HS vieraili Turun kuormittuneella teho-osastolla – lääkärin mukaan tehohoidossa olleen potilaan rokotekriittisyys vaimenee, kun puhekyky vihdoin palaa
Kun puhekyky palaa ja rokotekriittisyys vaimenee onkin tosin jo ehditty tartuttaa kymmeniä riskityhmäläisiä ja läheisiä ja viety sairaala- tai tehohoitopaikka joltain muulta joka on jouduttu viemään kriittisenä toiselle puolelle suomea.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008343120.html?share=8411527d315c8f60…
Kommentit (484)
Tosiaan on ollut itselleni yllätys miten paljon ja miten tyhmiä ihmisiä Suomessakin on, vaikka meillä kaikilla hyvä peruskoulutus ja suomalainen koulu laadukas. Silti ihmiset uskovat jotain Tokentuubijuttuja jotka ovat ihan uskomatonta p.skaa, siis mieluummin kuin tiedettä. En vaan ymmärrä mikä ruuvi on löysällä näillä ihmisillä. Onko kaikilla kulkutautimyönteisillä joku mt-ongelma vai se ja tyhmyys yhdistettynä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nämä rokottamattomat ovat?
Olisi mukava tietää mitkä asiat vaikuttaa tähän päätökseen.
Onko jokin ryhmä missä iso osa ilman rokotetta vai miten menee?
Pitäisikö asialle tehdä jotain eikä vaan kiltisti maksaa ja antaa muiden kärsiä ilman hoitoa kun näiden takia ei pääse?
77% rokottamattomia tällä hetkellä hoidossa olevista eli aikas iso määrä.Olen yksi rokottamaton. Olin raskaana, jolloin rokotetta ei ainakaan siihen aikaan suositeltu ottamaan. Toisekseen olen altistunut koronalle jo useamman kerran tämän koronarumban alettua, enkä ole tautia saanut kuitenkaan, niin en vain kokenut hoppua ottaa sitä vielä. En ole töissäkään nyt, vaan äitiyslomalla, niin...
En kuitenkaan vähättele tautia, enkä sano, etteikö ihmisten pitäisi sitä ottaa. Näin vaan meni omalla kohdalla.
Huh huh. Ja sinäkö olet pienen lapsen äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun puhekyky palaa, niin eka kysymyshän lääkäriltä on, että vieläkös olet rokotekriittinen.
Mitä ne mahtavat kysellä kahdesti rokotetulta nelikymppiseltä, ilkkuvatko huonoa tuuria.
Teholle joutuneet tuplarokotetut ovat olleet yli kuuskymppisiä monisairaita.
Ja rokottamattomat koronapotilaat lihavia / sairaita. Se ei ole terveiden ja nuorten tauti. Aina kun lööpeissä pelotellaan, että 30-vuotias kuoli koronaan, niin vähän faktoja kaivamalla paljastuu että oli ollut syöpää tai kolmannen tason diabetes ja vyötärö kuin hularengas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi säätää pikalaki, että ilmaisesta rokotuksesta kieltäytyjät pääsevät hoitoon vain jos resursseja riittää kaikkien muiden hoidon jälkeen. Ja ilmaisesta rokotuksesta kieltäytyjiltä pitää periä hoidosta syntyvät kustannukset täysimääräisinä.
Melko hauskaa katsoa, että kokonaista 3 rokotevastaista inisijää on heti alapeukuttanut tämän viestin. Miksiköhän? Jos kerta koko koronaa ei ole eikä rokotuksesta ole mitään hyötyä, niin miksi alapeukutat sitä, ettet pääse sairaalaan hoidattamaan koronaa jota ei edes mielestäsi ole olemassa?
Voi pyhä sylvi, huomaatko, että alat puhua ja merkitä itseäsi aina syvemmälle solmuun.
Koska muut valinnat (lihavuus, päihteet, jne) saa hoidattaa verovaroin. Miksei niitä kielletä, koska ovat myös valintoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaavasti piikkipotilaalla piikkikriittisyys kasvaa, jos puhekykyä enää edes on jäljellä...
Mutta tosissaan, kuinka kauan ihmiset haluavat tätä vastakkainasettelua jatkaa näiden valheellisten argumenttien pohjalta?
Valheellisten?
Hmm, itse luotan kyllä ennemmin koronapotilaita oikeasti hoitavien lääkäreiden ja hoitajien sanaan kuin hörhösivujen satuihin valheista ja salaliitoista.
tässä tapauksessa sinun on sitten luotettava valtioon ja viranomaisiin. Sinun on kuitenkin muistettava, että valtiot ovat historiassa olleet kaikkein suurin yksittäinen ihmisten ja kansalaistensa tappaja. Ja se, että mitään pahaa ei voisi tapahtua, eikä valtio tehdä mitään pahaa, syntyy siitä kokemuksesta, ettei elinaikanaan ole kokenut valtion vahingoittavan ihmisten terveyttä todella laajassa mittakaavassa, jolloin olettaa, sellaista ei nytkään voi tapahtua.
Minä en luota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi säätää pikalaki, että ilmaisesta rokotuksesta kieltäytyjät pääsevät hoitoon vain jos resursseja riittää kaikkien muiden hoidon jälkeen. Ja ilmaisesta rokotuksesta kieltäytyjiltä pitää periä hoidosta syntyvät kustannukset täysimääräisinä.
Melko hauskaa katsoa, että kokonaista 3 rokotevastaista inisijää on heti alapeukuttanut tämän viestin. Miksiköhän? Jos kerta koko koronaa ei ole eikä rokotuksesta ole mitään hyötyä, niin miksi alapeukutat sitä, ettet pääse sairaalaan hoidattamaan koronaa jota ei edes mielestäsi ole olemassa?
Voi pyhä sylvi, huomaatko, että alat puhua ja merkitä itseäsi aina syvemmälle solmuun.
Koska muut valinnat (lihavuus, päihteet, jne) saa hoidattaa verovaroin. Miksei niitä kielletä, koska ovat myös valintoja?
Myös epäonnistuneet silikonileikkaukset jne maksatetaan verorahoilla ja nekin vie sairaalapaikkoja.
Nyt kun ajokelit teillä alkavat muuttumaan liukkaiksi joudutaan miettimään mihin liikenneonnettomuuspotilaat viedään teholle.
Sillä on merkitystä onko paikka 10 km vai 350 km päässä. Vaikka rokotevastaiset väittäisivät mitä.
Typerimmät kommentoivat tätäkin varautumisella ja renkaidenvaihdolla, vaikka omat nastat ei auta jos vastaantuleva auto ajautuu omalle kaistalle.
Tehohoitopaikkojen kuormitukseen voi varautua sen sijaan rokotteilla. Tämän ymmärtävät tässä vaiheessa kaikki rokotevastaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vastaavasti piikkipotilaalla piikkikriittisyys kasvaa, jos puhekykyä enää edes on jäljellä...
Mutta tosissaan, kuinka kauan ihmiset haluavat tätä vastakkainasettelua jatkaa näiden valheellisten argumenttien pohjalta?
Valheellisten?
Hmm, itse luotan kyllä ennemmin koronapotilaita oikeasti hoitavien lääkäreiden ja hoitajien sanaan kuin hörhösivujen satuihin valheista ja salaliitoista.tässä tapauksessa sinun on sitten luotettava valtioon ja viranomaisiin. Sinun on kuitenkin muistettava, että valtiot ovat historiassa olleet kaikkein suurin yksittäinen ihmisten ja kansalaistensa tappaja. Ja se, että mitään pahaa ei voisi tapahtua, eikä valtio tehdä mitään pahaa, syntyy siitä kokemuksesta, ettei elinaikanaan ole kokenut valtion vahingoittavan ihmisten terveyttä todella laajassa mittakaavassa, jolloin olettaa, sellaista ei nytkään voi tapahtua.
Minä en luota.
hae apua. Sinulla on selvästi joku harhaluulopersoonallisuushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö asialle tehdä jotain eikä vaan kiltisti maksaa ja antaa muiden kärsiä ilman hoitoa kun näiden takia ei pääse?
77% rokottamattomia tällä hetkellä hoidossa olevista eli aikas iso määrä.Olen yksi rokottamaton. Olin raskaana, jolloin rokotetta ei ainakaan siihen aikaan suositeltu ottamaan. Toisekseen olen altistunut koronalle jo useamman kerran tämän koronarumban alettua, enkä ole tautia saanut kuitenkaan, niin en vain kokenut hoppua ottaa sitä vielä. En ole töissäkään nyt, vaan äitiyslomalla, niin...
En kuitenkaan vähättele tautia, enkä sano, etteikö ihmisten pitäisi sitä ottaa. Näin vaan meni omalla kohdalla.
Taisin kirjoittaa just äsken niin. En tiedä, mitä olisi sitten pitänyt tehdä? Olisiko raskaana ollessa pitänyt änkeä väen vängällä rokotettavaksi, kun sitä tosiaan nimenomaan ei suositeltu raskaana ollessa otettavaksi? Sitä aiemmin vielä rokotetta ei ollut edes tarpeeksi saatavilla, vaan iäkkäät rokotettiin ensin. Sitten, kun tuli altistumista altistumisen perään, niin pikkuhiljaa kypsyi koko hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa ainakin suurin osa m a muja rokottamattomana hoidossa.
Eniten Venäjältä&Baltiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen vuoksi ei ole kukaan teholla.
Jep ystäväni ei ehtinyt edes sairaalaan, saatika teholle, kun kuoli toisen piikin jälkeen. Koskaan ei ollut sairaana, ahkera yrittäjä. Ikävä on kova!
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan on ollut itselleni yllätys miten paljon ja miten tyhmiä ihmisiä Suomessakin on, vaikka meillä kaikilla hyvä peruskoulutus ja suomalainen koulu laadukas. Silti ihmiset uskovat jotain Tokentuubijuttuja jotka ovat ihan uskomatonta p.skaa, siis mieluummin kuin tiedettä. En vaan ymmärrä mikä ruuvi on löysällä näillä ihmisillä. Onko kaikilla kulkutautimyönteisillä joku mt-ongelma vai se ja tyhmyys yhdistettynä?
Hyvä kysymys.
En usko, että kaikilla, mutta monella.
Voi olla että kun ei ole muuta sisältöä elämässä, hurahtaa helposti gurujen johdatettavaksi.
Oikeastaan kamalan surullista, sillä se kertaa vain, että nämä eivät uskalla ajatella omilla aivoillaan vaan pelkäävät etteivät sitten kelpaa siihen hihhuliporukkaankaan jos eivät liehuta gurunsa lippua.
Ja yksin kun on ikävä olla.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään rokottamatonta kuka uskoisi salaliittoteorioihin. Taitaa koostua vain sinun kaveripiiristäsi. Me emme jätä rokotetta ottamatta minkään huuhaajutun takia, vaan yleisen painostamisen ja syyllistämisen takia.
Jep ystäväni ei ehtinyt edes sairaalaan, saatika teholle, kun kuoli toisen piikin jälkeen. Koskaan ei ollut sairaana, ahkera yrittäjä. Ikävä on kova![/quote]
No onpa surullinen kohtalo ystävälläsi. Nimenkin voisit mainita, mutta eihän sulla sitä nimeä ole kun tämä on taas sellainen facebookryhmän jakopyyntö, jossa "ystäväksi" kutsutaan kuviteltua hahmoa.
Älä siis tee itsestäsi pelleä.
Vierailija kirjoitti:
Kun puhekyky palaa, niin eka kysymyshän lääkäriltä on, että vieläkös olet rokotekriittinen.
Mitä ne mahtavat kysellä kahdesti rokotetulta nelikymppiseltä, ilkkuvatko huonoa tuuria.
Onnittelevat henkiin jäämisestä, koska ilman rokotteita hän todennäköisest olisi kuollut, jos kerran sairastui niin vaikeasti, että joutui teholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IZRAELISSA jo neljäs piikityskierros menossa, eikä loppua näy. Times of Israel uutisoi. Korona-tsaarinsa, kuten lehti häntä kutsuu, sanoo, että elämämme on tästä lähtien tätä, eikä koronasta päästä eroon.
Tämäkin osoittaa kuinka tyhmä rokotevastainen ja koronadenialisti on: ensiksi ette usko koko koronaan, sen jälkeen ette usko rokotukseen ja sitten lopuksi selitätette että koronasta ei pääse eroon.
Hei haloo. Naurattaisi jos ei surettaisi, että maailmassa on oikeasti näin paljon tyhmyyttä.
Se että korona jää pyörimään maapallolle on tasan tarkkaan teidän pallopäiden syytä, jotka kiukuttelette maskeista, rajoituksista, rokotuksista ja ties mistä.
Jos olisitte alun perin hyväksyneet, että pysyttelette pöksyissänne vaivaiset 3 viikkoa, olisi pandemia pysäytetty kertaheitolla.
Vaan ei, kun se rajoitti vapauttanne. Onko ääliömäisempää nähty. Nyt sitten olette rajoittaneet itsenne, lapsenne ja lastenlastenne vapauden. Onko kiva, onko.
Aikamoista yleistämistä sinulta. Ei kaikki rokottamattomat ole sanonut tai ajatellut noin kuten ylempänä kirjoitat. Itse ainakin olen ollut alusta saakka huolestunut Koronasta. Olen myös huolissani siitä, ettei rokotetutkimusta ehditty tekemään ennen rokotuksien aloittamista, vaan tutkimusta on tehty tässä samalla kun rokotteita jaetaan. Nyt alkaa tutkimuksen seuraava vaihe kun on huomattu ettei kolmaskaan rokote estä taudin leviämistä (Suomessa ollaan jäljessä ja täällä vasta aloitetaan testaamaan kolmatta rokotetta, mutta maailmalla ei kolmaskaan rokote ole toiminut).
Ongelma on se, että rokote ei auta taudin leviämiseen. Tartunnat jatkuvat edelleen. Ja nyt entistä pahempana kun jotkut kuvittelevat koronapassin avulla olevansa immuuneja. Maailmalla koronaan on kuollut valtava määrä ihmisiä, mutta myös valtava määrä rokotettuja. Tämä jos joku on huolestuttavaa. Ei siis olla kyetty tekemään rokotetta joka toimii. Itse ainakin odotan mieluummin sellaista rokotetta joka tehoaa. Nyt en ole halunnut osallistua tähän lääketieteelliseen kokeeseen. En yleensäkään osallistu lääketutkimuksiin, sillä niissä on aina sivuvaikutuksien riski.
Sellaista se on antivaxerilla. Myös rukoilu ja rukouspyynnöt somessa kummasti lisääntyy. Muttta vaikka kaikki some seuraajat lähettäisivät siukkeja niin eipä auta. Kirjoitin toiseen ketjuun:
Olen lueskellut tässä antivaxxereiden viimeisten viikkojen kulkua somesta. Elokuussa hehkutetaan elämää ja hurmoksessa levitetään rokotevastaisuutta. Syyskuussa iskee korona ja tulee pikalähtö sairaalaan. Rukoillaan ja itkettään kuinka hirveää on sairaalassa yksin. Sitten teholle, ja omaiset alkavat tehdä päivityksiä, dialyysia, hengityskonetta, verenvaihtoa. Rukoilkaa puolestamme! Sitten kuolema. Lapset jäävät orvoiksi.
Käsittämätöntä että ollaan hurahdettu tuollaiseen kulttiin joka johtaa omaan sekä muiden kuolemaan. Eipä olisi uskonut että maailma tällaiseksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisin kirjoittaa just äsken niin. En tiedä, mitä olisi sitten pitänyt tehdä? Olisiko raskaana ollessa pitänyt änkeä väen vängällä rokotettavaksi, kun sitä tosiaan nimenomaan ei suositeltu raskaana ollessa otettavaksi? Sitä aiemmin vielä rokotetta ei ollut edes tarpeeksi saatavilla, vaan iäkkäät rokotettiin ensin. Sitten, kun tuli altistumista altistumisen perään, niin pikkuhiljaa kypsyi koko hommaan.
Just niin: "pikkuhiljaa kypsyi koko hommaan"
Hei oikeesti: olet pienen lapsen äiti.
Tulee vielä lukuisia tilanteita jotka kypsyttävät, mutta se ei tarkoita, etteikö voi olla vastuullinen.
Nyt kipin kapin rokotusta ottamaan. Lapsesi tarvitsee sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään rokottamatonta kuka uskoisi salaliittoteorioihin. Taitaa koostua vain sinun kaveripiiristäsi. Me emme jätä rokotetta ottamatta minkään huuhaajutun takia, vaan yleisen painostamisen ja syyllistämisen takia.
Eli käyttäydytte kuin uhmaikäiset lapset. "Minä en todellakaan tee mitään mitä joku muu käskee..."
Olen yksi rokottamaton. Olin raskaana, jolloin rokotetta ei ainakaan siihen aikaan suositeltu ottamaan. Toisekseen olen altistunut koronalle jo useamman kerran tämän koronarumban alettua, enkä ole tautia saanut kuitenkaan, niin en vain kokenut hoppua ottaa sitä vielä. En ole töissäkään nyt, vaan äitiyslomalla, niin...