olevalta se on avioRIKOS, petos, aviolupauksensa rikkominen, oman avioliittonsa rikkominen. Myös petoskumppani tekee väärin ja on osallinen avioRIKOKSEEN. Avioliittoon kuuluu uskollisuus. Jos puoliso on flirttaileva ja muiden perään vilkuileva, on mustasukkaisuus täysin normaali tunne, seuraus muille flirttaavan käytöksestä, sillä sellainen käytös on sitoutuneelta väärin, luokkaus sitä kohtaan, jolle on luvannut JULKISESTI olla uskollinen. Uskottomuutta on jo väärä sydämen asenne, jossa on seksualisessa mielessä tilaa muillekin kuin omalle puolisolle. Nuo monen negatiivisina pitämät luonnolliset tunteet ovat oikeutettuja ja oikeita tunteita silloin, kun uskollisuutta luvannut puoliso pettääkin lupauksensa. Yhtä lailla monet suuttuvat siitä, jos kaverit pettävät lupauksensa tulla sovittuun aikaan esim varattuun elokuvailtaan tai kyläilemään aterioinnin merkeissä.
[/quote]
Juurikin näin:)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:14"]En ymmärrä, miten seksi voi olla hyvää, ellei mukana ole mitään tunteita. Oma käsi on silloin paljon ketterämpi vaihtoehto.
[/quote]
Meillä on yksi tunne mukana: intohimo. Se on minulle seksissä tunteista tärkein ja sellainen, jota haluan vaalia. Intohimo on minulle myös riittävä, en koe seksissä eroa rakkauden kanssa tai ilman. Jos intohimo puuttuu, on mielestäni seksi täysin valjua muuten. Tämä on toki mielipideasia, mutta minulle seksi on vain seksiä, en siis tee siitä pyhää.
Olkaa onnellisia te jotka olette löytäneet vakkaripanokaverin ja onnistuneet sen kanssa. Täällä Porin läheisyydessä tuollaiseen ei ole ainakaan miehillä mahdollisuutta, täällä naisia ei paneta koskaan.
Ehdottomat vaatimukset on 1) yhteinen hauskanpito, toista ei kohdella epäkunnioittavasti eikä huoritella, ei päin naamaa eikä varsinkaan muille 2) sinkkuus 3) kondomin käyttö pakollinen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:45"]
Mulla on kaikenlaisia komplekseja seksin ja parisuhteiden kanssa, joten mulle se on terveellistä eksperimentointia luotettavan ihmisen kanssa, jossa ei kerrankin tarvitse stressata mitään. Mut on tosin kasvatettu konservatiiviseksi suunnilleen mentaliteetilla "odota avioliittoon asti", joten välillä ääni alkaa nalkuttaa päässä, että "ei näin voi tehdä" - yritän sitten ajatella, että eihän tässä kukaan vahingoita ketään.
[/quote]
Tämäkin logiikka avautuu minulle... periaatteessa jopa huolestuttavan hyvin, koska minunkin on vaikea löytää ihmistä, jonka kanssa voisin sataprosenttisesti heittäytyä suhteeseen, mutta toisaalta haluaisin kuitenkin kokea elämää. Kasvatuskin taustalla samanlainen. ap.
Elämää on muutakin kuin seksisuhde. Hankipa vaikka joku harrastus.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:19"]
Mulla on tälläinen suhde kestänyt nyt kolmisen kuukautta,tunteita alkaa olla liikaa pelissä. Aina vaan paraneva seksi ja siinä uudet kokemukset ja yhdessä yön viettäminen toisen kanssa kerran vkossa ei taida olla naisihmiselle toimiva vaihtoehto. Aivan ihania ovat yhdessä viettämämme ajat ja molemmat olemme sinkkuja. Oman itseni takia joudun tämän varmaan lopettamaan.
[/quote]
Miksi se pitäisi lopettaa? Onko panokamusi atm mies joka on sinulle pelkkä dildo?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:10"]Seksiä hain. Turvallisempaa kuin irtosuhteet joita sitä ennen tuli kokeiltua. Mulla oli 5 panokaveria yhtäaikaa, niin joku oli aina vapaana kun panetti. [/quote] huora
[/quote]
Niin olen. :) Tai olin, nyt mulla on poikaystävä. :)
[/quote]
Hyi vittu en ikinä pystyis olee tollasen kans.
M24
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:30"]
kuvioon ei kuulu mitään ylimääräistä hölynpölyä eikä varsinkaan niitä negatiivisia puolia kuten mustasukkaisuus, tilivelvollisuus tai omistushaluisuus. [/quote]
Kiinnostaisi tietää, miksi tuollainen käytös ei onnistuisi parisuhteessa. Tarkoitan sitä, että jos ihminen pystyy tahtoessaan olemaan noin kylmähermoinen, miksi he silti sortuvat siinä vaiheessa kun oikeasti seurustelevat?
[/quote]
Olen tuon lainaamasi pätkän kirjoittaja, ja olen ihmisenä muuten ihan kelpo, mutta tyttöystävänä hirmulisko. Vaikka fb-suhteessa ja ystävyydessä olen lojaali, rempseä, kylmähermoinen ja "välinpitämätön" oikeissa asioissa, jostain syystä suhteessa muutun rasittavaksi mustasukkaiseksi, piikitteleväksi, epävarmaksi ja taannun ihan teinin tasolle. Tämän vuoksi olen valinnut sinkkuuden, kunnes opin käyttäytymään tai ylipäätään tunnen seurustelun ajatuksena hyväksi.
f*buddy-suhde
Eikö olisi helpompi käyttää käsitettä seksisuhde?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:42"]
Miksi se pitäisi lopettaa? Onko panokamusi atm mies joka on sinulle pelkkä dildo?
No jos kyseessä on pelkkä panosuhde, niin varmasti monelle sellaisessa olevalle naiselle mies on vain seksikaveri, eli käytännössä dildo. Samoin kuin monelle miehelle, joka tällaisessa suhteessa on, niin nainen on pelkkä reikä. Ja näissä tapauksissa on kyllä niin, että joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.. pelkkä seksi on pelkkää seksiä, niin kauan kuin toista ei haukuta päin naamaa tai muille tai kohdella epäasiallisesti, niin kaikki on ok.
Hyi vittu en ikinä pystyis olee tollasen kans.
M24
Mielenkiintoista että ajattelet että sun mielipide kiinnostaa jotakuta kauheasti :D
Mun neuvot olisi:
-Ei saa tapailla liian usein
-Parempi että on useampia panokavereita kun 1
-Valitse sellaisia joista et voisi kiinnostua seurustelumielessä
-Valitse kuitenkin sellaisia tyyppejä joiden kanssa synkkaa muutenkin ja on hauskaa
-Pysy kaukana varatuista
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 13:56"]
f*buddy-suhde
Eikö olisi helpompi käyttää käsitettä seksisuhde?
Mielestäni näillä on eroa, fb voi olla myös kaveri muissakin merkeissä, seksisuhde vain makkaripuuhia?
Minulla on ollut useampi panosuhde. Joskus jutut on ollut sellaisia, että olen jonkun tuntemattoman pokannut baarista ja jos seksi on molempien mielestä toiminut hyvin, niin ollaan jonkun aikaa tapailtu ja sekstailtu (muutaman viikon tai muutaman kuukauden). Juttu on kuitenkin kuivunut kasaan syystä tai toisesta. Sitten on ollut muutama sellainen juttu, että jonkun jo ennestään tutun (vanha koulukaveri, puolituttu, kaverin kaveri tms.) kanssa on alkanut olla vahvaa flirttiä ilmassa ja ollaan päädytty sänkyyn ja aloitettu seksisuhde.
Joidenkin kanssa on selvästi sovittu, että vain seksiä eikä mitään vakavampaa, joidenkin kanssa on katsottu kehittyisikö juttu pidemmällekin, mutta näin ei sitten ole käynyt. Yhden kanssa välillä jo vähän niinkuin seurusteltiinkin, mutta sitten homma taas laimeni. Silti melkein pari vuotta yhteyksissä oltiin. Molemmilla oli siinä välissä muitakin, paitsi silloin kun kokeiltiin seurustelua.
Ehkä on sitten ollut hyvää tuuria, kun ei ole ikinä niin käynyt, että jompikumpi olisi kiintynyt enemmän tai halunnut vakavan suhteen ja toinen ei ole halunnut. Itse ainakin tiesin kaikista lähes heti, että tämä ei ole "se oikea" mutta mukavaa silti oli. Nyt olen jo monta vuotta ollut naimisissa ja kyllä se oma mies vaan ihan eri tavalla veti jalat alta ja heti tuntui siltä, että tämän miehen minä haluan.
Enkä voi käsittää noita huorittelijoita. Itse olen kuitenkin jo 35-vuotias. Olisihan se nyt ollut ihan naurettavaa pelleilyä säästellä itseään sitä oikeaa varten. Pillu ei panemalla kulu. Sitä paitsi miehenikin on sitä mieltä, että ei ikinä voisi alkaa vakavaan suhteeseen jonkun kokemattoman nuoren tytön kanssa, jolle sitten kuitenkin jossain kohtaa tulee kriisi kun ei ole elänyt eikä kokenut tarpeeksi. Kun molemmat ovat tarpeeksi paljon viettäneet hauskaa sinkkuelämää, niin ihan eri tavalla haluaa sitoutua parisuhteeseen ja on valmis olemaan uskollisesti aviossa loppuelämän.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:57"]
Itse hain hyvää seksiä (jota harvoin yhden yön jutuilta saa) sekä läheisyyttä. Valitsin fuckbuddeiksi tarkoituksella miehiä, joista tiesin, etten tule kiinnostumaan mitenkään muuten kuin seksikumppaneina.
[/quote]
Kuvaamasi kaltaiseen tilanteeseen minun on ehkä helpointa samaistua, paitsi tuon varman tunnekontrollin osalta. Pystytkö avaamaan, mistä tiesit, että et tule kiinnostumaan enempää? ap.